הבשורות מכנס הסלולר בברצלונה: מתכוננים לדור השישי

הסטארט-אפ הישראלי BBT.Live שייסד משה לוינסון, המכהן גם כמנכ"ל, קיבל במה מרשימה בכנס הסלולר המוביל בעולם, MCW Barcelona • מנכ"ל פלאפון, אילן סיגל, נפגש במהלך הכנס עם בכירי הנהלת אריקסון העולמית • אירועים ומינויים

אילן סיגל, תמונה מהכנס / צילום: יח''צ
אילן סיגל, תמונה מהכנס / צילום: יח''צ

לא מעט שחקניות סלולר ישראליות הגיעו השבוע לכנס הסלולר המוביל בעולם MCW Barcelona, במטרה לחזק קשרים בינלאומיים - וכמובן, לקדם מכירות.

הסטארט-אפ הישראלי BBT.Live שייסד משה לוינסון, המכהן גם כמנכ"ל, קיבל במה מרשימה, כאשר ענקית המחשוב התעשייתי Advantech הציגה לראשונה מוצרי קצה המשולבים עם הטכנולוגיה הייחודית של ביביטי לניהול תקשורת מאובטחת בענן. לפי הערכות, שיתוף-הפעולה בין החברות צפוי להניב ל-BBT.Live רווח שנתי (ARR) של כ-2 מיליון דולר.

צוות BBT.Live היום בכנס בברצלונה. משמאל לימין: משה לוינסון, מנכ''ל BBT.Live, מוריס אבקסיס מנהל מכירות אירופה, ארז זליקוביץ' מנהל מוצר והכנסות בכיר וגיא לוינסון, מנהל פיתוח עסקי / צילום: באדיבות BBT.Live
 צוות BBT.Live היום בכנס בברצלונה. משמאל לימין: משה לוינסון, מנכ''ל BBT.Live, מוריס אבקסיס מנהל מכירות אירופה, ארז זליקוביץ' מנהל מוצר והכנסות בכיר וגיא לוינסון, מנהל פיתוח עסקי / צילום: באדיבות BBT.Live

חלל תקשורת, מפעילת צי הלוויינים "עמוס", הציגה בביתן הישראלי פתרונות מתקדמים למפעילי סלולר, ספקי שירותי אינטרנט וקישוריות לאזורים מרוחקים, ולדברי אנשי החברה נקשרו "קשרים שיובילו לעסקאות משמעותיות". החברה אף אירחה בכנס את שר הכלכלה, ניר ברקת.

מנכ"ל פלאפון, אילן סיגל, נפגש עם בכירי הנהלת אריקסון העולמית - כידוע, שתי החברות משתפות פעולה זה שנים רבות, ולאחרונה הן סיכמו על הקמת ליבת רשת דור 5. "אנחנו רואים יותר ויותר חברות בכל העולם שמשקיעות ברשתות מהדור החמישי, והעולם כבר נושא את עיניו לעבר דור 6", אומר סיגל. "מדובר בנושא המסקרן והמדובר ביותר בכנס", הוא מוסיף ומכוון לכך שבברצלונה מדברים על כך שהדור השישי צפוי להיכנס לחיינו בסוף העשור הנוכחי, או בתחילת העשור הבא.

על פי ההערכות בפלאפון, הדור השישי יעצים את המהירויות הקיימות כיום פי 10-20, ויחד עם שיהוי אפסי והאפשרות לחבר הרבה יותר מכשירים ומוצרים לרשת הסלולרית, ישנה לגמרי את חיי היומיום שלנו. כמובן שהוא גם ישתלב בחידושים מדוברים אחרים, כמו הרכב האוטונומי, מטאוורס, ערים חכמות וחקר החלל.

אזור התעשייה

לעצב את העתיד הירוק

משבר האקלים והאנרגיה מייצר לא מעט אתגרים לתעשיית האופנה, הנחשבת כמזהמת גדולה. על הרקע הזה מקיימים במכללת שנקר את פרויקט "המרקחה" - שיתוף-פעולה ייחודי הכולל כ-700 סטודנטים ומרצים, לצד ארגונים חברתיים וחברות מובילות בתעשייה, בהן דלתא גליל, מאנדיי, דיזינגוף סנטר שטראוס ועוד, כאשר השנה המטרה למצוא פתרונות חדשניים טכנולוגית, הנדסית ועיצובית לבעיית שינויי האקלים.

מתוך ''מרקחה'' של סטודנטים בשנקר / צילום: דוברות שנקר
 מתוך ''מרקחה'' של סטודנטים בשנקר / צילום: דוברות שנקר

כך, למשל, הם ניסו לפצח כיצד ניתן לעצב בגד ספורט אקטיב בטכנולוגיית אל תפר, כך שחומרי הגלם שלו יוכלו להתפרק בסוף חיי המוצר, על מנת להקל על הפרדתם בתהליך המחזור. זאת תוך שמירה על מראה ותחושת לבישה רגילה, ושימוש באמצעי ייצור רגילים.

לצד הסטודנטים הישראלים השתתפה השנה גם קבוצת סטודנטים מאוניברסיטת Euromed שבפס, מרוקו, בראשות פרופ' חפזה אל בקרי מבית הספר לעסקים - וזאת כחלק מהקשר בין שני המוסדות האקדמיים.

"שבוע המרקחה הוא מביא לידי ביטוי ערכים מרכזיים שלנו - השכלה גבוהה המחוברת לפתרון בעיות אמת, למידה מבוססת פרויקטים, הרחבת אופקים וקשרים בינלאומיים ועוד", מציין פרופ' שיזף רפאלי, נשיא שנקר. "מדובר בהזדמנות לעבוד בשיתוף על נושאים בוערים, תרתי משמע. אנחנו מקווים שמכך תעלה תרומה אמיתית, בת קיימא, לסביבה ולמשתתפים".

לדברי גיל שמעון, נשיא חטיבת GUM בדלתא גליל, "החברה משקיעה רבות בפיתוח חדשנות ובפרט בתחום הקיימות, כולל טכנולוגיות סריגה מיוחדות, צביעה, הארכת חיי המדף של המוצר ועוד. שיתוף-הפעולה עם שנקר קיים כבר שנים רבות, ואנו מקווים שבעקבות פעילותנו ב'מרקחה' נוכל לקדם טכנולוגיה לתהליך מקיים של מיחזור מוצרים לחוט למוצר".

מצנח הזהב

נטלי קרמר תכהן כסמנכ"לית המוצרים, מחקר ופיתוח של צ'ק פוינט. קודם לכן ניהלה את מרכז המחקר והפיתוח של AT&T בישראל.

דוידי פיאמנטה מונה למנכ"ל קבוצת אייקון גרופ, מפיצת מוצרי לנובו, אפל ואסוס בישראל, ובעלת רשת iDigital.

דוידי פיאמנטה, מנכ''ל אייקון גרופ / צילום: יח''צ
 דוידי פיאמנטה, מנכ''ל אייקון גרופ / צילום: יח''צ

אורית דואדי מונתה למנהלת האופרציה בישראל של ענקית מיקור החוץ הבינלאומית Webhelp.

סוזן בקר מונתה לסמנכ"לית השיווק של חברת אבטחת הסייבר לרכבות Cervello.

עידו לכשקוב מונה לסמנכ"ל המכירות של SecureNet ישראל, מקבוצת Aman.

עידו לכשקוב / צילום: יח''צ
 עידו לכשקוב / צילום: יח''צ

ליאת בר זיו אלפרוביץ מונתה לסמנכ"לית הכספים בדוטס נאנו, שנסחרת באוסטרליה.

חדשות טובות

יבואנית המזון מונדליז ישראל משתפת פעולה עם ארגון "פתחון לב" לרגל חג הפורים, ותרמה כ-2,600 מארזי משלוחי מנות המורכבים ממוצריה.