110 אלף דולר, לפני מסים: קבוצת הרכב BYD משיקה מותג סופר-יוקרה חדש

בשלב הראשון הוצג SUV חשמלי ענק עם יכולת "לנוע הצידה" ולצלוח מכשולי שטח מורכבים • המותג אמור להתחרות במותגי סופר-פרמיום מכל העולם דוגמת ריינג'רובר, מרצדס ושות'

הדגם הראשון של המותג, שיצא לשוק עוד השנה, הוא SUV ענק ומפואר בשם U8 / צילום: יצרן הרכב
הדגם הראשון של המותג, שיצא לשוק עוד השנה, הוא SUV ענק ומפואר בשם U8 / צילום: יצרן הרכב

קבוצת BYD השיקה אמש (ה') בסין את מותג הסופר-פרמיום החדש שלה המכונה YangWang (בתרגום חופשי "נושא מבט למעלה"). המותג אמור להתחרות במותגי סופר-פרמיום מכל העולם דוגמת ריינג'רובר, מרצדס ושות'.

התרגיל בנמלים והסרטונים בטיקטוק: מרב מיכאלי מסכמת כהונה ומגלה את כל הסודות | ראיון בלעדי
הדור החדש של הריינג'רובר ספורט: המחיר מתחיל ב-758 אלף שקל, ומה עם זמן האספקה?  | מבחן דרכים

הדגם הראשון של המותג, שיצא לשוק עוד השנה, הוא SUV ענק ומפואר בשם U8. הרכב נמתח לאורך של יותר מ-5.3 מ' ומצויד בארבעה מנועים חשמליים עם היגוי נפרד, אחד לכל גלגל. בסיוע בקרה ממוחשבת הוא מסוגל לבצע תמרונים חסרי תקדים כמו "זחילה הצידה" נוסח זחלים של טנק, שינוי כיוון תוך כדי צליחת מכשולי מים עמוקים, סיבוב של 360 מעלות "על המקום" ועוד.

הרכב יצויד בהנעה חשמלית לגמרי עם סוללת ענק ובהנעת פלאג-אין עם מנוע בנזין שמשמש כגנרטור לטעינת הסוללות. המחיר ההתחלתי צפוי לעמוד על כ-110 אלף דולר בסין, לפני מיסים. במקביל הציג המותג אב-טיפוס של מכונית סופר-ספורט חשמלית, שתושק כנראה בשנה הבאה ותצויד ביותר מ-1100 כוחות סוס. ככל הנראה את המותג תייצג בארץ היבואנית הקיימת, קבוצת "שלמה מוטורס", וזאת כאשר יחל הייצוא למערב.