שני הרוגים תוך חצי שעה בשתי תאונות בניין בשני אתרים שונים

בירושלים נהרג פועל שנפגע מחפץ כבד שנפל מגובה במהלך עבודתו באתר בנייה ברחוב הל"ה בירושלים • בתאונה שנייה שאירעה כעבור חצי שעה באזור התעשייה בתֵּל מוֹנְד נהרג פועל כבן 40 ונפצע שני בינוני בתאונת עבודה

מקום התאונה בתל מונד / צילום: איחוד והצלה
מקום התאונה בתל מונד / צילום: איחוד והצלה

שני הרוגים ופצוע בינוני בשתי תאונות נפרדות שאירעו היום (ב') בשני אתרים שונים בירושלים ובתל מונד. לפי הדיווח של מגן דוד אדום: "בשעה 15:33 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים, על פועל שנפגע מחפץ כבד שנפל מגובה במהלך עבודתו באתר בנייה ברחוב הל"ה בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א מדווחים של גבר פועל בן 28 עם פגיעה רב מערכתית ללא סימני חיים וקובעים את מותו"

פראמדיקית מד"א שהגיעה לזירה מסרה כי "כשהגענו לפעול ראינו את הפועל שוכב באתר בנייה כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלות קשות בגופו. לאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותו במקום".

הפועל הוא יוסף מרעי אלטרדה, תושב הכפר תפוח ליד חברון שעבד באתר פינוי בינויי פרטי, הנקרא "קרתא בקטמון הישנה" שבו אמורות להיבנות 31 יח"ד בשני בניינים שונים. האתר הממוקם בשכונת קטמון.

ממינהל הבטיחות בזרוע העבודה נמסר כי "התאונה אירעה כאשר אחת מהתבניות צנחה על העובד שקשר תבניות לעגורן". במינהל הבטיחות הוסיפו כי לאחר האירוע פקח של משרד העבודה הוציא צו הפסקת עבודה לאתר והאירוע נמצא בחקירה. זהות קבלן המשנה לא נקבעה בבירור.

בתאונה שנייה שאירעה כעבור חצי שעה באזור התעשייה בתֵּל מוֹנְד נהרג מוחמד ג'מאל זועבי (40) מהכפר סולם ונפצע שני בינוני בתאונת עבודה.

מפרטי האירוע עולה כי שני הפועלים שהו ככל הנראה בסל מנוף באתר בנייה ונמחצו כשהם על הסל. אחד מהם מת והשני נפצע. מדוברות מד"א נמסר: "לאחר פעולות חילוץ מורכבות פראמדיקים של מד"א קבעו את מותו של פועל כבן 40 ומפנים לבי"ח מאיר, פועל בן 25 במצב בינוני עם חבלות בפלג גופו העליון.

"כשהגענו למקום ראינו את 2 הפועלים לכודים בין סל המנוף לערסל כבלים חיצוני ממתכת. אחד מהפועלים היה מחוסר הכרה עם פציעות קשות בגופו והפועל השני היה בהכרה. עלינו על סולמות על מנת להגיע ל-2 הפצועים ולהתחיל בטיפול הרפואי. לצערנו לאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותו של הפועל שהיה מחוסר הכרה. אנחנו פועלים יחד עם כוחות הכיבוי על מנת להוריד את המנוף ולחלץ את הפצוע על מנת לפנותו לבית החולים".

ממינהל הבטיחות בזרוע העבודה נמסר כי "מדובר על מפעל שהיה סגור ונמצא בתהליך הכשרה למפעל קנאביס. שני העובדים בונים באתר חדרי קירור, וההרוג הוא בעל החברה". במינהל הבטיחות מוסיפים כי באתר אין מנהל עבודה מוסמך והבנייה לא דווחה למינהל הבטיחות, ומפרטי חקירה ראשוניים עולה כי "שני העובדים ניסו להשחיל את התעלות בכבלי חשמל, אחד מהם ניסה להנמיך את במת הרמה הנשלטת מלמעלה, וכפי שידוע בשלב זה התאונה אירעה בגלל לחצן שליטה שנלחץ אחורה במקום למטה".

במינהל הבטיחות מציינים ששתי התאונות אירעו באתרים לא מדווחים. שתי התאונות הללו הן הראשונות השנה, ולפי מעקב גלובס, בשנת 2022 אירעו 34 תאונות עבודה קטלניות באתרי עבודה. 

טרם התקבלה תגובת החברות.