קיבלנו את האייפון 15 פרו החדש ל-24 שעות. זה מה שחשבנו

האייפון החדש כולל מסגרת טובה יותר, חוויית צילום משופרת ויתרון גדול - שקע טעינה USB-C • אין ספק שאפל פנתה לכיוון הנכון, אבל יש לה עוד הרבה עבודה לעשות

המעבר למעטפת טיטניום נותן תחושה נוחה יותר למכשיר / צילום: Shutterstock, Hadrian
המעבר למעטפת טיטניום נותן תחושה נוחה יותר למכשיר / צילום: Shutterstock, Hadrian

בדיקה טכנולוגית

איך ניתן לשפר שירותים דיגיטליים? אילו מוצרים חדשים יש היום בשוק, ומה איכותם לעומת המתחרים? כיצד פותרים בעיות טכנולוגיות? מדי שבוע המדור ינסה לענות על שאלות אלה ודומות להן. אם נתקלתם בתקלות ואתם זקוקים לעזרה, או שאתם מעוניינים שנסקור מוצרים מסוימים, אתם מוזמנים לפנות למייל: nevo-t@globes.co.il

אפל מקווה שדגמי אייפון 15 החדשים, שהושקו לפני כשבועיים, יצליחו לבלום את השפל במכירות ברבעונים האחרונים. ענקית הטכנולוגיה רוצה לבנות את החבילה המושלמת לצרכן: מכשיר חדש עם חידושים ופיצ'רים בשילוב מערכת ההפעלה העדכנית ביותר שלה, iOS 17. האם היא תצליח? קיבלנו את דגם האייפון 15 פרו להתרשמות ראשונית של 24 שעות. זה מה שחשבנו.

בדיקה טכנולוגית | אל תמהרו לעדכן: אפל משיקה את iOS 17 יש חידושים, אבל כדאי לחכות 
מדד המותגים | אייפון או אנדרואיד? אחת ולתמיד, זה המותג שהישראלים מעדיפים 

החידוש העיקרי: מסגרת טיטניום מפתיעה

אחת הבשורות המשמעותיות שאפל הכניסה למכשירים החדשים, זו מעטפת הטיטניום שמחליפה את האלומיניום שהיה במכשירים האחרונים. אפל הגדירה זאת כקפיצת מדרגה משמעותית, חומר חזק יותר שאמור להיות קל יותר. ובהתרשמות ראשונית - אין ספק שמדובר במהלך מאוד חכם של אפל. המעבר למעטפת טיטניום נותן תחושה נוחה יותר למכשיר - גם דק יותר, גם קל יותר וההבדל מורגש כמעט מיד. אפילו לפני שמרימים את המכשיר בידיים, אפשר לראות איך העיצוב הבוהק של גרסת האייפון 14 הפך לעיצוב מיטיב: דגמי ה-15 וקצוות המכשיר עוגלו ולא דוקרים את המשתמש - כל אלו הופכים את האחיזה במכשיר עם מסך של 6.1 אינץ' לנוחה יותר.

היתרון הבולט: שקע טעינה חדש שנכפה עליה

עד שאפל הכריזה על אייפון 15, היה אפשר לחלק את משתמשי הסמארטפונים במשרד לשניים: אלו שצריכים מטען לאנדרואיד ואלו שצריכים לאייפון. אך לפני כשנתיים, באיחוד האירופי הוגשה הצעת חקיקה שמחייבת את אפל להתאים את שקע הטעינה שלה לסטנדרט כללי - שקע טעינה USB-C. כעת, עם אייפון 15, הצרכן לא חייב לקנות מטען ייחודי של אפל וגם לא צריך להסתבך עם כבל נוסף במגירה.

אפל לא הודתה שמדובר בשינוי שנכפה עליה בשל החובות הרגולטוריות באיחוד האירופי, אלא דווקא החליטה להסביר מדוע מדובר בשינוי חיובי ללקוחותיה, שיאפשר גם העברת קבצים מהירה יותר באמצעות הכבל החדש או חיבוריות טובה יותר עבור צלמים מקצועיים.

עם זאת, כדי ליהנות מיכולות העברת מידע מהירות יותר, תצטרכו לרכוש בנפרד כבל תואם שיעלה עוד כמה מאות שקלים. יתרה מכך, אם תבחרו לרכוש את גרסאות הבסיס, לא תוכלו ליהנות מהטבות רבות שה-USB-C מביא לאייפון החדש.

כפתור הפעולה: כיוון טוב, יכול להיות אפילו מרשים יותר

אפל ממשיכה לנסות לשנות למשתמשים כל מיני "חלקים" במכשיר שהם לא נוחים או לא ברורים. אחד השינויים הבולטים שאפל ביצעה מתבטא בכפתור הפעולה של המכשיר. ענקית הטכנולוגיה החליפה את המתג העליון שאחראי על מצב הסאונד של המכשיר (מרעש לרטט והפוך), והכניסה במקומו כפתור פעולה שיוכל לעשות כמה פעולות. כברירת מחדל, הכפתור יחליף ממצב רעש למצב רטט, אך אפשר לשנות זאת אותו להדלקת פנס, הקלטות קוליות, מצלמות ועוד. אפל גם מאפשרת להפעיל אפליקציות מסוימות או לבצע פעולה מסוימת בתוך אפליקציה. אפשרות נוספת היא לבחור ב"קיצורי דרך" דרך הכפתור, כך שאפשר יהיה להגדיר אותו לקיצור דרך שנחוץ עבורכם - לדוגמה, להתקשר לבן או בת הזוג בלחיצת הכפתור.

סביר להניח שאפל תיקח את זה צעד אחד קדימה בדגמים הבאים, ותאפשר יותר אפליקציות או שחברות יבינו את הפוטנציאל שיש בזה ויציעו אפשרויות נוספות בהמשך. אין ספק שזה בכיוון נכון, אבל עדיין יש עוד מה לעשות בחטיבה הזו. למעשה, אם תלחצו על הכפתור לחיצה בודדת זה לא יהיה מספיק, אלא המכשיר יזכיר לכם שאתם צריכים ללחוץ לחיצה ארוכה כדי לשנות את המצב הנוכחי. כאן אפשר להעריך כי אפל תציע מחוות שונות, לחצות קצרות, ארוכות, מספר לחיצות - כל אלו כדי לבצע משימות שונות. לכן, מדובר בכיוון נהדר, אבל הפיצ'ר עדיין בוסרי, ואפשר לפתח אותו בטווח הארוך למשהו הרבה יותר משמעותי.

המצלמה: תוכנה שמשפרת את חוויית הצילום

כמו כל שנה, גם הפעם אפל אמרה שהיא שיפרה משמעותית את המצלמה במכשירי האייפון, וגם הפעם היא הכניסה תוכנה חדשה כדי לשפר את הצילום. מבחינת האסטרטגיה של אפל, דגמי הפרו שלה נועדו עבור משתמשים שרוצים יכולות צילום טובות יותר מאשר מה שמציעים בדגמי הבסיס. אפל שיפרה פלאים מצבי צילום שונים, כך שלדוגמה מצב לילה שומר על הצבעים המקוריים שיש בחדר. בהשוואה שנעשתה מול הדור הקודם, התמונה באייפון 14 הייתה צהובה יותר ו"מלוכלכת" בעוד שהתמונה באייפון 15 הייתה קרובה לגוון הלבן שהיה בחדר.

ביחס לזום, דגם הפרו מקבל זום אופטי של פי שלושה, בעוד שדגם הפרו מקס מקבל פי חמישה, משמע עדיף לרכוש את דגם המקס עבור אלו שרוצים תמונות בקירוב משמעותי עם יותר פרטים ממה שהיה בעבר. אפל הכניסה גם פיצ'רים חדשים ביחס למצב דיוקן: כעת, כשתצלמו תמונה "רגילה", האייפון עשוי לזהות את האובייקט שאתם רוצים לצלם, ויציע לכם בעזרת אייקון בתחתית המסך, לצלם במצב דיוקן, מבלי לעבור ממש לפיצ'ר עצמו. אם בהמשך תרצו להפוך תמונה רגילה לתמונת דיוקן, אפל תשמור את נתוני העומק בתמונה וכשתערכו אותה, תעלה לכם האפשרות לשנות את עריכה התמונה לדיוקן. בנוסף, אפל מאפשרת לכם לבחור אובייקט אחר שהמכשיר זיהה, ולהעביר את המוקד עליו, מה שיטשטש את הרקע של כל השאר.

מעבד וסוללה: מה יש עוד במכשיר ובאיזה תג מחיר?

אפל הכניסה את המעבד החדש שלה, Apple A17 Pro שמיוצר בתהליך ייצור של 3 ננומטר. לדבריה, מדובר במעבד הראשון שיוצר בתהליך הזה. בשימוש שטחי בלבד, המכשיר מגיב כמו שצריך ואף מהיר יותר מהדורות הקודמים, ולא נרשמו בעיות בשימוש הכללי. הסוללה די דומה לדור הקודם, כ-3,200 מיליאמפר לשעה, עם טעינה מהירה של 50% בחצי שעה.

המחיר בארצות הברית מתחיל ב-999 דולרים עבור גרסת ה-128GB ויכול לצמוח עד 1,499 דולרים עבור שטח אחסון של 1TB. עדיין לא ידועים המחירים המדויקים בישראל, אבל בשל עליות הדולר בשנה האחרונה, ההערכות הן שהמחירים צפויים לעלות.

השורה התחתונה: קפיצה טובה, תלוי למי

אפל מקווה שהחבילה שהיא מציעה עם האייפון 15 החדש תסייע לבלום את הפגיעה במכירות שלה, אבל אין ספק שיש לה עוד הרבה עבודה. הבשורות הגדולות במכשיר הן חובה רגולטורית שתסייע להרבה צרכנים של אפל, מסגרת חדשה שהופכת את המכשיר לקל ונוח יותר ובעיקר הסחות דעת.

מהתרשמות הראשונה, אפל בעיקר מקווה ששקע הטעינה החדש ילהיב את הצרכנים, ובאופן כללי מנסה לספק מכשיר שנראה מבוגר יותר וחכם יותר בהשוואה לשנה שעברה. בהתבסס על ההתרשמות הראשונה, אם יש לכם את הדור הקודם, לא בטוח שתצטרכו את הדור החדש.

*** גילוי מלא: חברת iStore, משווקת רשמית של אפל בישראל, סיפקה לנו מכשיר לכתבה