הבחירות ללשכת עורכי הדין: עמית בכר גרף 73% מהקולות

עמית בכר זכה בתפקיד יו"ר לשכת עורכי הדין, וסיעת "תקווה ללשכה" קיבלה 17 מושבים במועצה הארצית של הלשכה, שבוחרת את הנציגים לוועדה לבחירת שופטים • יום הבחירות לווה בעומסים חריגים, תורים ארוכים וזמני המתנה של שעות בחלק ממוקדי ההצבעה • אפי נוה קיבל 19% מהקולות והודה הבוקר בראיון לרשת ב' כי הפסיד בבחירות: "הקרב הפך למלחמה של שמאל וימין"

עו"ד עמית בכר / צילום: כפיר זיו
עו"ד עמית בכר / צילום: כפיר זיו

יו"ר לשכת עורכי הדין הנבחר הוא עו"ד עמית בכר, שגרף 73% מהקולות. עו"ד אפי נוה קיבל רק 19% מהקולות. שיעור ההצבעה בבחירות ללשכת עורכי הדין היה גבוה במיוחד ועמד על 50.8%. בבחירות שהתקיימו ב-2019 שיעור ההצבעה עמד על 28% בלבד.

סיעת "תקווה ללשכה" של עו"ד בכר קיבלה 17 מושבים במועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, בנוסף למקום של ראש הלשכה - כך שיש לו רוב 18 נציגים במועצה הארצית סה"כ. יצוין המועצה בוחרת את הנציגים לוועדה לבחירת שופטים. 

הסיעה של אפי נוה קיבלה 2 מושבים. המשמעות היא שנוה יהיה חבר במועצה הארצית. סיעת "יוזמה - הציונות המשפטית" בראשות עורכי הדין יצחק נטוביץ וערן בן ארי, שבה תמך יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן, קיבלה 3 מושבים. הסיעה של אלעד דנוך, יו"ר מחוז דרום, קיבלה שני מושבים (בנוסף לשניים מטעם המחוז שיישבו במועצה);  סיעת "דרך כבוד ואיכות המקצוע" קיבלה 3 מושבים; סיעת "תכלית ראויה" שבראשה עומד עו"ד ערן גולן קיבלה מושב אחד.

במועצה הארצית של יש 44 חברים, בהם יו"ר הלשכה, פרקליט המדינה, הפרקליטה הצבאית הראשית ומנכ"ל משרד המשפטים. מעבר ל-24 המושבים הנבחרים, חברים 12 נציגים מהמחוזות הכוללים את היו"ר של כל מחוז.

יו"ר לשכת עורכי הדין הנבחר, עו"ד בכר, אמר בתגובה לניצחונו כי "כל המדינה מבינה היום מה המשמעות של אנשים שמרגישים שהדמוקרטיה נלקחת מהם. יש פסיפס שלם של החברה הישראלית במועצה. יש מועצה ארצית אחת שקיבלה גיבוי לפעול למען המקצוע, לשקם את התדמית של הלשכה ולבנות אותה, ולהיות חומה במדינה ישראלית, דמוקרטית, ליברלית, מתקדמת, ששומרת על דת, על מסורת, על קדמה, על הכול". 

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר: "עורכי הדין בישראל הוכיחו שהמחנה הליברלי חזק מתמיד. הניצחון של עמית בכר הוא הניצחון של הצדק, האמת והדמוקרטיה. אני מברך את עמית בכר ואת המועצה הנבחרת, נמשיך ביחד במאבק על נשמתה של מדינת ישראל, על הדמוקרטיה הישראלית".

16:45

במחוז מרכז 67% (כ-6,000) הצביעו לעמית בכר, ו-25% (כ-2,200) הצביעו לנוה.

14:30

היום (ד') בשעה 18:00 בתום ספירת כל הקולות לבחירות למוסדות לשכת עורכי הדין, ועדת הבחירות של הלשכה תכריז על יו"ר הוועדה על ראש לשכת עורכי הדין הנבחר ויושבי ראש מחוזות הלשכה.

12:40

במחוז מרכז אחוז ההצבעה עמד על 43%. ליו"ר המחוז נבחרה עו"ד רומי קנבל, שתמשיך לקדנציה נוספת לאחר שזכתה ברוב גדול של כ-83%.

11:50

עו"ד שאדי סרוג'י נבחר ליו"ר מחוז חיפה ברוב של 75% מקולות עורכי הדין במחוז חיפה (4115).

11:00

ניצחון מוחץ לבכר במחוז חיפה. 79% ממצביעי המחוז (4,382) הצביעו לבכר. 15% (816) הצביעו לנוה. ארקדי אלוגלאשוילי קיבל 161 קולות, ודורון ברזילי עם 193.

9:14

בדרך לניצחון דרמטי בבחירות ליו"ר לשכת עורכי הדין: עו"ד עמית בכר ניצח בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין במחוז ירושלים, דרום וצפון. ביתר המחוזות הספירה נמשכת. אחוזי ההצבעה במרבית המחוזות עומדים על מעל 50% למעט מחוז מרכז.

בכר נבחר ב-2013 לאחד מה-40 עד 40 של גלובס, אז כיהן כפרקליט בכיר במחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה). 

9:12

אפי נוה הודה הבוקר בראיון לרשת ב' כי הפסיד בבחירות. "הקרב שלא בטובתי הפך למלחמה של שמאל-ימין, התעלמו מהאג'נדה המקצועית של הלשכה", טען נוה בראיון לרשת ב'. "הניסיון מלמד שבקרבות כאלה הימין תמיד מפסיד. לא באתי מתוך אג'נדה פוליטית אלא מקצועית. הייתי ראש לשכה שנחשב לאחד מהטובים שהיו. בהנחה שבכר זוכה - הקואליציה לא תשלים עם כך שאין לה השפעה על בחירת השופטים". 

● הבחירות ללשכת עורכי הדין: לא רק הרפורמה המשפטית על הפרק
הבחירות ללשכת עורכי הדין: שיעור הצבעה גבוה | סיקור שוטף

במחוז ירושלים זכה בכר ל-64% (2559) מקולות המצביעים, מול נוה שזכה ל-36% (1393).

8:34

במחוז דרום, שנחשב למחוז התומך בנוה, הצביעו 62% מעורכי הדין. בכר גבר על אפי נוה בפער קטן כך שקיבל 51% מקולות הבוחרים לעומת 49% לנוה. 1247 מצביעים בחרו בבכר, 1225 מצביעים בחרו בנוה.

‏בדרום לא התקיימו בחירות ליו"ר המחוז מאחר והמועמד היחיד היה עו"ד אלעד דנוך, יו"ר המחוז הנוכחי. סיעתו של דנוך זכתה לכל המושבים בוועד המחוז -11.

במחוז צפון זכה בכר ל-83% מהקולות (1560) ואחוז ההצבעה במחוז עמד על 51%. גם במחוז צפון לא התקיימו בחירות ליו"ר המחוז נוכח מועמדות יחידה. עו"ד מוחמד נאעמנה, החבר בוועדה לבחירת שופטים ויו"ר המחוז הנוכחי ממשיך בתפקיד.

במחוז תל אביב וחיפה עמד אחוז ההצבעה על כ-50%, בירושלים כ-60% ובמרכז כ-40%.

יום הבחירות לווה בעומסים חריגים, תורים ארוכים וזמני המתנה של שעות בחלק ממוקדי ההצבעה. עיקר העומס הורגש בקלפיות בתל אביב, הרצליה, רעננה וכפר סבא. ההמתנה הארוכה גרמה לחלק מעורכי הדין לוותר על הצבעתם, ואחרים עברו מקלפי לקלפי בניסיון להצליח להצביע. בשל העומס הוארכה שעת ההצבעה עד לשעה 21:00 בקלפיות המרכזיות, ובחלק גדול מהקלפיות המשניות עד 20:00.