פורטפוליו | ראיון

הטייס שרוצה לאפשר לגיימרים להמיר נקודות משחק לקניות במציאות

"זה מין מועדון הנוסע המתמיד לגיימרים. מי שמשחק יותר ובעיקר יותר טוב, צובר נקודות ויכול לממש אותן בקניית פיצה, עכבר ומקלדת, סקין או חרב לאחת הדמויות ועוד" • שיחה קצרה עם עילי דה-בר, מייסד שותף ומנכ"ל באפ טכנולוגיות

עילי דה בר / צילום: כדיה לוי
עילי דה בר / צילום: כדיה לוי

אישי: בן 45, נשוי ללימור + 3, גרים בכפר סבא
מקצועי: מייסד שותף ומנכ"ל, באפ טכנולוגיות

ילדות: גדלתי בשדה בוקר, ההורים עברו לשם להפריח את השממה. אבי ארכיטקט במקצועו ואמן בנשמתו, אמי הייתה מורה ומפקחת מטעם משרד החינוך. אני, הצעיר מבין ארבעה אחים, זוכר ילדות מאושרת, הסתובבתי כל היום בחוץ וצדתי עקרבים.

שינוי: בגיל 13 הוריי החליטו שהגיע הזמן לחזור לעולם האמיתי, ועברנו לכפר סבא. זה נראה כמו מעבר טראומתי מכיתה עם 10 תלמידים לכיתה רגילה שבה צריך ללבוש ג'ינס, בדיעבד זה מה שאיפשר לי לצאת מהבועה ולהיכנס לעניינים.

בית הספר: לא השקעתי יותר מדי, אבל הייתי תלמיד טוב שעשה מה שנדרש ממנו.

משחקי מחשב: כשהייתי בן שמונה או תשע הוריי קנו לנו ספקטרום, מין מחשב קטן למשחקים. לא היה פשוט להביא בכל פעם קסטת משחק חדשה, אך סף הריגושים במדבר לא גבוה ופתאום נפתח בפניי עולם חדש מופלא.

צבא: הייתי טייס אפאצ'י, שירתי שמונה שנים בחיל האוויר שבמהלכן הייתי גם מדריך בקורס טיס.

נועם: אחרי הצבא נרשמתי לתואר ראשון ונסעתי לטיול במזרח. כשחזרתי, כשבועיים לפני תחילת הלימודים, קיבלתי טלפון מהיזם נועם לניר, שהציע לי לבוא לקפריסין ולהצטרף לחברת אמפייר אונליין, ששיווקה אתרי אינטרנט העוסקים בהימורים. דחיתי את תחילת הלימודים ועבדתי באמפייר שנתיים וחצי. זה היה בית ספר מדהים לשיווק באינטרנט, מערב פרוע ממש - לטוב ולרע.

לימור: בכל הכבוד לאמפייר אונליין, הדבר הכי טוב שקרה לי אז היה שפגשתי את אשתי לימור באחת הטיסות. גם היא עבדה בקפריסין, בחברה אחרת. אנחנו ביחד מאז וזה כיף גדול.

גלגולים: לאחר שאמפייר אונליין נמכרה המשכתי לעבוד בשיווק באינטרנט בפארטי גיימינג, החברה הרוכשת, אפיזודה קצרה. עזבתי, אבל נשארתי בתחום השיווק באינטרנט והקמתי עם חברים מיזם להימורים באינטרנט. בהמשך הקמתי סטודיו שפיתח משחקים לפייסבוק ולמובייל. גייסנו כסף ממשקיעים, רצנו עם זה כמה שנים, אבל לא הצלחנו להתרומם וסגרנו. אחרי עוד תחנה בדרך, בחברה של חבר מחיל האוויר שפעלה בעולמות האד־טק, רציתי כבר לחזור לתחום המשחקים.

באפ: הקמתי את באפ טכנולוגיות בתחילת 2018 עם שני שותפים שהכרתי בחיל האוויר ובחברות קודמות שהייתי בהן. בתחילת אותה שנה עדיין חגג טירוף הנפקות הקריפטו (ICO) וחשבנו ללכת על מוצר שיחבר בין גיימינג לבלוקצ'יין. גייסנו כסף, אבל תחום הקריפטו קרס ולקראת סוף אותה שנה כבר הבנו שזה לא הולך לקרות.

פיבוט: בסוף 2018 השקנו את באפ במתכונת חדשה, עם פוקוס על מועדוני לקוחות לשחקני משחקי וידאו. זה מין מועדון הנוסע המתמיד לגיימרים. מי שמשחק יותר ובעיקר יותר טוב, צובר נקודות ויכול לממש אותן בקניית פיצה, עכבר ומקלדת, סקין או חרב לאחת הדמויות ועוד. ייצרנו מעין שכבה שיושבת מעל המשחקים הפופולריים בעולם. הגיימר עצמו צריך רק להוריד את האפליקציה שלנו ולהירשם. יש לנו כבר יותר מ־10 מיליון יוזרים.

המודל: הכנסות מפרסום במשחקים, שיתופי פעולה עם מפרסמים ומנויים חודשיים או שנתיים. בדומה לחברות תעופה, אנחנו משיקים כרטיס אשראי בשיתוף פעולה עם ישראכרט, שיאפשר לקנות בעולם האמיתי על סמך נקודות שנצברו במשחקים.

צניחת המניה: הנפקנו בשלב מוקדם, ואנחנו חברת הגיימינג הראשונה בבורסה של ת"א. הנפקנו כי זיהינו הזדמנות טובה וסימני צמיחה משמעותיים. הגענו לאיזון תפעולי ועכשיו השאלה היא איך להישאר מאוזנים, להמשיך לצמוח וגם להשקיע בפיתוח ובשיווק. המניה צנחה בחדות בחודשים האחרונים כי אנחנו פועלים בסביבה סוערת, אבל לא השתוללנו בגיוס הכספים הראשוני.

מטאוורס: חזון מדהים, בפרקטיקה מעט אנשים משתמשים בזה. פייסבוק וכל הגדולים ירדו מזה בינתיים, יש הרבה בעיות טכנולוגיה ורגולציה.

מבט לעתיד: באפ נמצאת בשלב הצמיחה, ואני מאוד מחובר לזה כרגע. יש לנו 50 עובדים, חצי בישראל וחצי במזרח אירופה, אבל אני מקווה שנעביר בשנים הקרובות את מרכז הכוח לארה"ב ונמשיך לצמוח. יש בעולם כמעט 3 מיליארד איש שמשחקים משחקי וידאו, עוד לא התחלנו לגרד את הפוטנציאל.