אינטל חותכת את היקף הדיבידנד לרמה הנמוכה זה 16 שנה

החברה הודיעה כי היא חותכת את הדיבידנד הרבעוני למשקיעים בכ-65%, כחלק מהקיצוץ בהוצאותיה ובמטרה לשמור מזומנים למהלך השינוי האסטרטגי שתבצע בשנים הקרובות • אמש נחתכה מניית אינטל ב-5.5% לאחר התחזיות השליליות שפרסם מורגן סטנלי על שוק המחשבים האישיים

מנכ''ל אינטל העולמית, פט גלסינגר / צילום: אינטל
מנכ''ל אינטל העולמית, פט גלסינגר / צילום: אינטל

חברת אינטל חותכת את הדיבידנד הרבעוני למשקיעים בכ-65%, לרמתה הנמוכה זה 16 שנה, כחלק מהקיצוץ בהוצאותיה ובמטרה לשמור מזומנים למהלך השינוי האסטרטגי שהיא מבצעת בשנים הקרובות. החברה הודיעה הבוקר (ד') כי תחלק דיבידנד רבעוני בהיקף של 12.5 סנט למניה. 

בהייטק מרוויחים מהתחזקות הדולר, אז למה הם לא מרוצים 
אינטל וישראל בשעת מבחן: מה עובר על המעסיקה הגדולה בהייטק? 

מניית אינטל  נחתכה אמש (ג') ב-5.5% לאחר התחזיות השליליות שפרסם בנק ההשקעות מורגן סטנלי על שוק המחשבים האישיים. אנליסט הבנק הוריד את תחזית המסירות של מחשבים אישיים מ-261 מיליון ל-249 מיליון עד סוף השנה בשל האטה בשוק הצרכני והארגוני, הנתון הנמוך ביותר מאז 2006.

הצטיידות היתר של לקוחות פרטיים וארגונים בקורונה, לצד האטה בגיוסי עובדים חדשים, האטה מאוד את קצב הקנייה של מחשבים חדשים. אינטל, למרות ניסיונות להיכנס לשווקים חדשים, עדיין נסמכת על הכנסות מתחום המחשבים האישיים, וברבעון האחרון היא ומתחרותיה נאלצו להוריד מחירים על-מנת להיפטר ממלאים. עוד דיווח המגזין "Digitimes" כי אינטל דוחה הזמנות של שבבי 3 ננומטר במספר רבעונים.

בשנה שעברה שילמה אינטל דיבידנדים בהיקף של 6 מיליארד דולר, ועל-פי ההערכות הייתה אמורה לשלם סכום דומה השנה. אינטל הודיעה כי תקצץ 3 מיליארד דולר השנה, במסגרת תכנית תלת-שנתית בה תקצץ 10 מיליארד דולר בהוצאותיה על-מנת להתמודד עם הירידה בדרמטית בביקוש למוצריה, ובמקביל להשקיע מזומנים בהפיכתה ל"פאונדרי" - חברה המייצרת שבבים עובר חברות אחרות. עד כה אינטל ייצרה את השבבים עבור עצמה בלבד.

בחודשים האחרונים קיצצה אינטל במשכורות - רוב מנהלי הביניים ספגו ירידה של 5% בשכר, כאשר משכורתם של הבכירים יותר קוצצה ב-10%; הבונוס השנתי נותר בעינו, אך ירד מהיקף של 3 משכורות ל-1.5 משכורות בלבד; וכן בשטחי משרדים, בהם גם ביטול הקמה של מרכז פיתוח חדש בחיפה.