סמוטריץ' על המהפכה המשפטית: "אנחנו ממשיכים ולא עוצרים"

שר האוצר נאם הערב לקראת העברת חוקי המהפכה המשפטית מחר בקריאה ראשונה • הוא דחה את הביקורת של בכירי המשפטנים, הכלכלנים והמומחים: "תתעלמו מכל התעמולה והשקרים; זה ההפך הגמור לקץ הדמוקרטיה" • לפיד בתגובה: "מי שרוצה למנוע מלחמת אחים, לא מקדם חקיקה חפוזה ואלימה שקורעת את העם לגזרים"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: משרד האוצר
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: משרד האוצר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נאם הערב (א') לקראת העברת חוקי המהפכה המשפטית מחר בקריאה ראשונה. "אנחנו יוצאים לדרך חדשה. מליאת הכנסת תאשר ברוב גדול בקריאה ראשונה את החלק הראשון של הרפורמה לתיקון מערכת המשפט", הכריז והוסיף: "חשוב לי להבהיר שאנחנו ממשיכים ולא עוצרים". 

דב מורן: "המשבר הזה יוריד אותנו לתמ"ג של בולגריה. ולבולגריה אין אויבים" 
מה קרה כששמחה רוטמן ואפרת רייטן נפגשו לדבר על הרפורמה המשפטית 

סמוטריץ' דחה את הביקורת שהעביר שגריר ארה"ב בישראל תומאס ניידס, ואמר: "אנחנו מעריכים את הברית עם ארה"ב. הקפדנו שלא להתערב בענייניהם, לכן אני מצפה שהם לא יתערבו בעניינים הפנימיים שלנו, כמו חלוקת סמכויות בין שר הביטחון לביני. אני יכול להרגיע את השגריר שחלק עיקרי מהתוכנית שאבנו מהמשפט האמריקאי".

לדברי סמוטריץ', "זו תחילת הדרך להשיב לעם את ההכרעה על גורלו - מה שנלקח מאיתנו, מה שנחטף על-ידי אהרן ברק. זה יום מרגש עבורי באופן אישי". 

"תתעלמו מהתעמולה והשקרים"

שר האוצר דחה את הביקורת של בכירי המשפטנים, הכלכלנים והמומחים על הרפורמה המשפטית, ואמר: "זה ההפך הגמור לקץ הדמוקרטיה. תתעלמו מכל התעמולה והשקרים. זו תוכנית שתעשה טוב למדינת ישראל, תעשה טוב לכלכלת ישראל ותחזק את הדמוקרטיה ואת בתי המשפט. זו רפורמה שתאפשר למערכת הדמוקרטית הישראלית את הגמישות שהיא כל-כך חשובה כחברה הטרוגנית. אנחנו צריכים פשרות. פשרות אפשר לעשות רק במערכת הדמוקרטית. המערכת המשפטית חותכת כמו סכין".

גם את הביקורת של בכירי ההייטקיסטים דחה סמוטריץ' ואמר: "אני נפגש עם אנשי עסקים ועם ראשי תעשיית ההייטק. ציונים מלח הארץ, אוהבי העם והמדינה. אני שומע את החרדה האמיתית שלהם לכלכלה הישראלית. הם לא חרדים מהרפורמה אלא מהקמפיין השקרי".

סמוטריץ' האשים את יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בכך שאין הידברות על הרפורמה. "לפיד מחבל בכל סיכוי להידברות", אמר. "הוא מעוניין בטובת מדינת ישראל. הוא לא מעוניין למנוע קרע בעם. הוא רוצה להביא למלחמת אחים חלילה, אבל לא תהיה מלחמת אחים".

על התקציב אמר שר האוצר כי "הוא יכלול סדרי עדיפויות אידיאולוגיים של המחנה הלאומי, של ציונות, יהדות. זה חלק מהכלכלה של מדינת ישראל". 

לפיד: "רצים בלי ברקסים" 

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב לדבריו של סמוטריץ: ואמר "מי שרוצה למנוע מלחמת אחים, לא מקדם חקיקה חפוזה ואלימה שקורעת את העם לגזרים".

עוד אמר לפיד כי "בתפקידים בכירים עדיף לא להיכנס לפאניקה כל-כך מהר, ולא להאשים אחרים בנזקים שאתה גורם, לא אותי ולא את הממשל האמריקאי. אני הראשון שהציע ללכת להידברות אצל הנשיא.

"במקום לעצור ולדבר אתם רצים בלי ברקסים עם חקיקה מטורפת שפוגעת בכלכלה, פוגעת בביטחון ומרסקת את אחדות העם".