וורן באפט מגדיל את ההימור על חמש מניות. אלה הן

חברת ההשקעות ברקשייר הת'אווי עומדת בהבטחתה מלפני מספר שבועות ומרחיבה את השקעותיה בשוק המניות היפני • שווי ההשקעות הללו גבוה מסך ההשקעות של החברה בכל מדינה אחרת בעולם מחוץ לארה"ב

וורן באפט. מרחיב את השקעותיו בשוק המניות היפני / צילום: Associated Press, Shuji Kajiyama
וורן באפט. מרחיב את השקעותיו בשוק המניות היפני / צילום: Associated Press, Shuji Kajiyama

המשקיע המפורסם וורן באפט, יו"ר חברת ההשקעות ברקשייר הת'אווי, הגדיל את השקעתו בחמש מניות של חברות יפניות לממוצע של יותר מ-8.5%.

וורן באפט אוהב מניות יפניות. שווה לכם לבדוק למה
ההסבר שחושף: זו הסיבה שאלטשולר שחם הידרדר החודש לתחתית טבלת התשואות
מסלול הפנסיה שהניב תשואה של 30% מתחילת השנה והמספרים מאחורי הפערים החריגים בקרנות ההשתלמות

החברות שבהן הושקע הכסף הן: Itochu ,Mrubeni ,Mitsubushi ,Mitsui ו-Sumitomo. מהחברה נמסר, כי שווי ההשקעות הללו הוא גבוה מסך ההשקעות של ברקשייר הת'אווי בכל מדינה אחרת בעולם מחוץ לארה"ב. עוד נמסר, כי בכוונתה של החברה להמשיך להחזיק בהשקעותיה בשוק היפני לטווח ארוך, כאשר באפט עצמו התחייב שהחברה תרכוש רק עד 9.9% מכל אחת מחמש החברות. עוד הודיעה החברה כי היא אינה מחזיקה בהשקעות אחרות ביפן מלבד אלו שצוינו.

בביקורו של באפט ביפן בחודש אפריל האחרון, הוא הכריז כי החברה שהוא עומד בראשה, תמשיך במגמה ותגדיל את ההשקעה בבתי המסחר היפניים השונים ל-7.4%, וזאת לאחר שזיהה כי אותן חמש חברות יפניות מזכירות את הקונגלומרט שלו באומהה. כמו כן הוא טען כי החברה תגדיל את המניות בחברות היפניות, מה שיגרום למחירי המניות שלהן לעלות לשיא.

אותן חמש חברות יפניות נחשבות לגדולות מבין חברות הסחר הכלליות של יפן, המכונה "סוגו-שושה" (Sogo-shosha), ומתמקדות בהשקעות מגוונות לטווח ארוך שמתעדפות ערך ותזרים מזומנים. באופן מסורתי חברות אלו עוסקות ביבוא של אנרגיה, מינרלים ומזון ליפן ואחראיות לייצוא של מוצרים סופיים.