הפרויקט הסודי של אפל וגולדמן זאקס שנגנז בגלל הירידות בשווקים

ענקית הטכנולוגיה אפל וקבוצת גולדמן זאקס עבדו על פיצ'ר המאפשר למשתמשים לקנות ולמכור מניות • הפרויקט המדובר היה אמור להיות משוחרר בשנת 2022, מה שלא קרה בסופו של דבר בשל הסנטימנט בשווקים באותה התקופה

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: Associated Press, Ross D. Franklin
טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: Associated Press, Ross D. Franklin

אחרי שהשיקה את כרטיס האשראי שלה ותוכניות חיסכון בתשואה גבוהה: ענקית הטכנולוגיה אפל וקבוצת גולדמן זאקס עבדו יחד על פיצ'ר שמאפשר למשתמשים להשקיע - לקנות ולמכור מניות, כך לפי דיווח ב-CNBC. לפי אנשים המכירים את התוכניות, הפרויקט נגנז בשנה שעברה כשהשווקים ירדו.

 ● בדיקת גלובס | היא הייתה הבטחה והפכה לאחת המניות הגרועות של השנה בבורסה 
המניה זינקה ב-200% - המנהלים נפגשו עם 180 מיליון שקל במזומן

הרקע לפיצ'ר שכזה הייתה תקופת הקורונה, כשהמניות זינקו ב-2020 והצרכנים נהרו לאפליקציות כמו רובין הוד. אפל וגולדמן עבדו על הפיצ'ר בתקופה של ריבית אפסית בתקופת הסגר, אז הצרכנים היו תקועים בבתים והשקיעו מהחסכונות שלהם דרך הסמארטפון באפליקציות השונות. אך ברגע שהשווקים ירדו והאינפלציה השתוללה, באפל חששו כי אנשים יאשימו את החברה אם היו מפסידים את הכסף שלהם בבורסה בעזרת מוצר של אפל. על לפי אנשים הבקיאים בפרטים, הפיצ'ר המדובר היה אמור להיות משוחרר בשנת 2022 - מה שלא קרה בסופו של דבר.

לפי הדיווח, לא ברור מה סטטוס המיזם. אחד האנשים אמר ל-CNBC שהתשתית של הפיצ'ר מוכנה לפעולה, רק אם אפל תחליט שהיא רוצה להתקדם ולהשיק את המוצר. התוכנית הזו לא פורסמה, ואם היא הייתה יוצאת לדרך היא הייתה מצטרפת למוצרים פיננסיים אחרים של אפל שמופעלים על ידי גולדמן זאקס. בשנת 2019 הם השיקו יחד את כרטיס האשראי של החברה, לאחר מכן הגיעו פיצ'רים כמו "קנה עכשיו, שלם אחר כך" - המאפשר למשתמשים לחלק תשלומים עבור רכישות, לארבעה תשלומים על פני שישה שבועות, וללא ריבית.

בחודש אפריל אחרון דווח כי אפל משיקה חשבון חיסכון עם תשואה גבוהה: מדובר במוצר חיסכון בנקאי חדש ללקוחות כרטיס האשראי שלה, פיקדון נושא ריבית שנתית בהיקף של 4.15%, פי עשרה יותר מהממוצע הלאומי לפי אפל - אך זמין רק בארצות הברית. החשבון לא כולל עמלות ולא דורש סכום פיקדון מינימלי או יתרה מסוימת בעובר ושב. אפל אמרה בחודש שעבר שהצעת חשבונות החיסכון טיפסה מעבר ל-10 מיליארד דולר בהפקדות משתמשים.

ענקית הטכנולוגיה אפל אינה היחידה שפונה לכיוונים האלו: חברת טוויטר (שמה החדש הוא X) של אילון מאסק, עובדת על דרך לאפשר למשתמשים לקנות מניות ומטבעות קריפטוגרפים באמצעות שותפות עם eToro.

אפל וגולדמן זאקס לא הגיבו לדיווח.