אקזיט ענק למשפחת פפושדו: מוכרת את השליטה בחברת חוות שרתים במאות מיליוני דולרים

סרבר פארם מוכרת בזכות חוות השרתים שבנתה יחד עם בזק בינלאומי וקרן תש"י במושב בני ציון שבשרון, המאכלסת בין השאר גם את פעילות הענן של גוגל בישראל • הרוכשת היא חברת מניולייף (Manulife) שהודיעה על הרכישה הערב • מנכ"ל החברה אבנר פפושדו: "החבירה למניולייף כמשקיעה תאפשר לנו לענות על הביקושים שאנחנו צופים מצד הלקוחות החדשים והקיימים"

חוות השרתים של סרבר פארם, בזק בינלאומי וגוגל במושב  בני ציון. / צילום: ט. ג. הפקות
חוות השרתים של סרבר פארם, בזק בינלאומי וגוגל במושב בני ציון. / צילום: ט. ג. הפקות

אקזיט ענק בענף חוות השרתים: משפחת פפושדו - בהם האב אלי והבנים אבנר ויואב - מוכרת את השליטה בחברת חוות השרתים סרבר פארם (Serverfarm), חברה אמריקאית לה גם פעילות בישראל. סכום העסקה לא פורסם, אך הוא מוערך בשוק במאות מיליוני דולרים ולפי שווי חברה של כ- 1.5-1.6 מיליארד דולר. הרוכשת היא חברת מניולייף (Manulife) שהודיעה רשמית על הרכישה הערב (שישי). עם בעלת הבית החדשה, תרחיב סרבר פארם את פעילותה בארה״ב, קנדה, אירופה וישראל.

בישראל, מוכרת סרבר פארם בזכות חוות השרתים שבנתה יחד עם בזק בינלאומי וקרן תשתיות ישראל במושב בני ציון שבשרון, המאכלסת בין השאר גם את פעילות הענן של גוגל בישראל ובכוונתה להמשיך ולהרחיב את פעילותה כאן עם חוות שרתים נוספות. סרבר פארם נוסדה ב- 2009 כחברת פיצול (ספינאוף) של קבוצת ים סוף של אלי פפושדו ועל פי מאגר החברות PitchBook היא גייסה הלוואה של 200 מיליון דולר מקבוצת טי.די. השקעות, ובהמשך גייסה הון בסכום לא ידוע מפועלים אקוויטי.

חוות השרתים של סרבר פארם, בזק בינלאומי וגוגל במושב  בני ציון. התושבים התנגדו / צילום: ט. ג. הפקות
 חוות השרתים של סרבר פארם, בזק בינלאומי וגוגל במושב בני ציון. התושבים התנגדו / צילום: ט. ג. הפקות

סרבר פארם החלה את פעילותה בארה״ב וקנדה, ובהמשך התפשטה לאירופה ורק בחודשים הקרובים היא קרובה להשיק חוות שרתים ראשונה בישראל. כיום מחזיקה סרבר פארם בתשע חוות שרתים סך הכל בערים כגון שיקגו, לוס אנג'לס, אטלנטה, טורונטו, לונדון ובבני ציון בישראל. החוות מתפרשות על שטח כולל של 140 אלף מ״ר, וצורכות חשמל בהספק של 125 מגה-וואט.

הרוכשת מאנולייף היא פירמת השקעות העוסקת גם בניהול עושר אישי ונכסים. פעילותה כוללת גם את קרן ארץ' קפיטל, קרן להשקעות נדל״ן הפעילה באזור אסיה ואוסטרליה וגם היא משקיעה בחוות שרתים. העסקה צפויה לצאת לפועל ברבעון השלישי של השנה, לאחר אישורי ההגבלים הנדרשים. ״החבירה למניולייף כמשקיעה תאפשר לנו לענות על הביקושים שאנחנו צופים מצד הלקוחות החדשים והקיימים״, אמר אבנר פפושדו, המשמש כמנכ״ל החברה.