חצי מהניגשים לבחינות לשכת עורכי הדין נכשלו. ומי האוניברסיטה שדווקא מובילה?

מקרב הניגשים לבחינה בפעם הראשונה 71% עברו אותה בהצלחה • מקרב בוגרי האוניברסיטה העברית 98% עברו את הבחינה • אחוז העוברים הגבוה ביותר הוא מקרב האוניברסיטאות

מבחני ההסמכה של לשכת עורכי הדין / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין
מבחני ההסמכה של לשכת עורכי הדין / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

לבחינות לשכת עורכי הדין שנערכו ב-26 ביוני השנה, ניגשו 1,958 מתמחים ומתמחות, ועל פי תוצאות המבחנים רק 49.5% בלבד מהם עברו.

נלחצו ומימשו בהפסד: משקיעים מקומיים מכרו אג"ח מדינה ב-12 מיליארד שקל
אחרי שנקלעה לקשיים: בנק לאומי בדרך לרכוש 20% מטריא

מקרב הניגשים, אחוז העוברים הגבוה ביותר הוא מקרב האוניברסיטאות, שם עברו 91.2% מן הנבחנים.

מבין הניגשים לבחינה בפעם הראשונה עברו 71%, יחד עם זאת, רק 9% מבין הנבחנים בפעם השלישית ומעלה עברו את הבחינה.

מקרב הניגשים לבחינה, 98% מבוגרי האוניברסיטה העברית עברו את הבחינה, והיא מובילה את טבלת העוברים. מיד אחריה בוגרי אוניברסיטת בר אילן עם 90% מעבר, אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת רייכמן עם 89% מעבר, ואוניברסיטת חיפה עם 88% מעבר.

 

המתמחים עם שיעור המעבר הגבוה ביותר

מקום ההתמחות שהשיעור הגבוה ביותר בקרב מתמחיו עבר את בחינות הלשכה הוא פרקליטות המדינה, עם 85% מעבר. לאחר מכן הפרקליטות הצבאית (עתודאים) והמשטרה עם 76% מעבר.

 

מקרב בוגרי המכללה למינהל עברו 71% את הבחינה ו-57% מקרב בוגרי המכללה האקדמית צפת. מכללת ספיר עם 60% מעבר, שערי משפט 29% והמרכז האקדמי פרס עם 50% מעבר, מכללת נתניה עם 29% והקריה האקדמית אונו עם 34% מעבר. בתחתית הרשימה המכללה האקדמית כרמל עם 11% עוברים בלבד.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר, מסר: "נתוני ההצלחה בבחינה ההסמכה מעודדים ומעידים על כך שהבחינה ניתנת למעבר. לשכת עורכי הדין והציבור הישראלי מצויים בחודשים האחרונים במאבק על דמותה וצביונה של המדינה. כולי תקווה שהמצטרפים החדשים לשורות הלשכה יתרמו למאבק זה, כל אחד בדרכו".