נוקיה תפטר 14 אלף עובדים ברחבי העולם

בעקבות צניחה תלולה ברווחיה, הכריזה חברת הסלולר הפינית נוקיה, על קיצוץ נרחב במצבת כוח האדם שלה • הגזרות הללו מגיעות לאחר שהחברה דיווחה על ירידה של 20% במכירותיה ברבעון השלישי של והרווח צנח במהלך התקופה ב-69%

כיום עובדים בנוקיה בכל רחבי העולם כ-86 אלף עובדים / צילום: Shutterstock
כיום עובדים בנוקיה בכל רחבי העולם כ-86 אלף עובדים / צילום: Shutterstock

חברת הסלולר הפינית, נוקיה, הודיעה היום (ה') כי היא עומדת לפטר כ-14 אלף עובדים בחברה וזאת כחלק מתכנית הצמצומים שלה בעקבות ירידה ברווחיה ברבעון השלישי של שנת 2023.

מעט מדי, מאוחר מדי: כך הרשתות החברתיות מטפלות בפייק ניוז מהמלחמה
"מזהים יותר תקיפות סייבר כנגד ארגונים וחברות בישראל"

כיום עובדים בכל זרועות החברה ברחבי העולם כ-86 אלף עובדים והמטרה, כך על פי הדיווח של החברה, להפחית את ההוצאות בצורה משמעותית ולהביא להתייעלות ארגונית על מנת "לתת מענה לסביבת השוק המאתגרת". מטרת העל של נוקיה כעת היא לחתוך סכום עצום של 800 מיליון אירו (842.5 מיליארד דולר) בהוצאות, ל-1.2 מיליארד אירו וזאת עד סוף 2026.

הגזרות הללו מגיעות לאחר שהחברה דיווחה על ירידה של 20% במכירותיה ברבעון השלישי של שנת 2023 ל-4.98 מיליארד אירו, והרווח צנח במהלך התקופה ב-69% ל-133 מיליון אירו.

נפח המכירות בשוק ההודי שהוגדר כ"שוק מפתח" היה מתון 

מהלך הצמצומים של נוקיה מגיע על רקע תוכנית הפיטורים הרחבה של יריבתה, חברת אריקסון מוקדם יותר השנה, שהודיעה גם היא על פיטורי 8,500 מעובדיה, כחלק מתוכנית קיצוץ בעלויות והתייעלות.

באשר לנסיבות שהובילו לירידה במכירות, טוענת חברת נוקיה כי הדבר נבע בעיקר ממכירות נמוכות באופן יחסי בצפון אמריקה. בנוסף, נפחי המכירות בשוק ההודי שהיא הגדירה כ"שוק מפתח", היו מתונות בלבד.

בתגובה לפרסומים, אמר מנכ"ל נוקיה, פקה לונדמרק, כי הירידה בהכנסות מהסלולר, נובעת מ"התמתנות מסוימת בקצב פריסת הדור החמישי ה-5G בהודו, אך אני מלא ביטחון ביסודות הבסיסיים של העסק שלנו". בהמשך צוין כי החברה עדיין מתכוונת להגיע עד סוף השנה הקלנדרית הזו למכירות שינועו בין 23.2 מיליארד אירו ל-24.6 מיליארד אירו.