הסטארט-אפ הישראלי סטרים אלמנטס מפטר כ-40% מעובדיו

סטרים אלמנטס, סטארט-אפ המפתח כלים אינטראקטיביים לניהול קהלים וייצור הכנסות ליוצרי תוכן בסטרימינג, מפטר 60 עובדים, זאת מתוך 165 עובדי החברה • מסטרים אלמנטס נמסר כי המהלך מגיע "לאור התקופה המורכבת בשווקים"

מייסדי סטרים אלמנטס, אור פרי, גיל הירש וראם שרמן / צילום: שלומי יוסף
מייסדי סטרים אלמנטס, אור פרי, גיל הירש וראם שרמן / צילום: שלומי יוסף

סטרים אלמנטס, שהוגדרה לפני כשנתיים על-ידי גלובס כאחת מ-10 החברות המבטיחות בהייטק הישראלי, מפטרת כמעט 40% מהעובדים.  

ניתוח | עסקת הענק שבוטלה, הקנס שתשלם אינטל ועתיד המנכ"ל: לאן פניה של טאואר 
בדיקת גלובס | חבילת הסיוע להייטק: באוצר מתקשים למצוא פתרון לרישום חברות בחו"ל

סטרים אלמנטס (StreamElements), סטארט-אפ המפתח כלים אינטראקטיביים לניהול קהלים וייצור הכנסות ליוצרי תוכן בסטרימינג, מפטר 60 עובדים, זאת מתוך 165 עובדי החברה. 

הקיצוצים בחברה החלו כבר בשנה שעברה, ביוני 2022, אז דווח בגלובס כי החברה מפטרת ומזיזה מתפקידיהם כ-20% מעובדיה.

החברה הוקמה ב-2017 על-ידי אור פרי, דורון ניר, ראם שרמן וגיל הירש. מאז הקמתה גייסה החברה 115 מיליון דולר. בסבב הגיוס האחרון של החברה, שהוכרז בספטמבר 2021 והובל על-ידי קרן סופטבנק, גייסה החברה 100 מיליון דולר. משקיעים נוספים בחברה כוללים את קרן ההון סיכון פיטנגו, פייפאל ומשקיעים מוסדיים כמו מבטח שמיר ומנורה מבטחים. בחודש דצמבר 2021, סטרים אלמנטס אף נבחרה למקום השלישי ברשימת הסטארט-אפים המבטיחים של גלובס.

מסטרים אלמנטס נמסר כי "לאור התקופה המורכבת בשווקים, המשיכה גם ברבעון האחרון ההאטה בשוק הפרסום, ותקציבי הפרסום הגדלים של לקוחות חדשים לא פיצו על הירידה בתקציבי הפרסום של לקוחות קיימים. עקב כך ועל-מנת לוודא שהחברה ערוכה לצמיחה ברת-קיימא, תוך חתירה לרווחיות וללא צורך במימון חיצוני בעתיד, אנו נאלצים לבצע מספר שינויים הכוללים קיצוץ נוסף בכוח-אדם. סטרים אלמנטס ממשיכה בפיתוח מוצרים ליוצרי תוכן שיחזקו את מעמדה כמובילה בכלכלת יוצרי התוכן בטוויץ', ביוטיוב ובטיקטוק".  

עובדת של החברה, שפוטרה בסבב הפיטורים הנוכחי, שיתפה בפוסט בלינקדאין כי הייתה חלק גם מסבבי הפיטורים הקודמים בסטרים אלמנטס. לדבריה, שלושה חודשים לאחר כניסתה לחברה, בנובמבר 2022, היא פוטרה. בהמשך היא גויסה שוב לשורות החברה, וכעת, חמישה חודשים לאחר מכן, פוטרה בשנית.

שוק יוצרי התוכן לכאורה פועל במלוא הכוח

סטרים אלמנטס מצטרפת לרשימה המתארכת של חברות הפורטפוליו של סופטבנק שסובלות בין היתר מחיתוכים קשים, שינויים בהנהלה ואף גל עזיבות, בהן החברות סייבריזן ראפיד API ואנוויז'ן.

סטרים אלמנטס פועלת בשוק יוצרי התוכן, שוק שלכאורה ממשיך לפעול במלוא הכוח, עם שלל משפיענים באינסטגרם ובטיקטוק שממשיכים לגלגל הכנסות בסכומים גבוהים. אזי עולה השאלה, בהינתן המצב החיובי של השוק בו החברה פועלת, מדוע היא נפגעת?

מקור מומחה בתחום אומר לגלובס כי ״אכן יש עדיין הרבה יוצרים, והיוצרים הגדולים עדיין עושים הרבה כסף, אך חברות מוציאות פחות תקציבים על שיווק, ולכן בעוגת ההכנסות של יוצרי תוכן הם פוגשים פחות הכנסות מפרסום".