סערה בענקית התוכנה הגרמנית SAP בעקבות דברי הבכיר המצרי שמתנגד לישראל

מנכ"ל סאפ מצרים העלה מספר פוסטים התומכים בתושבי עזה שזכו גם לתגובות אוהדות מעובדיו • מנהלת כספים הנציגות החברה בישראל כתבה לו:"אם אתה תומך בפלסטין עליך לגנות את חמאס" והוא בתגובה ענה: "תחי פלסטין"

סאפ / צילום: Shutterstock, monticello
סאפ / צילום: Shutterstock, monticello

"אני מתפלל לאלוהים שיגן עליכם, שיספק לכם עוצמה וייתן לכם כח, ושיעניק לכם ניצחון וחירות". את הדברים האלה, מלווים בתמונות של הפגזות צה"ל בעזה, עטורים בדגלי אש"ף, כתב מוחמד סאמי, מנכ"ל סאפ (SAP) מצרים, הנציגות המקומית של החברה הגרמנית. סאמי מנהל כ-400 עובדים הממוקמים בקהיר ומספקים שירותי תוכנה ארגונית לחברות ענק הפעילות גם הן במדינה.  

● לכל 12 אלף העובדים בישראל: אינטל תחלק מענק חד פעמי של 5,000 דולר
הסיבות שאפליקציית פיקוד העורף מפשלת בהתרעות על ירי טילים

מאז תחילת הפצצות ברצועה שהגיעו בתגובה לטבח ה-7 באוקטובר, שיתף סאמי, שמועסק באחד התאגידים הגרמניים הגדולים בעולם, את הסימפטיה שלו לתושבי הרצועה כמעט מדי יום תוך התעלמות מוחלטת מפשעי החמאס בשבת השחורה.

בפוסט אחר שפרסם ברשת לינקדאין - המיועדת בדרך כלל לשיתוף חוויות הקשורות לעבודה וקריירה - קרא סאמי ל"שחרור פלסטין", העלה תמונה של כיפת הסלע המעוטרת בדגל אש"ף, והאשים במרומז את ישראל בתקיפה על בית החולים ברצועה, למרות העובדה שהיה מדובר בטיל ששוגר על ידי החמאס.  

יש לציין כי לא מדובר בעמדה הרשמית של החברה. מנכ"ל סאפ כריסטיאן קליין אף הביע הזדהות עם העובדים בישראל והביע צער "על האובדן הטראגי של חיי אדם" בימים שלאחר הטבח ב-7 באוקטובר. הפוסט שכתב הצית גם הוא ויכוח בין עובדים ישראלים לבין תומכי חמאס מכל העולם.

גם העובדים תמכו בפוסטים

הפוסטים של הבכיר המצרי גררו אחריהם תגובות תמיכה רבות מצד עובדיו במצרים - כולם הביעו הזדהות עם מסריו, אליהם הצטרפו גם עובדים אחרים במצרים המועסקים בחברות הייטק אחרות. היחידים שהתנגדו לפרסומיו הם ישראלים המועסקים גם הם באותה החברה: "אני מצטערת על כך שבחרת לתמוך בטרור במקום בשלום ובאהבה", כתבה לו מנהלת כספים מהסניף הישראלי. מהנדס בדיקות אחר הוסיף: "אם אתה תומך בפלסטין עליך לגנות את חמאס - ארגון טרור שמאמלל את חייהם של הפלסטינים, המשתמש בילדים כמגן אנושי ומחנך לשנאה ולטרור". על דברים אלה ענה לו הבכיר המצרי בתשובה הלקונית: "תחי פלסטין".  

גלובס פנה אמש לתגובת החברה ומאז הוסיף העובד הערה במרכאות כפולות כי "הדברים נאמרו על דעתו בלבד" על אחד הפרסומים - למרות שלא מחק את דבריו הקודמים או חזר בו מהם.

סאפ ישראל היא אחת מספקיות התוכנה הארגונית הגדולות במשק בתחום ה-ERP וה-CRM - כלומר תוכנות לניהול לקוחות ומשאבים בארגון. לחברה הגרמנית מרכז פיתוח וגוף מכירות בישראל בהם היא מעסיקה על פי ההערכה מעל ל-800 איש.

סאפ היא ספקית מרכזית בתחום התוכנה של משרדי הממשלה - היא אחת המפעילות של פרויקט מרכב"ה  האחראית על פיתוח, תחזוקה והטמעת מערכות מחשוב במשרדי הממשלה, ובמקביל משתתפת בפרויקטים טכנולוגיים במשרד הבריאות, המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל, כך על פי אתר החשב הכללי במשרד האוצר.  

תגובת סאפ: "החברה מגנה פעילות טרור. סאפ תרמה 250 אלף יורו למגן דוד אדום ועוד 250 אלף יורו לגופים הומניטריים שונים. סאפ תמכה בעובדים מישראל שהושפעו ישירות מהמצב עם מענק חד פעמי. החברה לא דנה בשאלות הקשורות לעובדיה עם גורמים חיצוניים".