מיום חמישי: מחיר הדלק צפוי לעלות ל-6.85 שקלים

מהצו החודשי להפחתת מס הבלו על הדלק עליו חתם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' עולה כי מחיר הדלק יתייקר ביוני ב-4 אגורות ויעמוד על 6.85 שקלים • זאת לאחר 3 חודשים רצופים בהם לא חל שינוי במחיר

תחנת דלק / צילום: איל יצהר
תחנת דלק / צילום: איל יצהר

מחיר ליטר בנזין צפוי להתייקר בחודש יוני ב-4 אגורות ולעמוד על 6.85 שקלים - כך עולה מהצו החודשי להפחתת מס הבלו על הדלק עליו חתם היום (ג') שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

לפי הנוהל הקבוע, משרד האנרגיה הוא זה שמודיע לציבור על תעריף הדלק, ימים ספורים לפני תחילת כל חודש, ולא שר האוצר. אולם לפי המדיניות בפועל של סמוטריץ' בחודשים האחרונים, מס הבלו מותאם בכל חודש, באופן זמני, כדי להחזיק את המחיר כלפי מטה. לכן הוא למעשה קובע את המחיר מראש, והפעם בחר להודיע בעצמו מה יהיה התעריף החדש בתחנות הדלק.

בחודש האחרון הדולר התחזק באופן ניכר אל מול השקל. בשל כך, ההתייקרות של הדלק לפי הנוסחה הרגילה הייתה אמורה להיות חדה יותר.

אובדן הכנסות המדינה כתוצאה מהמשך הטבת המס נאמד ב-176 מיליון שקל. הפחתת המס משקפת הנחה של כ-50 אגורות לליטר בנזין, שמחירו היה קופץ ל-7.25 שקלים לליטר ללא העמקת הסבסוד. לפי הצו הקודם, ב-1 ביוני הייתה אמורה הפחתת המס לרדת לרמה של 10 אגורות לליטר בלבד.

סמוטריץ' ציין בהודעה על התייקרות הדלק המתונה: ״עוד צעד חשוב במאבק ביוקר המחיה. המשימה העיקרית שלי היא להקל את הנטל הכלכלי מעל אזרחי ישראל תוך שמירה על כלכלת ישראל. ממשיכים לעבוד למען כל אזרחי ישראל".