הבוננזה המפתיעה של קובי אלכסנדר: מחזיק מניות אי.בי.אי ב-260 מיליון שקל

מבט על רשימת בעלי המניות העיקריים בבית ההשקעות אי.בי.אי מגלה שם דמות המוכרת היטב לוותיקי שוק ההון - קובי אלכסנדר, לשעבר מבכירי ענף ההייטק בישראל ומייסד קומברס

קובי אלכסנדר
קובי אלכסנדר

מבט על רשימת בעלי המניות העיקריים בבית ההשקעות אי.בי.אי מגלה שם דמות המוכרת היטב לוותיקי שוק ההון - קובי אלכסנדר, לשעבר מבכירי ענף ההייטק בישראל ומייסד חברת קומברס, שכיהן במשך 25 שנה בתפקיד המנכ"ל שלה

אלכסנדר הסתבך בפרשת ה"בקדייטינג" - תיארוך לאחור של אופציות שהוענקו לבכירים ועובדים בחברה. 

 מנכ"ל בית ההשקעות שמספר איך עקף את המתחרים ומייעץ היכן להשקיע 

השקיע 50 מיליון שקל

באוגוסט 2006 הפך אלכסנדר, שהתגורר אותה עת בניו יורק, לנמלט ומבוקש על ידי ה-FBI, כאשר לא התייצב להקראת כתב אישום שהוגש נגדו בבית המשפט בארה"ב. הוא נמלט לנמיביה שבאפריקה, שלה אין הסכם הסגרה עם ארה"ב, ושהה בה במשך עשר שנים. בהמשך הסגיר את עצמו לרשויות האמריקאיות, הורשע בסעיף של רישום כוזב במסמכי תאגיד ונידון לשנתיים וחצי מאסר, תקופה שאת חלקה האחרון ריצה בישראל, עד שחרורו בשנת 2018, לאחר ניכוי שליש.

את השקעתו באי.בי.אי ביצע אלכסנדר בשנת 2005, טרם הסתבכותו בפרשת הבקדייטינג, אז רכש רבע ממניות בית ההשקעות מידי שלושת המייסדים - צבי לובצקי, עמנואל קוק ודוד ויסברג - תמורת 50 מיליון שקל. הנתח של אלכסנדר בבית ההשקעות עומד כיום על 19.2% מהמניות, והוא שווה 260 מיליון שקל - פי חמישה מהשקעתו המקורית.

נותר משקיע פסיבי

בעלי המניות הגדולים האחרים באי.בי.אי הם שלושת מייסדיו, בעלי השליטה, המחזיקים בסך-הכול כ-60% מהון החברה בחלקים דומים.

מנכ"ל אי.בי.אי, דייב לובצקי, מציין כי אלכסנדר נותר משקיע פסיבי בבית ההשקעות. "אני פוגש אותו פעם או פעמיים בשנה, ונראה שהוא מרוצה מההשקעה שלו. הוא ויתר בזמנו על זכות לקבלת החלטות בחברה, ומעולם לא התערב בנעשה. הוא משקיע - ואני מקווה שמשקיע מרוצה".