חזרה לשגרה: כל הטיסות בארה"ב שקורקעו חזרו לפעילות

חזרו לפעילות כל הטיסות בארה"ב שהושבתו בעקבות כשל במערכת האמריקאית שמעבירה לטייסים מידע נחוץ לפני שהם יכולים להמריא • בעקבות הכשל הושבתו כל הטיסות בארה"ב למספר שעות • כ-1,200 טיסות עוכבו החל משעות הבוקר המוקדמות

נמל התעופה JFK / צילום: Shutterstock, Mikhalis Makarov
נמל התעופה JFK / צילום: Shutterstock, Mikhalis Makarov

רשם הטיסות הפדרלי (FAA) אישר את החזרת פעילות הטיסות בארה"ב שהושבתו בעקבות תקלה, אך חברות התעופה הודיעו שעלולים להיות עיכובים במהלך היום.

בשעות הבוקר, כשל מערכתי גרם לקרקוע והשבתת כל הטיסות בארה"ב. רשם הטיסות הפדרלי (FAA) אישר כי היה כשל במערכת האמריקאית לדיווח על משימות אוויר (NOTAM), שמודיעה לטייסים על נסיבות שקשורות לטיסות המתוכננות שלהם ומעבירה להם מידע נחוץ לפני שמטוסים יכולים להמריא.

NOTAM מוציאה הודעות תפעוליות לכל הטיסות בארה"ב. בטיסות בינלאומיות ארוכות המידע עשוי להתפרס על פני 200 עמודים. ההודעות בד"כ כוללות מידע רב על נושאים כמו סגירת מסלולים, אזהרות על ציפורים, מכשולי טיסה בגובה נמוך ועוד.

בפעם הראשונה מאז 1987: עודף תקציבי בקופת האוצר בסוף 2022 
ותודה לאינפלציה: מדרגות המס מתעדכנות, מה יקרה לנטו שלכם? 

על אף שאין הוראה גורפת לקרקוע הטיסות בשל כשל במערכת, טייסים רבים לא הסכימו להמריא בשל חשש בנוגע לטיסה ללא התראות מוקדמות. ב-FAA עדכנו כי ההשבתה תימשך לפחות עד השעה 9 בבוקר, שעון ארה"ב.

כ-4,000 טיסות לתוך ארה"ב ומחוצה לה עוכבו החל משעות הבוקר לפי השעון המקומי, כך לפי אתר המעקב אחר טיסות FlightAware. נוסעים בכל ארה"ב דיווחו ברשתות החברתיות השונות על העיכובים החל משעות הבוקר. שדה התעופה ברגסטורם בעיר אוסטין בטקסס אף העלה בטוויטר ציוץ שמזהיר את הנוסעים מפני ההשבתה המוחלטת של הטיסות.

מקור התקלה עדיין אינו ברור וכך גם הזמן המשוער שהמערכת תישאר מושבתת. "טכנאים עובדים להשיב את המערכת לפעולה", נאמר באתר FlightAware.

מדובר רשם הטיסות הפדרלי נמסר: "ה-FAA עובד על שחזור מערכת ההתראות. אנחנו מבצעים בדיקות וידוא אחרונות ומעלים את המערכת לאוויר. כל מבצעי האוויר בתחומי ארה"ב הושפעו מהתקלה".