אחרי הדוחות הגרועים: המעסיקה הגדולה ביותר בהייטק הישראלי מקצצת שכר לעובדים הבכירים

אינטל יוצאת למהלך רוחבי של הורדת שכר • המנכ"ל פט גלסינגר ייפרד מרבע משכרו, המנהלים הבכירים יספגו הורדת שכר של 15%, ומנהלי הביניים יספגו קיצוץ של 5% בשכר • נכון לעכשיו שכר העובדים הזוטרים לא ייפגע

אינטל קריית גת / צילום: Shutterstock
אינטל קריית גת / צילום: Shutterstock

אינטל העולמית החליטה לצאת במהלך הורדת שכר לכלל המנהלים הבכירים ודרגי הביניים בחברה, וזאת לאחר פרסום הדוחות החלשים. המהלך ישפיע גם על אלפי עובדים בישראל שנמצאים בדרגי הביניים (דרג 7 ומעלה, לפי הסיווגים הפנימיים).

הדחייה ברכישת טאואר ואסטרטגיית ה"סטארט-אפ": 5 הערות על דוחות אינטל 
הקיצוצים בהייטק הגיעו לפייפאל: 2,000 עובדים יפוטרו 
ביקשנו מבוט להקים סטארט-אפ לגמרי בעצמו, והוא הצליח 

במסגרת המהלך, מנהלים בכירים - כגון מנהלי חטיבות המדווחים ישירות למנכ"ל - יספגו הורדה של 15% בשכר, ומנהלים בדרג סגני נשיא (דרג אחד מעל מנהלי הביניים) יספגו הורדה של 10% בשכר. דרגי הביניים, כמו ראשי צוותים ודירקטורים, יספגו הורדה של 5%. נכון לעכשיו, לא יהיה שינוי בשכרם של העובדים הזוטרים והג'וניורים. כמו כן, שכרם של רוב עובדי אינטל במפעל בקרית גת לא יקוצץ. באינטל ישראל מועסקים כיום כ־14 אלף עובדים, מהם כ־2,000 עובדי מובילאיי.

בנוסף, הבונוס השנתי המחולק באינטל מדי שנה בחודש פברואר, יצטמצם. עד השנה שעברה, כאשר אינטל הציגה רווחיות גבוהה, הבונוס השנתי עמד על כשלוש משכורות בממוצע.

עתה יצטמצם הבונוס בהתאם לצמצום ברווחי החברה ולפרמטרים נוספים - ל-1.5 משכורות בבונוס חד-פעמי. הבונוסים הרבעוניים, הבונוסים מבוססי הישגים והעלאות השכר יוקפאו בשלב זה.


אינטל: "השינוי מתבקש"

באוקטובר 2022 הודיע המנכ"ל פט גלסינגר כי החברה תצא לסבב קיצוצים ממושך, שייארך שלוש שנים ויכלול הפחתה של כ-10 מיליארד דולר מתקציב החברה. בעבר זכה גלסינגר לביקורת על השכר הגבוה שמשך - בשנת 2021, שבה נכנס לתפקיד בחודש פברואר, עמדה עלות שכרו על 178 מיליון דולר, פי 1,711 ממשכורת ממוצעת לעובד.

מאינטל נמסר בתגובה: "בעודנו ממשיכים לנווט בסביבה מאקרו כלכלית שלילית, ופועלים לצמצום עלויות ברחבי החברה, ביצענו מספר התאמות לתוכניות השכר והתגמולים לעובדים שלנו לשנת 2023.

"שינויים אלה ישפיעו באופן משמעותי יותר על אוכלוסיית המנהלים, ויסייעו לתמוך בהשקעות ובכוח העבודה הכולל, אשר דרושים לנו כדי להאיץ את השינויים המתבקשים בעת הזו ליישום האסטרטגיה ארוכת הטווח של החברה.

"ברור לנו כי שינויים אלו אינם קלים, ואנו מודים לעובדים שלנו על המחויבות שלהם לאינטל, והסבלנות שהם מגלים בתקופה מורכבת זו".