בורסות עולם | סיקור שוטף

מניות ההייטק הובילו עליות בנעילה וול סטריט; טסלה קפצה ב-8%

באירופה ננעל המסחר בעליות של עד 1% במדדי המניות המרכזיים • תשואות האג"ח של ממשל ארה"ב ירדו • ירידות של עד 1.2% נרשמו בחוזים על הנפט

וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam
וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:01

מניות הטכנולוגיה הובילו יום של עליות בוול סטריט. מדד הנאסד"ק ננעל בעלייה של כ-2.6%, מדד S&P 500 טיפס ב-1.8% והדאו ג'ונס עלה בכ-1.1%.

עליות בולטות רשמו בין השאר טסלה , אפל, אנבידיה, נטפליקס, מטא, אמזון , אלפאבית ומיקרון.

בקרב המניות הישראליות בלטו בעליות וויקס ,לייבפרסון , סייברארק , סנטינל וואן , אופקו, צים, למונייד  ומאנדיי .

21:30

עדכון של רשימת התרופות המאושרות לשנת 2022 באתר ה-FDA חשף כי חברת מדיוונד  קיבלה את אישור השיווק לתרופה שלה לטיפול בכוויות, NexoBrid. המוצר מאושר בינתיים לטיפול בכוויות במבוגרים. האישור מאפשר לחברה לשווק את התרופה שלה בארה"ב, והשותפה השיווקית שלה, Vericel, שכבר יש לה מערך שיווק בתחום, צפויה להתחיל לשווק את המוצר כבר בחודשים הקרובים. 

20:14

מדד הנאסד"ק מזנק בכ-2.4%, מדד S&P 500 מטפס ב-1.7% והדאו ג'ונס עולה בכ-1.1%.

מניית נטפליקס  מזנקת בכ-5% לאחר שכלכלני חברת CFRA הקפיצו את דירוג ההמלצה למניה מ"מכירה" ל"קנייה".

עוד בולטות בעליות אנבידיה, אפל, AMD, מטא , פורד ואלפאבית.

בקרב המניות הישראליות בולטות קוגנייט  שמזנקת בכ-11%, פאגאיה  שממשיכה המומנטום חיובי ועולה בעוד כ-8%, מאנדיי  כ-7%, אופקו, סנטינל וואן , צים אינטגרייטד שיפינג סרויסס , ווקמי וסיוה.

18:50

באירופה ננעל המסחר בעליות של עד 1% במדדי המניות המרכזיים.

בניו יורק העליות מתחזקות, מדד הנאסד"ק מזנק בכ-2.7%, מדד S&P 500 מטפסב-1.9% והדאו ג'ונס עולה בכ-1.2%.

כלכלני תחום הפיננסים באופנהיימר בראשותו של האנליסט כריס קוטובסקי פרסמו סקירה מקיפה על מגזר הבנקאות בארה"ב, עם תחזיות לרבעון הקרוב ולשנת 2023, ניתוח מגמות עיקריות בענף ורשימת מומלצות. בהתבסס על נתוני העבר, האנליסטים מעריכים כי הפסימיות הגוברת בקרב המשקיעים כלפי מניות הבנקים בארה"ב איננה מוצדקת ואיננה נתמכת בתוצאות הבנקים, ומצבם המאזני ובמגמות במצב האשראי במשק.

בכך, "אנו סבורים כי תמחור חסר עמוק של מניות הבנקים, הנסחרות בדיסקאונט של כ-50% למדד S&P 500 בהשוואה לדיסקאונט היסטורי של 20%-30%, מהווה הזדמנות השקעה משמעותית לשנת 2023 ולאחר מכן". רשימת המומלצות של אופנהיימר בסקטור הפיננסי מונה את מניות הבנקים סיטיגרופ , בנק אוף אמריקה , ג'יי.פי מורגן  ו-UBS, וכן מניות בנקי השקעות מורגן סטנלי  וגולדמן זאקס  .

במסחר בא"ח של הממשל האמריקאי, תשואת האג"ח ל-10 שנים יורדת ב-5 נקודות ל-3.83%, ותשואת האג"ח לשנתיים יציבה סביב 4.36%.

17:05

מתחזקות העליות בבורסות של ארה"ב. מדד הנאסד"ק מטפס בכ-1.9% והדאו ג'ונס עולה בכ-0.7%.

באירופה המגמה מעורבת.

עליות בולטות רושמות בין השאר טסלה, נטפליקס , דיסני, אפל, ניאו  ופורד מוטורס .

בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות צים , אופקו , קורנית דיגיטל , טאבולה, סיוה  ופייבר .

כלכלני ענקית ההשקעות הבריטית שרודרס צופים כי שנת 2023 תביא עמה מיתון עולמי ואי ודאות מוגברת בעולם. עם זאת הם מציינים כי התנהגות כלכלית שונה של מדינות תיצור גם הזדמנויות השקעה, שינוי מהעשור האחרון בו היה קשה להעדיף השקעה במדינה אחת על פני השנייה. להערכתם, השינויים לא יפסחו גם על הכלכלה הישראלית והם רואים תיקונים אגרסיביים ברוב אפיקי ההשקעה ובשווקים והאטה גם בכלכלה המקומית. 

16:32

יום המסחר בבורסות של ארה"ב נפתח במגמה חיובית. מדד הנאסד"ק מטפס בכ-0.9% והדאו ג'ונס עולה בכ-0.5%.

טסלה בולטת בעלייה של 5% ואפל  מוסיפה 1.7%. עוד בולטות בעליות אנבידיה , נטפליקס ו-AMD.

15:30

מאקרו ארה"ב: התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עמדו בשבוע שעבר על 225 אלף, בהתאם לצפי.

החוזים בוול סטריט עולים בעד 0.7% לאחר ערב שלילי אמש.

14:30

בורסות אירופה נסחרות במגמה ירוקה בעיקר, אם כי מדד פוטסי ממשיך לרשום ירידה קלה של כ-0.1%, וגם בציריך מדד הדגל יורד קלות. מדד דאקס בפרנקפורט עולה ב-0.2%, וכך גם מדד יורו סטוקס 50 הכלל-אירופי, וקאק הצרפתי עולה ב-0.1%.

בוול סטריט החוזים על הדאו ג'ונס עולים ב-0.3%, החוזים על ה-S&P500 מתחזקים ב-0.4%, והחוזים על הנאסד"ק עולים ב-0.6%.

אילון מאסק שלח אתמול מכתב לעובדי טסלה  וקרא להם לעשות כל שביכולתם כדי למסור מכוניות ללקוחות לפני סוף השנה. הוא סיים זאת בפוסט שקרא לעובדים לא להיות "מוטרדים מדי משיגעון שוק המניות", בעודו מתייחס לירידות החדות של המניה בימים האחרונים. "לטווח הארוך, אני מאמין שטסלה תהיה החברה הכי שווה על פני כדור הארץ", הוא כתב. המניה קופצת ב-4% במסחר המוקדם.

12:45

מחירי הגז הטבעי ההולנדי (TTF), חוזה הבנצ'מרק באירופה, מזנקים ב-5.9% ל-81.5 אירו למגה-וואט לשעה. השבוע הגיעו המחירים לרמות שלא נראו מאז פברואר, לפני פלישת רוסיה לאוקראינה, כשירדו מתחת ל-77 אירו למגה-וואט לשעה. בשיאם באוגוסט, מחירי הגז באירופה עלו על 345 אירו/MWh, כאשר רוסיה חתכה את יצוא הגז הטבעי שלה לשאר היבשת בתגובה לסנקציות שהוטלו עליה על-ידי האיחוד האירופי, זאת לצד טמפרטורות שיא במהלך הקיץ שהעלו את הביקוש תוך צמצום ההיצע. גם החוזים על הגז בלונדון מזנקים בחדות וקופצים בכ-7.5%. שני סוגי הגז צנחו בחודש האחרון ביותר מ-40%.

11:35

מגמה מעורבת באירופה: דאקס עבר לעלייה של 0.2%, וגם מדד דאקס מחק את הירידה והתייצב. פוטסי עדיין נסוג בכ-0.4%. במקביל, בוול סטריט התחזקו העליות על החוזים ל-0.2% עד 0.6%.

בלונדון נרשמות ירידות בולטות לתאגיד התעופה והבעלים של בריטיש איירוווייז, IAG , וכן לבריטיש טלקום ולענקית הנפט BP  שנחלשת על רקע נסיגת מחירי הנפט הגולמי. בפרנקפורט אדידס  מאבדת כ-0.6%, ואילו הדויטשה בנק  עולה בכחצי אחוז.

בזירת המסחר המוקדם בוול סטריט נראה כי טסלה ממשיכה במומנטום החיובי מאמש ועולה בכ-3%, וגם יתר מניות ענקיות הטכנולוגיה מטפסות. חברות הנפט רושמות ירידות, בהן אוקסידנטל פטרוליום ושברון.

10:10

בורסות אירופה פתחו את היום בירידות שערים: מדד דאקס הגרמני יורד ב-0.3%, פוטסי נסוג ב-0.7% בלונדון, וקאק מאבד 0.4% בפריז. מדד יורוסטוקס 50 הכלל-אירופי משיל 0.2%.

בוול סטריט נרשמות עליות קלות בחוזים.

בשוק הסחורות מחריפות הירידות של החוזים על הנפט הגולמי עד לשיעור של כ-1.7%: הנפט האמריקאי יורד ל-77.6 דולר לחבית, והנפט מסוג ברנט יורד ל-82.5 דולר לחבית.

בהונג קונג ננעל המסחר בירידה של 0.85% במדד הנג סנג. שיאומי איבדה כ-3.5%, וגם עליבאבא, ג'יי.די.קום, לנובו ופינג איבדו גובה. טנסנט, לעומתן, עלתה ביותר מ-2%, וגם חברת בתי הקזינו סנדס צ'יינה ריכזה עניין ברקע ההקלה במגבלות סגרי הקורונה בסין. 

09:20

המסחר בטוקיו ננעל בירידה של 0.9%, וכך גם בבורסת אוסטרליה. בשנגחאי ירד מדד הדגל ב-0.4%, בטאייפיי נסוג המדד ב-0.6%, ובסיאול נחתך הקוספי בכמעט 2%.

מדד הנג סנג ממשיך לרדת בכ-1%.

בוול סטריט החוזים על הדאו ג'ונס ועל ה-S&P500 יציבים, והחוזים על הנאסד"ק עולים ב-0.4%.

07:50

באסיה המגמה שלילית בעיקרה הבוקר. מדד ניקיי בטוקיו מאבד כ-1%, הנג סנג בהונג קונג משיל 0.9%, והקוספי בסיאול נחתך ב-1.5%.

5 המלצות מס לסוף השנה: המוצר שמגן מאינפלציה ומתי לא משתלם לקזז הפסדים 
לנהל תיק של חצי מיליון שקל: "להיזהר מהפיתוי הקונצרני ולבדוק הזדמנות במניות" 
דיסקונט בתחתית: רווחי הבנקים בשיא, אז למה המניות שלהם צוללות? 

את הירידות בהונג קונג מובילות בעיקר מניות הטכנולוגיה, שבלטו לשלילה גם במסחר אמש בניו יורק. ג'יי.די.קום, באידו, עליבאבא, לנובו ושיאומי מאבדות 3%-5% כל אחת, ואילו טנסנט בולטת בניגוד למגמה עם עלייה של 2.5%. בטוקיו בולטת חברת הטבק יפן טובקו עם ירידה חדה של 6% במחזור מסחר גבוה, וגם מניות התעשייה והאנרגיה רושמות ירידות - בהן ענקית הנפט אינפקס שמאבדת 3.7% לאחר שמחירי הנפט איבדו גובה אמש. בסיאול מניית סמסונג נחלשת בכ-1.6%.

בוול סטריט החוזים יציבים לאחר נעילה אדומה אמש. הנאסד"ק ירד ב-1.35%, ה-S&P 500 ב-1.2%, והדאו ג'ונס ב-1.1%.

מחר (ו') יתקיים מסחר חלקי בבריטניה, באוסטרליה ובניו זילנד בשל ערב ראש השנה האזרחית.

בזירת המסחר באג"ח הממשלתיות המגמה הייתה מעורבת אתמול, כאשר תשואות האג"ח ארוכות -הטווח עלו קלות, ואילו הקצרות נחלשו. הבוקר תשואת האג"ח ל-10 שנים יורדת בשתי נקודות ל-3.86%, ותשואת האג"ח לשנתיים יורדת בנקודה ל-4.34%.

בשוק הסחורות מחירי הנפט הגולמי רשמו אתמול ירידות של עד 1.5%, והבוקר הם יציבים. הנפט האמריקאי עומד על 78.5 דולר לחבית, והנפט מסוג ברנט עומד על 83.1 דולר לחבית.

בשוק הקריפטו נרשמות ירידות קלות: ערך הביטקוין 16.5 אלף דולר, וערך האת'ריום 1,196 דולר.

אתמול פורסם כי מכירות בתים בהמתנה בארה"ב צנחו ב-4% בנובמבר, כשהצפי היה לירידה של 0.8% בלבד. זוהי הרמה הנמוכה ביותר מאז אפריל 2020. מכירת בתים בהמתנה משקפת עסקאות שבהן נחתם החוזה למכירת בית קיים, אך המכירה טרם נסגרה. זו הירידה החודשית השישית ברציפות, על-פי איגוד המתווכים הלאומי (NAR) בארה"ב. 

היום יפורסמו נתוני יבוא ויצוא בהונג קונג, נתוני האבטלה השבועיים בארה"ב (צפי לתוספת של 225 אלף בקשות ראשוניות לדמי אבטלה, עלייה בהשוואה ל-216 אלף בשבוע הקודם) וכן נתוני מלאי הנפט הגולמי. מחר יפורסם מדד המחירים לצרכן בספרד.