בורסות עולם | סיקור שוטף

בורסות אירופה ננעלו בירידות, בהובלת מניות הכימיקלים והתשתיות

מדד הדאקס ירד ב-1%, הפוטסי ב-0.7% והקאק נסוג ב-1.1% • בורסות אסיה ננעלו במגמה שלילית • הין נחלש בחדות מול האירו לשפל של 15 שנה בעקבות החלטת הריבית של הבנק המרכזי ביפן • היום אין מסחר בארה"ב

בורסת פרנקפורט / צילום: Shutterstock
בורסת פרנקפורט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

18:45

בורסות אירופה ננעלו בירידות, בהובלת מניות הכימיקלים והתשתיות. מדד הדאקס ירד ב-1%, הפוטסי ב-0.7% והקאק נסוג ב-1.1%.

התשואה על אג"ח ממשלת בריטניה ל-10 שנים עלתה ל-4.48% והשלימה עלייה של 43 נקודות בסיס בחודש האחרון. זאת לקראת פרסום נתוני האינפלציה במדינה ביום רביעי בבוקר והחלטת הבנק המרכזי על שיעור הריבית ביום חמישי (צפי לעלייה של 0.25% לרמה של 4.75%).

16:40

נמשכות הירידות בבורסות אירופה. מדד הדאקס יורד ב-0.8%, הפוטסי ב-0.6% והקאק יורד בכ-0.7%. 

ירידות בולטות רושמות שרודרס , SPX , וויר גרופ וגלנקור ומנגד נקסט  רושמת עלייה חדה.

בזירת הקריפטו הביטקוין רושם ירידה קלה ונסחר סביב 26,500 דולר וגם האת'ריום יורד קלות ונסחר סביב 1,730 דולר.

14:48

המגמה השלילית באירופה נמשכת: מדד הדאקס הגרמני משיל כ-0.6% מערכו, ומדד הפוסטי יורד ב-0.5%. בורסת פריז יורדת בשיעור דומה.

בשוק הפורקס העולמי, האירו נחלש מול הדולר ב-0.2%. הדולר מתחזק מול הין והליט"ש ב-0.1%.

בשוק האג"ח, התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים עולה ב-4 נקודות בסיס ונסחרת סביב רמה של 3.81%. התשואה לשנתיים עולה בשיעור דומה ונסחרת סביב 4.74%.

13:30

מגמה שלילית באירופה: מדד הדאקס יורד ב-0.6%, הפוטסי והקאק נסוגים בכ-0.4%. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת יציבות.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים בירידות קלות, והזהב יורד בכ-0.4% ל-1,962 דולר לאונקיה.

10:54

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בירידות שערים קלות.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים בירידות קלות: מחיר חבית נפט מסוג WTI יורד בכ-0.6% ונסחר סביב 71 דולר לחבית. מחיר חבית מסוג ברנט יורד בשיעור דומה ונסחר סביב 76 דולר.

גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, מתייחס בסקירתו למגמה במחירי הנפט בשבוע האחרון: "ירידת מחיר הנפט נעצרה בשבוע האחרון, לאחר שבשבוע הקודם מחיר הנפט ירד למרות ההחלטה של ערב הסעודית לקצץ את תפוקת הנפט שלה בחודש יולי במיליון חביות ביום, ומחיר חבית נפט מסוג ברנט עלה לכ-76.15 דולר לחבית. הצעד של ערב הסעודית בא בהמשך לאיתותים מוקדמים לגבי התערבות בשוק הנפט, זאת במקרה שמגמת הירידה במחיר הנפט תימשך. כמו כן, נציין כי בסין חלה הנפקה של מכסות גדולות ליבוא נפט, אשר עשויות לסייע לביקושים הגלובליים המצרפיים". 

10:16

מגמה שלילית בפתיחת הבורסות באירופה: הדאקס הגרמני יורד ב-0.4%, הפוטסי הבריטי משיל 0.4% מערכו, וגם הבורסה בפריז יורדת בשיעור דומה.

בשוק הפורקס העולמי, האירו נחלש מול הדולר ב-0.1%, והין וליט"ש נסחרים ביציבות מול הדולר.

08:36

בורסות אסיה פתחו את שבוע המסחר בירידות שערים. מדד הניקיי יורד בכ-1.2%, ההנג סנג יורד ב-1.1%, בורסת שנחאי משילה כ-0.6% מערכה, ומדד הקוספי יורד ב-0.8%.

העליות בנאסד"ק עלולות להסתיים בהיפוך מהיר ואלים 
מענק תקדימי ומס חברות שיטפס: כל הפרטים על השקעת הענק החדשה של אינטל בישראל 

בשוק הפורקס העולמי, הבוקר הדולר נסחר ביציבות מול האירו והליט"ש. מול הין, הדולר נחלש ב-0.2%. הין מתחזק מול האירו ב-0.2%, לאחר שצלל לשפל של 15 שנה מול המטבע האירופי ביום שישי האחרון, בעקבות החלטת הבנק המרכזי ביפן בסוף השבוע להותיר את הריבית על כנה.

רונן מנחם, הכלכלן הראשי של בנק מזרחי טפחות, מתייחס להחלטתו של הבנק המרכזי ביפן: "הבנק המרכזי של יפן, גם תחת הנגיד החדש, ממשיך בינתיים עם המדיניות המוניטרית החריגה מאוד שלו בעידן של אינפלציה עולמית גבוהה. ביום שישי הוא הודיע על המשך ריבית שלילית של מינוס עשירית אחוז ועל המשך רכישת אג"ח ממשלתית ל-10 שנים, כך שתשואת הפדיון שלה תהיה בסביבות חצי אחוז, ובכך הוא מנווט למעשה את ריביות השוק בכל טווחי הפדיון".

עוד מוסיף מנחם כי "מה שמעניין בהודעה הוא שהיו ציפיות שהבנק אולי לא ישנה את הריבית עצמה, אך יאותת על כוונותיו לעבור למדיניות מרחיבה פחות, בכך שירחיב את תחום הניוד של תשואת הפדיון ל-10 שנים. כאמור, הדבר לא קרה.

"בבנק סבורים כי האינפלציה תרד, בהמשך השנה תוך כדי שיפור של הכלכלה המקומית, הגם שמחוץ לגבולות המדינה נרשמת האטה".

לדבריו, היצוא מיפן אומנם נפגע מכך, אך מנגד מגבלות שהיו בצד ההיצע הולכות ומתמעטות, וכלכלת יפן נהנית מכך. הוא גם חוזה השפעה פוחתת של ההתייקרויות המצטברות על הצריכה הפרטית במדינה. "במבט קדימה, סביר להניח כי הריבית תישאר ללא שינוי בחודשים הקרובים, אך עדיין ייתכן כי רצועת הניוד סביב תשואת הפדיון הממשלתית ל-10 שנים תורחב בהמשך - איתות למעבר עתידי למדיניות מרחיבה פחות".

היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום ה-Juneteenth.

בארה"ב, תשואת האיגרת ל-10 שנים יורדת קלות הבוקר ונסחרת סביב 3.76%. תשואת האג"ח לשנתיים נסחרת ביציבות סביב 4.70%.

בשוק הסחורות, הבוקר מחירי הנפט נסחרים בירידות של כ- 1%. מחיר החבית מסוג WTI נסחר סביב 71.22 דולר, ומחיר חבית מסוג ברנט נסחר סביב 76 דולר לחבית.

בגזרת המאקרו, היום צפוי להתפרסם מדד שוק הדיור של איגוד הבנאים בארה"ב.

בהמשך השבוע לא צפויים להתפרסם בעולם נתוני מאקרו משמעותיים. בין היתר יפורסמו ביום שלישי נתוני הייצור התעשייתי ביפן ומדד המחירים ליצרן בגרמניה, כאשר במקביל בארה"ב יפורסמו מספר נתונים הנוגעים לשוק הנדל"ן.

בבריטניה יתפרסם ביום רביעי מדד המחירים לצרכן, ולמחרת הבנק המרכזי יפרסם את החלטת הריבית שלו.