בצל אזהרת רווח: החברה הישראלית שאיבדה למעלה ממיליארד דולר משוויה בלילה אחד

כחודשיים וחצי לאחר שירדה מתחת לרף של 200 דולר נפלה אתמול מניית סולאראדג' אל מתחת לרף של 100 דולר • שווי המניה נפל ב-75% מהשיא שהייתה בו לפני שנתיים • הנפילות החדות במניה הגיעו לאחר שהחברה פרסמה אזהרת רווח לרבעון השלישי

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר
צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

לראשונה אחרי 3.5 שנים, מניית סולאראדג'  נפלה אתמול (ה') אל מתחת לרף של 100 דולר, וזאת רק כחודשיים וחצי לאחר שירדה מתחת לרף של 200 דולר. בשיא לפני כשנתיים, המניה נסחרה במחיר של מעל 368 דולר ששיקף לחברה שווי שוק של למעלה מ-20 מיליארד דולר, אך לאחר הנפילה במניה אתמול - ירידה של 21.2% במסחר המאוחר בוול סטריט - היא נסחרת בשווי של כ-5.1 מיליארד דולר בלבד, לאחר שנפלה מעל ל-75% מהשיא.

ראיון | במשך שנים מנסה איל וולדמן לקדם יוזמות שלום. באי מבודד בחו"ל הוא קיבל את הבשורה הנוראית מכל 
מפקד השייטת ועוזר הרמטכ"ל שהפך לדובר צה"ל: הדרך של דניאל הגרי לחזית ההסברה המלחמתית

סולאראדג' מספקת פתרונות טכנולוגיים לתעשיית האנרגיה הסולארית, בהם מערכות לניטור ואופטימיזציה לאנרגיה סולארית. במקביל היא פועלת בתחומים נוספים אליהם נכנסה בשנים האחרונות, שקשורים לתחום אגירת האנרגיה.

הנפילות החדות במניה הגיעו לאחר שהחברה פרסמה אזהרת רווח לרבעון השלישי. מתברר שהבעיות שהשתקפו בדוחות הרבעון הקודם (השני) נמשכות גם ברבעון הנוכחי וגם במבט קדימה.

בחברה ציינו כי ההכנסות ברבעון השלישי יסתכמו ב-720-730 מיליון דולר, לעומת התחזית הקודמת שהייתה ל-880-920 מיליון דולר. נזכיר שגם התחזית שהונמכה כעת התקבלה בשוק באכזבה כשנמסרה באוגוסט, משום שהאנליסטים ציפו קודם לכן שהחברה תצליח לעקוף את רף המיליארד דולר בהכנסות ברבעון השלישי.

עוברת לצמיחה שלילית

המשמעות של הכנסות בסך 720-730 מיליון דולר היא שסולאראדג' עוברת לצמיחה שלילית, לאחר שהרגילה את המשקיעים לשיעורי צמיחה חיוביים דו-ספרתיים לאורך השנים. הרבעון השלישי יסתיים עם ירידה של כ-13% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ושל 27% לעומת הרבעון הקודם.

נוסף על כך, ברבעון השלישי צפוי שיעור רווח גולמי Non-GAAP של 20.1%-21.1% לעומת התחזית המקורית ל-28%-31%, ובהשוואה לרווח גולמי של 27.3% ברבעון המקביל. סולאראדג' מצפה לרשום הפסד תפעולי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) בגובה 9-28 מיליון דולר ורווח תפעולי Non-GAAP של 12-31 מיליון דולר, לעומת התחזית הקודמת ל-115-135 מיליון דולר.

"במהלך החצי השני של הרבעון השלישי של 2023, חווינו ביטולים ועיכובים משמעותיים בלתי צפויים בצבר ההזמנות הקיים שלנו, מצד מפיצים אירופיים", הסביר מנכ"ל סולאראדג', צבי לנדו. "אנו מייחסים את הביטולים והעיכובים לרמות מלאי גבוהות מהצפוי בערוצים, וקצב התקנות איטי מהצפוי. בפרט, קצב ההתקנות ברבעון השלישי היה נמוך משמעותית בסוף הקיץ ובספטמבר, תקופה שבאופן מסורתי יש בה עלייה בהתקנות".

לנדו הוסיף כי "התחזית המעודכנת אינה קשורה לאירועים הטרגיים שהתרחשו בישראל. בעוד שיש השפעה מסוימת על השגרה היומית שלנו במטה, המשרדים והמתקנים שלנו פתוחים ברחבי העולם כולל בישראל, ואנו מייצרים ומספקים תמיכה ללקוחות ללא הפרעה".

סולאראדג' תפרסם את הדוחות הרבעוניים ב-1 בנובמבר.