בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בוול סטריט; מדד הנאסד"ק עלה ב-1.2%; אנבידיה זינקה ב-5%

מדד S&P 500 קפץ ב-1% - שיא של 10 חודשים • נעילה ירוקה בבורסות אירופה • מדד המחירים לצרכן בגוש האירו נותר ללא שינוי בחודש מאי, בניגוד לתחזיות המוקדמות שציפו לעלייה של 0.6% • נרשמה ירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב • הביטקוין ירד ב-0.3%

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock
בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

בורסת וול סטריט ננעלה בעליות שערים. דאו ג'ונס עלה ב-0.5%, מדד S&P 500 ננעל בשיא של 10 חודשים עם קפיצה של 1%, ומדד הנאסד"ק  זינק ב-1.2%.

העליות במניות השבבים נמשכו גם היום, מניית  אנבידיה  זינקה ב-5%, ו-AMD  הוסיפה 1.1%. מניית אינטל לעומת זאת ננעלה עם ירידה של 1%.

תנודות חדות נרשמו במניות ה-AI. מניית Pure Storage  זינקה במהלך יום המסחר ב-19% לאחר שפרסמה דוחות חיוביים, ובג'יי. פי מורגן כינו אותה "הזדמנות", בעוד שמניית C3AI  נפלה ב-13%.

התשואה על האג"ח הממשלתיות של ארה"ב ירדה - תשואת האיגרת ל-10 שנים ירדה ב-4 נקודות לרמה של ל-3.60% ותשואת האיגרת לשנתיים איבדה 6 נקודות בסיס לרמה של 4.33%.

הסיבות לרידה הן בין היתר חשש המשקיעים מהעלאת ריבית נוספת של הפד החודש.

21:30

העליות במדדי וול סטריט מתחזקות. דאו ג'ונס עולה ב-0.6%, מדד S&P 500 מתקרב לשיא שנרשם באוגוסט שעבר עם קפיצה של 1.1%, ומדד הנאסד"ק  מזנק ב-1.4%.

בין העליות במדד ה-S&P נרשמות מניית סולאראדג'  - שקופצת ב-4.8%, מטא  (פייסבוק) שמוסיפה 3.2%, טסלה  שעולה ב-2%,  אפל  עם עלייה של 1.4%, ומיקרוסופט  שמוסיפה 1.1%.

במטבעות הפופולאריים בקריפטו נרשמת מגמה מעורבת, מטבע הביטקוין רושם ירידה של 0.3% ביממה האחרונה ונסחר סביב ה-29.9 אלף דולר למטבע. לעומתו, האית'ר עולה ב-0.4% לרמה של 1.9 אלף דולר למטבע.

20:00

המגמה החיובית בוול סטריט ממשיכה. מדד הנאסד"ק מזנק ב-1.2%, מדד ה-S&P 500 מוסיף 0.9% ומדד הדאו ג'ונס מתקדם ב-0.6%.

בשוק הסחורות, החוזים על הנפט ממשיכים לעלות. נפט אמריקאי מזנק ב-3.9% ונסחר סביב 70.7 דולר לחבית. נפט מסוג ברנט עולה ב-3.3% ועומד על כ-74.9 דולר לחבית.

מניית יצרנית השבבים  אנבידיה  ממשיכה בעליות של הימים האחרונים וקופצת כעת ב-4.3%. אינטל נחלשת ב-0.7% ומניית  AMD  מוסיפה 1.4%.

נמשכות הירידות בתשואות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב - תשואת האיגרת ל-10 שנים יורדת ב-2 נקודות לרמה של ל-3.62% ותשואת האיגרת לשנתיים מאבדת 4 נקודות בסיס ועומדת על 4.35%.

18:50

בורסות אירופה ננעלו במגמה חיובית לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן בגוש האירו. מדד הסטוקס 600 עלה ב-0.8%, הדקס הגרמני עלה ב-1.2%, הקאק הצרפתי עלה ב-0.6% והבורסה בבריטניה הוסיפה לערכה 0.6%.

בוול סטריט מתחזקות עליות השערים. מדד הנאסד"ק עולה ב-0.9%, מדד ה-S&P 500 מוסיף לערכו כ-0.8% ומדד הדאו ג'ונס עולה במחצית האחוז.

18:17

המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה חיובית. מדד הנאסד"ק עולה ב-0.5%, מדד ה-S&P 500 מוסיף לערכו כ-0.4% ומדד הדאו ג'ונס יורד ב-0.1%.

בגזרת המאקרו, מדד התעסוקה של ADP בארה"ב הצביע על תוספת של 278 אלף מועסקים חדשים בחודש מאי והפתיע את התחזיות המוקדמות, שציפו לעלייה מתונה יותר של 170 אלף מועסקים חדשים.

עוד בגזרת המאקרו, התביעות הראשוניות לדמי האבטלה בארה"ב עלו בחודש מאי ב-232 אלף, קצת מתחת לצפי המוקדם שחזה כי התביעות הראשוניות לדמי אבטלה יעמדו על 235 אלף.

במקביל, מדד ISM במגזר הייצור בארה"ב ירד קלות בחודש מאי ל-46.9 נקודות, בהתאם לצפי המוקדם. גם מחירי הייצור של ISM ירדו ל-44.2 נקודות בחודש מאי, בניגוד לתחזיות המוקדמות שציפו ל-52.0 נקודות.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט עולים בחדות. מחיר של חבית נפט מסוג WTI עולה ב-1.3% ונסחר סביב 68.98 דולרים לחבית. גם מחיר של חבית נפט מסוג ברנט עולה ב-0.9% ועומד על מחיר של 73.26 דולרים לחבית.

בשוק הקריפטו נרשמות ירידות שערים קלות כאשר מחיר הביטקויין יורד ב-0.6% ומחיר האת'ריום יורד ב-0.1%.

באירופה, המסחר ממשיך להתנהל בעליות שערים. מדד הדקס הגרמני רושם עלייה של 1.2%, מדד הקאק הצרפתי נסחר בעליות שערים של כ-0.6% ומדד פוטסי 100 הבריטי נסחר בעלייה של 0.7%.

17:00

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת. מדד הנאסד"ק נסחר ביציבות, מדד ה-S&P 500 יורד ב-0.1% ומדד הדאו ג'ונס יורד ב-0.6%.

בשוק האג"ח נמשכות הירידות התשואות של האג"ח הממשלתיות - תשואת האיגרת ל-10 שנים נחתכת ב-4 נקודות ל-3.59% ותשואת האיגרת לשנתיים יורדת ב-3 נקודות בסיס ל-4.36%.

באירופה, המסחר ממשיך להתנהל במגמה חיובית. מוקדם יותר פורסם מדד המחירים לצרכן בגוש האירו אשר הפתיע לחיוב את התחזיות ונותר ללא שינוי בחודש מאי.

14:00

המסחר באירופה ממשיך להתנהל במגמה חיובית. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

רונן מנחם, כלכלן שווקים ראשי במזרחי טפחות, כותב בעקבות נתוני האינפלציה שפורסמו היום באירופה כי "למרות הנתון המעודד, יש לקחת אותו בעירבון מוגבל. ראשית, הפער מיעד האינפלציה של הבנק המרכזי עדיין גבוה. שנית, לא ניתן להסיק מנתון של חודש בודד לגבי ההמשך, בטח בסביבת מדדים כה תנודתית. שלישית, המדד ללא אנרגיה עלה 7.0% ב-12 החודשים האחרונים. כלומר, התלות במחירי האנרגיה התנודתיים עדיין גבוהה. רביעית, המדד ללא אנרגיה ומזון אמנם עלה פחות, 5.3%, אך מדד זה, המכמת את ליבת האינפלציה, עדיין גבוה פי ½2 מהיעד. קשה ומאתגר יותר לרסן את החלק ה"דביק" של האינפלציה".

בשורה התחתונה, כותב מנחם, "חשוב לראות אם הנתון החודשי אכן יבשר על מגמת ירידה באינפלציה. לעת עתה אין להניח כי נתון זה כשלעצמו יבלום את העלאות הריבית בגוש האירו. די סביר להניח כי בתאריכים 15 ביוני ו-16 ביולי הריבית תעלה בשיעור של 0.25% ותגיע ל-4.00% ו-4.25% בהתאמה". 

12:00

המסחר באירופה ממשיך להתנהל במגמה חיובית. מדד הדקס הגרמני רושם עלייה של 1.1%, מדד הקאק הצרפתי נסחר בעליות שערים של כ-0.8% ומדד פוטסי 100 הבריטי נסחר בעלייה של 0.5%.

בגזרת המאקרו, מדד המחירים לצרכן בגוש האירו נותר ללא שינוי בחודש מאי (נתון ראשוני פורסם היום), בניגוד לתחזיות המוקדמות שציפו לעלייה של 0.6%. בהיבט שנתי האינפלציה בגוש האירו הפתיעה את הצפי המוקדם כאשר ירדה ל-6.1%  בחודש מאי לעומת 7% בחודש אפריל וצפי ל-6.3%. במקביל, שיעור האבטלה בגוש האירו נותר על 6.5% בחודש אפריל בהתאם לתחזיות המוקדמות.

בשוק המט"ח, הדולר נסחר ביציבות מול האירו סביב 1.069. מול הין, הדולר מתחזק מול ב-0.4% ומול הליט"ש הדולר מתחזק ב-0.05%.

אמי שער, הכלכלן הראשי וקיראן קאוושיק אסטרטג מט"ח בבנק השוויצרי לומברד אודיירף מציינים בסקירה שפרסמו הבוקר כי למרות סערת הבנקאות האזורית שחוותה והמשבר הפוליטי על תקרת החוב של ארה"ב, כלכלת ארה"ב נותרה חזקה ותומכת בערכו של הדולר. "הצרכן האמריקאי הפתיע את המשקיעים בהוצאותיו ומילא תפקיד משמעותי מאוד בהנעת הכלכלה. בנוסף, הפד צפוי לשמור על סביבת הריבית הנוכחית עד שהאינפלציה תתאזן והמצב הכלכלי יאפשר שליטה בה, מה שתומך עוד יותר בדולר. מצד שני, החששות מההתאוששות הכלכלית של סין ומהצמיחה העולמית עוררו ספקות לגבי עוצמתו של הדולר. לדוגמא, הירידה האחרונה במחירי הגז הטבעי הפחיתה את יתרון הסחר בארה"ב על פני יבואני האנרגיה, והטיבה עם האירו והין היפני".

על פי ההערכות של הבנק השוויצרי "בהמשך השנה הקרובה, הדולר צפוי להיחלש מול האירו, הין והפרנק, אך להתחזק מול השטרלינג, הדולר הקנדי והיואן הסיני. הדומיננטיות ארוכת הטווח של הדולר כמטבע רזרבה גלובלי מוטלת בספק, אך האלטרנטיבות עומדות בפני אתגרים בהיבטים של ביטחון, נזילות ותשואה. אמנם יש גיוון תיקי השקעות מתמשך שמרחיק מהדולר, אך הוא לא צפוי להשפיע באופן משמעותי על ביצועי הדולר, שכן תזרימי המגזר הפרטי ממלאים תפקיד משפיע יותר בהנעת המטבע."

10:18

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח תוך עליות קלות במדדי המניות המרכזיים. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב המגמה מעורבת.

באסיה רשם מדד הניקיי היפני עלייה של כ-0.8%, מדד ההנג סנג רושם עלייה קלה, ואילו בסיאול נרשמות ירידות קלות.

07:55

בורסות אסיה נסחרות במגמה חיובית היום, בהובלת מדד ההנג סנג שמטפס בכ-0.8%. הניקיי היפני עולה בכ-0.78%, ואילו בסיאול נרשמות ירידות קלות. 

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב המגמה מעורבת. אמש ננעל המסחר בוול סטריט במגמה שלילית. הנאסד"ק ו-S&P500 ירדו בכ-0.6%, והדאו ג'ונס השיל 0.4%. מניות השבבים, שבשבוע שעבר נסקו בחדות, בלטו לרעה.  

● הפער בין בורסת תל אביב לוול סטריט הולך וגדל. האם המגמה תימשך?

בשוק הסחורות החוזים על הנפט רושמים עליות קלות לאחר ירידות חדות שרשמו בימים האחרונים, בין השאר על רקע הערכות כי מדינות אופ"ק פלוס יתקשו להגיע להבנות על קיצוץ במחיר החבית וחששות משקיעים ממיתון בעולם בחצי השני של השנה. מחירה של חבית נפט אמריקאי ירד מתחת ל-70 דולר וכעת היא נסחרת סביב 68.4 דולר, ונפט מסוג ברנט נסחר סביב 73 דולר לחבית.

הזהב נסחר ביציבות סביב 1,980 דולר לאונקיה.

בשוק האג"ח, תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב ירדו אתמול בחדות לקראת אישור ההסכם להעלאת תקרת החוב (שאכן אושר אתמול בקונגרס). תשואת האג"ח ל-10 שנים צנחה בקרוב ל-8 נקודות בסיס ועומדת על 3.62%, ותשואת האיגרת לשנתיים נפלה ב-10 נקודות ל-4.37%.

כעת נרשמת עלייה בתשואות: תשואת האג"ח ל-10 שנים עולה לכ-3.66%, ותשואת האיגרת לשנתיים סביב ל-4.43%.

בתחום המאקרו, היום יפורסמו נתונים מקדמיים לאינפלציה ולשוק התעסוקה בגוש האירו במאי, וצפויה עלייה שנתית של 6.3% במדד המחירים, ירידה מ־7% באפריל. מדד הליבה צפוי לעמוד על 5.5% ושיעור האבטלה בגוש צפוי להישאר על 6.5%. 

בסקירתם השבועית התייחסו מומחי מכון ההשקעות של בלקרוק לפגישת הפד השבוע ולמיצובם בשווקים: "למרות העלייה במדד 500 S&P, שוקי המניות מציגים ירידה בצמיחה. ה-500 S&P עלה ב-10% כמעט השנה, אך העלייה נשענת על כמה חברות טכנולוגיה בשווי גבוה מ־200 מיליארד דולר, שנהנות מהבאזז סביב בינה מלאכותית. החלת שקלול שווה על כל החברות במדד ללא קשר לגודלן מראה שהוא ירד ביותר מ-1% השנה".

בהסתכלות על הפד הם מציינים, כי "אנו מאמינים שהוא מתקרב להפסקה בהעלאות הריבית ויהיה מוכן לחיות עם אינפלציה מסוימת כדי למנוע מיתון עמוק הדרוש להורדת האינפלציה ליעד, אך לא רואים את הפד נחלץ להצלת הכלכלה עם הפחתות ריבית בהמשך השנה, בגלל הטרייד החד בין אינפלציה לצמיחה".