הזוכה הצעירה ביותר בלוטו האירופי: "לא מאחלת את זה לאף אחד"

ג'יין פארק, הזוכה הצעירה ביותר בלוטו האירופי, מדברת על החסרונות בזכייה במיליון ליש"ט בגיל 17 ואומרת: "הלוואי שלא הייתי זוכה"

ג'יין פארק, הזוכה הצעירה ביותר בהגרלת EuroMillions / צילום: צילום מסך
ג'יין פארק, הזוכה הצעירה ביותר בהגרלת EuroMillions / צילום: צילום מסך

ג'יין פארק, שזכתה במיליון ליש"ט בהגרלת EuroMillions ב-2013, כשהייתה בת 17 בלבד, דיברה בתוכנית האירוח האמריקאית "ד"ר פיל" על החסרונות של זכייה בלוטו בגיל כה צעיר. בת ה-27, שזכתה לאחר שרכשה את כרטיס המזל הראשון שלה אי-פעם, הודתה כי הזכייה בלוטו הפכה אותה לאומללה, לאחר שחוותה הטרדות חוזרות ואף איומים על חייה.

התפתחות דרמטית בפרשת יונט קרדיט: ראיית זהב נגד משה כחלון | בלעדי
קשיים בצירוף שבדיה לנאט"ו: "טורקיה דורשת מה שלא נוכל לתת" 
הבן הממשיך רצה לפנות את אחיו מהנחלה. מה קבע בית המשפט?

טרם זכייתה, פארק התגוררה בבית קטן, בו חלקה חדר עם אחותה. היא עבדה במשרד של ארגון צדקה והרוויחה 8 ליש"ט לשעה. אבל כרטיס הזכייה שלה הניע כמובן את חייה לכיוון חדש לגמרי.

"אגדה אפלה ומעוותת"

"בגיל 17 אתה אפילו לא מבוגר באמת... גם אני הייתי צעירה ותמימה בת 17", אמרה פארק בראיון. היא הסבירה כי אומנם לזוכים בלוטו שמורה הבחירה להישאר אנונימיים, אבל לדבריה עודדו אותה להיחשף, בציפייה שהסיפור יוצא הדופן שלה יעשה עבודה שיווקית טובה למפעל הפיס האירופי. "זו החרטה היחידה שלי. אני לא מתחרטת על הכסף שהוצאתי. החרטה היחידה שלי היא שנחשפתי בפומבי", אמרה.

הזכייה שינתה את חייה של פארק מהקצה אל הקצה. בין היתר, בזכותה עברה פארק הליכים קוסמטיים בעלות כוללת של 50 אלף ליש"ט.

פארק תיארה את "קללת הלוטו" כמו "אגדה אפלה ומעוותת", ודיברה על ההתעללות המקוונת שספגה בגלל זכייתה. "זה קשה, כי כשהייתי צעירה יותר, קראתי את התגובות, והן השפיעו עליי".

כשנשאלה על-ידי המראיין לגבי החוויות הקשות שעברה בעקבות הזכייה, על ההטרדות והאיומים על חייה, פארק פשוט ענתה: "הלוואי שמעולם לא הייתי זוכה. אני לא מאחלת את זה לאף אחד".

פארק הוסיפה כי לאיום שלה לתבוע את חברת הלוטו הייתה השפעה גדולה, שכן זה מה שהוביל להעלאת גיל ההשתתפות המותר בהגרלות מ-16 ל-18. "בעצם רציתי שהם יקשיבו", אמרה. "אם רק הייתי פונה ומנסה לשנות את דעתם, הם לעולם לא היו מקשיבים, וזו הסיבה שעשיתי את זה בגדול. מאז הסיפור הזה הפך גדול מאוד, גיל ההשתתפות עלה ל-18, ואני מרגישה שהשפעתי על זה מאוד".