שרון סטון נפגעה מקריסת סיליקון ואלי: "איבדתי מחצית מהכסף שלי"

לא רק חברות הייטק נפגעו מקריסת סיליקון ואלי בנק: השחקנית ההוליוודית והמשקיעה הפרטית שרון סטון חשפה בנאום פומבי בערב התרמה כי היא איבדה כ-60 מיליון דולר כשהבנק קרס • "הרגע הפסדתי חצי מהכסף שלי לעניין הבנקאי הזה", אמרה סטון מול שורת ידוענים שהשתתפו באירוע

שרון סטון / צילום: Associated Press, Chris Pizzello
שרון סטון / צילום: Associated Press, Chris Pizzello

לא רק חברות הייטק נפגעו מקריסת בנק סיליקון ואלי, גם משקיעים פרטיים איבדו את הונם. אחת מהן היא השחקנית ההוליוודית שרון סטון, שהודתה שאיבדת מחצית מכספה בפרשה.

דיווח: UBS הציע לרכוש את קרדיט סוויס במיליארד דולר 
החברה עומדת לקרוס? כך תזהו את זה ראשונים | ניתוח
מנכ"ל גוף ההשקעות הגדול בעולם מנתח את הסיבות לקריסת הבנק של ההייטק

השחקנית השתתפה בערב התרמה של הקרן לחקר סרטן נשים (WCRF), ובו קיבלה את "פרס האומץ" על פועלה בקידום מודעות למחלת הסרטן. כחלק מהנאום סטון חשפה כי איבדה כ-60 מיליון דולר. "זו תקופה לא קלה לאף אחד מאיתנו", אמרה האייקון ההוליוודי מול שורה של ידוענים שהשתתפו באירוע, כשהיא משכנעת את הקהל לתרום מכספם, מה שלדבריה אכן לא מובן מאליו בימינו אנו. "אני יודעת שמסובך להעביר כספים בימינו", עקצה. "אני אידיוט טכני, אבל אני יודעת לכתוב צ'ק", והוסיפה: "וכרגע, גם זה אומץ. הרגע הפסדתי חצי מהכסף שלי לעניין הבנקאי הזה".

בעוד סטון לא פירטה על "העניין הבנקאי הזה", על פי הערכות מדובר בבנק סיליקון ואלי.

הבנק האמריקאי התמחה במתן שירותים בנקאיים לסטארט-אפים וחברות הייטק וקרס לפני כשבוע עם נכסים בהיקף של כ-170 מיליארד דולר.

הבנק קרס לאחר שהצגת תוכנית עסקית למכירת מניות גררה הורדת דירוג מסוכנות מודי'ס ובריחת משקיעים שהפחיתה את שווי המנייה בכ-60% ביום מסחר אחד. מיד לאחר מכן החלה סדרת משיכת פיקדונות וכספים בסך 42 מיליארד דולר שהביאה את חברת הביטוח הפדרלית FDIC להלאים את הבנק ולהשבית את גישת המשקיעים לחשבונות בו.

בימים שלאחר קריסת הבנק, התנודתיות בשווקים הפיננסיים, והצניחות במניות הבנקים, ניסה נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בתחילת השבוע להשקיט את המשקיעים שהכסף שלהם בטוח, והצהיר: "משלמי המסים לא יישאו הפסדים". ביידן גם ניסה להרגיע את האמריקאים "שמערכת הבנקאות בטוחה", והוסיף, "ההפקדות שלך יהיו שם כשתזדקק להם".