לקראת קריאה טרומית: ועדת השרים אישרה את החוק לפירוק לשכת עורכי הדין

לפי הצעת החוק של ח"כ חנוך מילביצקי מהליכוד, תוקם "מועצת עורכי דין", מועצה ציבורית שימנה שר המשפטים, אשר תחליף את הלשכה הנוכחית בעיקר סמכויותיה: הסמכת עורכי דין ותחום המשמעת והאתיקה • קידום ההצעה נעשה סמוך לאחר בחירתו של עו"ד עמית בכר לראש הלשכה

עו''ד עמית בכר, ראש לשכת עורכי הדין החדש / צילום: שלומי יוסף
עו''ד עמית בכר, ראש לשכת עורכי הדין החדש / צילום: שלומי יוסף

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (א') את הצעת החוק לפירוק לשכת עורכי הדין. ההצעה צפויה לעלות לקריאה טרומית השבוע במליאת הכנסת.

לפי ההצעה של ח"כ חנוך מילביצקי מהליכוד, תוקם "מועצת עורכי דין", מועצה ציבורית שימנה שר המשפטים, אשר תחליף את הלשכה הנוכחית בעיקר סמכויותיה: הסמכת עורכי דין ותחום המשמעת והאתיקה. שר המשפטים יהיה זה שימנה ועדת משמעת שתהיה נפרדת ועצמאית מהמועצה, והשיפוט יתבצע על-פי כללים שהמועצה תהיה מעורבת בקביעתם. 

השלב הבא כאמור הוא קריאה טרומית במליאת הכנסת. קידום ההצעה נעשה סמוך לאחר בחירתו של עו"ד עמית בכר לראש לשכת עורכי הדין

רוב שמרני בוועדה לבחירת שופטים היה בהישג יד. ואז הגיעה ממשלת ימין מלא מלא | אבישי גרינצייג, טור סופ"ש 
● מילצ'ן: "ההנחיה הייתה: כל מה שראש הממשלה ורעייתו רוצים - תעשו"
גנץ בוועדת החוקה: "לא יהיה מו"מ על הפיכה משטרית בתשלומים" 

נציין כי הנוסח שאושר לא כולל את ביטול נציגי לשכת עורכי הדין מהוועדה לבחירת שופטים, נוכח ההליך המקביל שהממשלה החלה בו ואושר לקריאה שנייה ושלישית.

לפי ההצעה, דמי האגרה יוגבלו ל-600 שקל בשנה. בדברי ההסבר צוין כי "על אסדרת מקצוע עריכת הדין, ככל מקצוע האחר, להתבצע מתוך מטרה לקדם את עניינם של כלל האזרחים, ולא את עניינה של קהילה מקצועית מסוימת".

לפי ההצעה, מרבית חברי המועצה ייבחרו על-ידי הקואליציה: היו"ר ימונה על-ידי שר המשפטים, ובנוסף תכלול המועצה 4 עורכי דין שאינם עובדי מדינה שייבחרו על-ידי חברי ועדת החוקה הנשלטת על-ידי הקואליציה, שופט בית משפט מחוזי שנבחר על-ידי נשיא בית המשפט העליון, 3 עורכי דין עובדי מדינה שייבחרו על-ידי השר, שני נציגי שר האוצר ונציג אקדמיה שייבחר על-ידי ועדת החוקה.