אסף זמיר חוזר לחיים הציבוריים: ירוץ בבחירות המקומיות עם רון חולדאי

זמיר הודיע על ההחלטה בציוץ בטוויטר, בו כתב כי "רון חולדאי קרא לי לפגישה והציע שנרוץ יחד, בשילוב כוחות ובהנהגה משותפת - ראש בראש ואני ממלא מקומו. זהו איחוד כוחות שאני מאמין שנדרש עכשיו יותר מתמיד"

אסף זמיר / צילום: דוברות הכנסת
אסף זמיר / צילום: דוברות הכנסת

כשלוש שנים לאחר התפטרותו מהממשלה, וכחמישה חודשים אחרי שסיים את תפקידו כקונסול הכללי של ישראל בניו יורק הודיע היום אסף זמיר כי הוא חוזר לחיים הציבוריים.

בשעה האחרונה הכריז אסף זמיר בחשבון הטוויטר שלו על ריצה משותפת עם רון חולדאי לראשות העיר תל אביב, זאת על אף יחסיהם שהיו רעועים בעבר.

חולדאי זוכה על פי סקר חדשות 12 ל-29% מקולות תושבי העיר תל אביב, נמצא בפער קטן יחסית לעומת היריבה אורנה ברביבאי שזכתה ל-22% מהקולות, פנה לאסף זמיר והציע לו לרוץ יחד, לדברי זמיר "בשילוב כוחות ובהנהגה משותפת- ראש בראש ואני ממלא מקומו. זה איחוד כוחות שאני מאמין שנדרש עכשיו יותר מתמיד". 

חולדאי פרסם בתגובה: "אני רואה באסף דור ההמשך בעיר וכמי שמכיר, חי ונושם אותה. אסף היה סגני בעבר ומאז צבר ניסיון רב כחבר כנסת, כשר בממשלה וכקונסול, והחל מהיום הוא שותפי לדרך. ביחד, נשמור על תל אביב מול מי שמנסים להחריב את הדמוקרטיה והחופש שלנו".

חולדאי וזמיר אמנם מציגים רוח אחדות, אך בעבר כאשר זמיר היה סגנו של חולדאי והתחרה נגדו, היחסים עלו על שרטון. אז נבחר רון חולדאי, עם כמחצית (47%) מהקולות, ואסף זמיר קיבל 34% מן הקולות.

זמיר התייחס לכך בהודעתו: "אם לפני חמש שנים רצתי ברחובות לשכנע שחייבים שינוי וחייבים להחליף, מה שקורה עכשיו במדינה גורם לי להרגיש שבמעוז הליברלי המרכזי בישראל הדבר האחרון שנחוץ כעת זה מלחמות פנימיות. האנרגיה של כולנו צריכה להיות מוקדשת למאבק על הדמוקרטיה הישראלית ובהיבט הזה הרגשתי שתל אביב תחת הנהגתו של חולדאי ממילא מתמודדת בהצלחה עם האתגר הלאומי. לכן היה לי ברור מהתחלה שבניגוד ל2018 אני לא מתמודד מול רון". 

ההסכמות בין השניים על הרכב הרשימה ותפקידים עתידיים טרם פורסמו. לאחרונה פרסם עמית סגל בחדשות 12 כי חולדאי הציע לאסף זמיר דיל לפיו אם יתמוך בחולדאי, בשנה האחרונה יפרוש וידאג שהוא ימונה לראש העיר. סגל הוסיף כי "על פי החוק, אם ראש העירייה פורש בשנה האחרונה, אין בחירות כלליות ומועצת העירייה בוחרת את המחליף".  

אורנה ברביבאי, המתמודדת מול חולדאי לראשות העיר תל אביב- יפו, מסרה הצהרה בתגובה לאיחוד:

"כשהחלטתי לפני כחודשיים לסיים את תפקידי בכנסת ולהתמודד לראשות העיר, ראיתי בלבן של העיניים שמישהו רוצה לפגוע בדמוקרטיה הישראלית. בחרתי לבוא ולסיים את תפקידי בכנסת ואבוא להתמודד בידיים נקיות. חשבתי שיש ביכולתי לעשות את השינוי.

"ואז היום התבשרנו והיו לזה סימנים מקדימים שחולדאי ואסף זמיר חברו יחדיו כדי ליצור איזה מציאות כמו שבשלטון מלוכני כמו במעבר של ירושה העברת העיר כאילו זה עסק משפחתי של מישהו מאחד לשני".

בדבריה, התייחסה ברביבאי לדיל של חולדאי וזמיר, הטילה ספק במידת הדמוקרטיות וההוגנות שלו: "הם חוברים יחד בברית שאני לא יודעת מה פשרה, אני מציעה שיציגו את הדיל האפל הזה לציבור. כמדומני היה ציטוט שמדבר על הובלה דו ראשית, באיזה יום יחליט איזה ראש עיר על מה?"

עוד הוסיפה ברביבאי פנייה אישית לאסף זמיר, אותו היא מכירה מהעבודה המשותפת ביש עתיד: "אסף, אם אתה רוצה להתמודד- תציג את עצמך כמועמד והטוב או הטובה ביותר יובילו את העיר קדימה. אם תל אביב היא המבצר של הליברליות, אז בואו נדבר במודל של ערכים ליברלים ולא בקומבינה שאחד מחזק את השני כדי ששניהם לא יפלו יחדיו".

"אני אעשה כל מאמץ ואראה שהניסיון והיכולות שאני מביאה איתי הן ממקום נקי לחלוטין מתפיסת שליחות עמוקה," אמרה חברת הכנסת לשעבר.