ליברמן בביהמ"ש: שרה נתניהו מתערבת במינויים באופן פעיל

אביגדור ליברמן העיד במסגרת תביעת לשון הרע שהגיש דוד שמרון נגד דוד ארצי ואמר בין השאר כי שרה נתניהו "דרשה ממני להזיז מנהלת לשכה כשהייתי מנכ"ל משרד ראש הממשלה"

אביגדור ליברמן / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"
אביגדור ליברמן / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"

שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, העיד הבוקר (א') בבית המשפט בראשון לציון בתביעת לשון הרע שהגיש עו"ד דוד שמרון נגד דוד ארצי, בנוגע לטענה כי בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לאשתו שרה קיים הסכם סודי לפיו שרה מעורבת במינויים.

"קיימת מניעה לאישור": הייעוץ המשפטי מזהיר ממינוי המועמד של מירי רגב למנכ"ל משרד התחבורה 
המהפכה של יריב לוין: האקטיביזם השיפוטי לא ייעלם, הוא רק ישנה צורה | טור סופ"ש

"הייתה התערבות פעילה של שרה נתניהו במינויים. נתניהו היה מקשיב לה", העיד ליברמן. הוא הבהיר כי ההתנהלות הייתה לפני ואחרי פרשת הקלטת. ליברמן הוסיף כי "לידה נתניהו היה מתנהל בצורה מסוימת. ובארבע עיניים הייתה התנהלות ושיח בטונים אחרים".

לדבריו, "חד וחלק קיבלתי ממנה כמה טלפונים ישירים, אפילו להזיז מזכירה שהיא לא אהבה בפריימריז בליכוד. אחר-כך היא דרשה ממני להזיז מנהלת לשכה כשהייתי מנכ"ל משרד ראש הממשלה".

ליברמן היה בעבר עוזרו הפוליטי של נתניהו, מנכ"ל הליכוד, וכאשר הפך נתניהו לראש הממשלה, היה למנכ"ל משרד ראש הממשלה. הוא עבד צמוד לנתניהו במהלך עשר שנים.

ליברמן השיב לשאלות עו"ד ליעד ורצהיזר המייצגת את הנתבע דוד ארצי. לדבריו, לא היה שינוי בהתנהלות נתניהו מול אשתו לפני פרשת הקלטת בשנת 1993 ואחריה.

ארצי נתבע בעקבות אמירה כי נחתם הסכם סודי בין נתניהו לרעייתו שרה, אשר מקנה לה סמכות לאשר מינויי בכירים במערכת הביטחון. בסרטון שהופץ ב-2021 סיפר ארצי כי עו"ד שמרון הוא שערך את החוזה.

שמרון טוען בתביעה כי "הסרטון מופרך מהיסוד, כל-כולו דיבה חמורה המופנית נגד ראש הממשלה, נגד רעייתו ונגד התובע".

ארצי מצדו טוען לאמת בפרסום. לטענתו, עו"ד שמרון הציג לו את ההסכם לאחר שגיטה שרובר, בעלת קרן שרובר שנפטרה בשנת 2004, הפסיקה להיעזר בשירותיו כעורך דין. ארצי טוען כי שמרון חשף בפני שרובר, לה היה מקורב, את ההסכם, בתמורה לכך שישכנע אותה להחזיר את שמרון לתפקידו. שמרון הכחיש את הדברים.