עריכת ההודעות בוואטסאפ הגיעה גם לישראל: כך זה עובד

הפיצ'ר החדש של וואטסאפ מאפשר לערוך הודעה 15 דקות אחרי שנשלחה • בנוסף, אפליקציית המסרים הודיעה על השקת פיצ'ר "ערוצים" חדש

אפליקציית וואטסאפ / צילום: Shutterstock, Wachiwit
אפליקציית וואטסאפ / צילום: Shutterstock, Wachiwit

מהיום: גם בישראל תוכלו לערוך הודעות שאתם שולחים בוואטסאפ. שבועיים אחרי שהפיצ'ר החדש נחשף על ידי מטא, הוא זמין כעת כאמור גם למשתמשים ישראלים. הפיצ'ר זמין באפליקציה (עם זאת, אולי לחלק מהמכשירים ייקח מעט זמן עד לסנכרון) וגם בגרסת הווב. 

מנוי ב-30 שקל לכל החיים: האם זה המיזם שישנה את שוק הטלוויזיה? | שאלות ותשובות
במחיר 3,500 דולר: המוצר החדש של אפל שייצור מציאות מקבילה | שאלות ותשובות

אפשר לערוך הודעה עד 15 דקות לאחר שהיא נשלחה. איך עושים את זה טכנית? לוחצים לחיצה ארוכה על ההודעה, ואפשר לבחור את האפשרות של העריכה. חושב לומר כי הודעה שנערכה, תופיע עם הכיתוב "נערכה" ובאיזו שעה היא נערכה. מקבל ההודעה יוכל לראות שההודעה נערכה, אבל הוא לא יוכל לראות מה היא היסטוריית העריכה - משמע איך הייתה כתובה ההודעה במקור. 

עיבוד: וואטסאפ
 עיבוד: וואטסאפ

עד השקת הפיצ'ר הזה, אם משתמש היה רוצה לתקן הודעה לא נכונה שנשלחה, הוא היה צריך למחוק את ההודעה מכל משתתפי השיחה. וואטסאפ הגדילה את הטווח בשנה שעברה מיומיים במהלכם אפשר למחוק הודעה, ל-60 שעות. כעת כאמור החברה מאפשרת עריכת הודעות.

פייסבוק מצטרפת באיחור למסיבה הזו. המתחרות שלה, טלגרם וסיגנל הציעו מזמן את האפשרויות האלו. גם אפל ב-iOS 16 מאפשרת עריכת הודעות שנשלחו באפליקציית iMessage.

פיצ'ר חדש נוסף

וואטסאפ הודיעה היום על השקת פיצ'ר חדש בשם "ערוצים": מדובר בדרך נוספת לקבל עדכונים מאנשים ומארגונים ישירות לוואטסאפ. הערוצים יופיעו תחת לשונית חדשה שתקרא "עדכונים", בה אפשר לראות את הסטטוס ואת התכנים של הערוצים אחריהם ביקשתם לעקוב. מדובר בערוץ שידור חד כיווני שמאפשר לשלוח עדכונים בדומה למה שאנחנו מכירים כבר מטלגרם.

בנוסף, בוואטספ בונים מדריך חיפוש כדי שיהיה אפשר למצוא ערוצים למעקב - כמו תחביבים, ספורט, עדכונים רשמיים מנציגי ממשל ועוד. כדי להגיע לערוצים, יהיה אפשר לקבל הזמנה כפי שקיים כיום כבר בקבוצות.

עיבוד: וואטסאפ
 עיבוד: וואטסאפ

מטא מדגישה כי מדובר בפיצ'ר בטוח ומאובטח, והם עובדים בראש ובראשנה על הגנה על המידע האישי של מנהלי הערוץ והעוקבים. "כמנהלי ערוץ, מספר הטלפון ותמונת הפרופיל שלכם לא יוצגו לעוקבים. באופן דומה, כאשר תבחרו לעקוב אחרי ערוצים, מספר הטלפון שלכם לא יהיה גלוי למנהלים או לשאר העוקבים. אתם מחליטים אחרי מי לעקוב והבחירה שלכם פרטית", ציינו בחברה.

לצד זאת, יהיה אפשר למחוק את היסטוריית הערוצים למשך 30 יום, ולאחר מכן היא תמחק אף מהשרתים של וואטסאפ. כמו כן, מנהלי ערוץ יוכלו לחסום צילומי מסך ולמנוע העברות תוכן מהערוץ שלהם, וגם למנוע את הופעת הערוץ במדריך החיפוש.

המדינות הראשונות בהן הפיצ'ר יהיה זמין הן קולומביה וסינגפור. עם זאת, וואטסאפ מבהירה כי עדיין החלק הארי של השימוש בוואטסאפ ימשיך להיות הודעות פרטיות בין חברים, משפחה וקהילות.