עסקת הענק של מגדל: רוכשת 50% מבניין בת"א ב-230 מיליון שקל

מדובר בממגדל וייס־בולטהאופ בן ה-12 קומות, חלק מפרויקט WE TLV, שהסכום שישולם על מחציתו משקף את שוויו בספרים • במגדל מציינים כי הבניין אינו כולל זכויות בנייה עתידיות • וגם: גב־ים הודיעה על שתי עסקאות חדשות להשכרת שטחי משרדים ברעננה, שצפויים להניב הכנסות כוללות של כ־85 מיליון שקל

בניין וייס-בולטהאופ בתל אביב. מגדל רוכשת 50% מהבניין תמורת 230 מיליון שקל / צילום: רוטשילד מערכות שילוט בע''מ
בניין וייס-בולטהאופ בתל אביב. מגדל רוכשת 50% מהבניין תמורת 230 מיליון שקל / צילום: רוטשילד מערכות שילוט בע''מ

עסקת נדל"ן מניב חריגה בסביבה הנוכחית: חברת הביטוח מגדל סיכמה לאחרונה על רכישת מחצית ממגדל וייס־בולטהאופ של היזמיות קבוצת וייס וחברת בולטהאופ, תמורת סכום של 230 מיליון שקל. סכום זה משקף, פחות או יותר, את שווי הנכס בספרים, שעומד נכון להיום על כ־465 מיליון שקל.

שלמו 2% ממחיר הדירה: המבצעים בשוק הנדל"ן עולים מדרגה, וגם הסיכון | ניתוח
600 מיליון דולר: מה עומד מאחורי האקזיט הענק של משפחת פפושדו בחוות השרתים | בדיקת גלובס

מדובר על בניין בן 12 קומות שהוא חלק מפרויקט WE TLV הנמצא לא רחוק ממגדלי הצעירים. הפרויקט כולו כולל 38 אלף מ"ר של שטחי מסחר ומשרדים, והוא כבר מאוכלס. ההכנסה התפעולית נטו (NOI) מהבניין שאת מחציתו רכשה חברת מגדל צפויה להיות כ־26 מיליון שקל בשנה.

קבוצת וייס וחברת בולטהאופ החזיקו עד כה באופן שווה בכל הבניין, וכעת הן מוכרות את מחציתו בחלקים שווים. בניית הבניין הושלמה לפני כחצי שנה, וכיום יושבת בו בין היתר סוויטצ'־אפ של חברת החללים המשותפים ROOMS (מבית פתאל), ומתוכנן לקום בו סניף של חברת קארפור הצרפתית. מחברת מגדל נמסר כי בבניין אין זכויות בנייה נוספות.

את חברת מגדל ביטוח ייצגו בעסקה עורכי הדין גילי ריזל, רועי פרקש וליאור דרימר ממשרד עו"ד פירון. את קבוצת וייס ואת חברת בולטהאופ ייצגו בעסקה עורכי הדין יוסי חלד ממשרד אוסלקה חלד, ועו"ד דור שחם ממשרד ארדינסט, בן נתן, טולידאנו ושות' עם המבורגר עברון.

ב־85 מיליון שקל: חוזי שכירות חדשים לגב־ים ברעננה

חברת הנדל"ן המניב גב־ים הודיעה היום (ב') על שתי עסקאות חדשות להשכרת שטחי משרדים ברעננה: מדובר על הסכמים להשכרת 8,000 מ"ר לחברות Texas Instruments ו־ NCR בפארק גב-ים בעיר, שצפויים להניב הכנסות כוללות של כ־85 מיליון שקל.

כל אחת מהחברות תשכור מחצית מהשטחים. Texas Instruments סיכמה על הסכם שכירות לעשר שנים, תמורת כ־55 מיליון שקל; NCR סיכמה על הסכם שכירות לחמש שנים, תמורת כ־30 מיליון שקל. לאחרונה סיכמה גב־ים, באותו פרויקט, על השכרת 5,000 מ"ר לחברת ROOMS, כך שסכום השכירות הכולל שיתקבל משלוש החברות הוא כ־130 מיליון שקל. חלקה של גב־ים בהכנסות הוא 69.5%.