אינטל פרסמה דוחות חלשים; המניה צונחת ב-6% במסחר המאוחר

אינטל רשמה הכנסות בהיקף של 14 מיליארד דולר ברבעון האחרון, בעוד הרווח למניה עמד על 10 סנט • האנליסטים המסקרים את החברה ציפו בממוצע להכנסות של 14.45 מיליארד דולר, ובשורת הרווח למניה הצפי עמד על 19 סנט ברבעון

בניין אינטל / צילום: Shutterstock
בניין אינטל / צילום: Shutterstock

אינטל  חותמת את אחת השנים הגרועות בתולדותיה ודיווחה הערב (חמישי) על הכנסות בהיקף של 14 מיליארד דולר ברבעון האחרון. הרווח למניה עמד על 10 סנט.

האנליסטים המסקרים את החברה ציפו בממוצע להכנסות של 14.45 מיליארד דולר לעומת 20.5 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורת הרווח למניה הצפי עמד על 19 סנט ברבעון.

מניית אינטל מגיבה לפרסום הדוחות בצניחה של יותר מ-5% במסגרת המסחר המאוחר.

גם לרבעון הנוכחי, הראשון של 2023, תחזיות הנהלת אינטל לא מעודדות. החברה צופה כי הרווח הגולמי שלה יעמוד על 39% מההכנסות לעומת צפי האנליסטים ל-45.5%.

הדוח שהקפיץ את המניות של חברות השבבים: האם השוק בדרך לתיקון?
הקיצוצים מגיעים למעסיקה הגדולה ביותר בהייטק הישראלי: כך תיראה תוכנית ההתייעלות של אינטל

התוצאות הלא מחמיאות משמשות כדלק במנוע הקיצוצים אותו הבעיר מנכ״ל החברה פט גלסינגר בחודש אוקטובר. על פי התוכנית, אינטל תקצץ כ-10 מיליון בהוצאותיה במשך שלוש שנים שמתחילים פחות או יותר בתקופה זו, בקצב הולך וגובר. מתוכנית זו משתמע שאינטל תבצע גל פיטורים גדול ככל הנראה בשנה זו ובשנה הבאה. עם זאת, בחברה מנסים עד כמה שאפשר להימנע מגל פיטורים גדולים - כפי שאלה אירעו בגוגל או במטא בחודשים האחרונים, ומשתדלים לקצץ בהוצאות משרדים, שירותי ייעוץ וקבלנות.

בשבוע שעבר הודיעה החברה כי תבטל את הקמת מרכז הפיתוח החדש בחיפה שהיה אמור לאכלס בין 1,000 ל-2,500 עובדים ועל אותו השטח תבנה חניון כפי שהבטיחה.

תחילת 2023 הייתה חיובית עבור אינטל

ברבעון הרביעי החלה אינטל במהלכי הפיטורים והקיצוצים שלה בעולם, במסגרתו פוטרו בישראל עשרות עובדים בפרויקטים זעירים שנסגרו ובמרכזי אינטל בעולם פוטרו מאות עד כה. לאחר שנתיים של ביקושי שיא בקורונה שכללו מחסור בשבבים ותקלות בשרשרת האספקה בתחום, התהפכה הקערה על פיה: השבבים מצויים במצב של עודף היצע ורכישות המחשבים האישיים רשמו ירידה: שיעור המשלוחים העולמיים של מחשבים אישיים צנח ב-28.1% ברבעון הרביעי של 2022, על פי חברת המחקר IDC, שגם חוזה כי אלה ימשיכו לרדת ב-5.6% במהלך השנה.

מאז תחילת השנה זכתה אינטל, לצד המתחרות אנבידיה ו-AMD, לעלייה במחיר המניה שלה, זאת בין השאר על רקע סקירה חיובית שפרסם בנק ההשקעות ברקליס על סקטור מניות השבבים המיועדים למוצרי צריכה. מניית אינטל עלתה מתחילת השנה ב-10%, לאחר שירדה בכ-48.7% בשנת 2022. מניית המתחרה AMD  זינקה ב-16.5% מאז תחילת השנה, בין השאר בשל התחזיות כי תצליח לכבוש נתחי שוק מאינטל.

מוקדם יותר היום דיווחה מובילאיי  על הכנסות של 565 מיליון דולר ברבעון הרביעי, עלייה של 58.7% ביחס לרבעון המקביל, ומעל התחזיות שצפו הכנסות של 535 מיליון דולר. מאז הדיווח עלתה המניה בכ-4% בנאסד״ק. מובילאיי צופה סך הכנסות שנתי של בין 2.1 ל-2.28 מיליארד דולר ב-2023.