קרן האימפקט שמנסה להחזיר את תעשיית ההייטק לשגרה

שחר בוצר ועידו פישלר, שותפים מנהלים בקרן ההון סיכון גוד קומפני, החליטו עם פרוץ המלחמה להתחיל לחשוב קדימה • הם הבינו שהניצחון של ישראל במלחמה הזאת לא יהיה רק בשדה הקרב הפוליטי או ההסברתי, אלא גם בכך שימשיכו לבנות ולייצר - במיקוד על ההייטק הישראלי, שהוא הקטר של המשק • ישראל מתגייסת

צוות גוד קומפני: שחר בוצר, עידו פישלר, סנדרה כהן, הילה כץ / צילום: מתן צינמון
צוות גוד קומפני: שחר בוצר, עידו פישלר, סנדרה כהן, הילה כץ / צילום: מתן צינמון

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

בעיצומה של המלחמה המתמשכת החליטו שחר בוצר ועידו פישלר, שותפים מנהלים בקרן ההון סיכון גוד קומפני, שמתמחה בהשקעות אימפקט, להתחיל לחשוב קדימה. "הבנו שהניצחון של ישראל במלחמה הזאת לא יהיה רק בשדה הקרב הפוליטי או ההסברתי, אלא גם בכך שנמשיך לבנות ולייצר - במיקוד על ההייטק הישראלי, שהוא הקטר של המשק", מסביר פישלר.

"בחודשים שקדמו למלחמה עבדנו על פיתוח כלי מבוסס בינה מלאכותית, שיעזור לסטארט־אפים בקרן שלנו להגיע למגוון משקיעים. התכוונו להשיק את הכלי הזה באוקטובר, ואז החלה המלחמה. השבוע החלטנו לפתוח את המערכת לשימוש חינמי לכל הסטארט־אפים הישראלים".

בוצר ופישלר מספרים כי נכון להיום, מספר חברות וקרנות מובילות כבר רשומות במאגר, מה שמעיד על המוטיבציה הגבוהה, למרות המצב, להמשיך לחפש אפיקי השקעה וחברות טובות בארץ. "גוגל נרשמו, סוני ונצ'רס, קרן ההון סיכון ויולה, כמו גם קרנות גדולות מחו"ל", מספר פישלר.

איך זה עובד? כל צד, החברות או המשקיעים, ממלא באופן חד פעמי טופס, ובעזרת בינה מלאכותית המערכת יודעת להתאים בין הצדדים הרלוונטיים ולקשר ביניהם. לדברי בוצר ופישלר, הדאטה בייס שלהם כולל יותר מ־200 קרנות וארגונים בינלאומיים, וב־48 השעות הראשונות של הפלטפורמה נרשמו כ־140 התאמות בין חברות למשקיעים פוטנציאליים.

לרישום למאגר לחצו כאן.

משקיעים, רדו מהגדר

בוצר, שנולד עם מחלת ניוון שרירים, היה שותף־מנהל ב־B2 קומיוניטי לפני שהקים את גוד קומפני עם פישלר. "אנחנו ממשיכים לפתח את האתר הנוכחי כדי לפתור את המשבר המימוני הזמני שיש לסטארט־אפים בישראל", מספרים השניים. "אם ההייטק הישראלי ייפגע כתוצאה מהמלחמה ולא יחזור לעצמו, אז חמאס ניצח.

"המטרה שלהם הייתה להרוג את הקונספט של ישראל, ואת זה אנחנו צריכים למנוע. יש פה קריאה למשקיעים לרדת מהגדר. השוק לא נעלם, יש יזמים מעולים שבנו טכנולוגיות מעולות, ואין סיבה להפסיק לתמוך ולהשקיע".

היוזמה הוקמה במימון ותמיכה של בנק הפועלים, פירמת עורכי הדין בריאן קייב ופירמת רואי החשבון KMPG.

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

ראפיד

חברת הפינטק הקימה את מיזם "כולנו" על מנת לאפשר מתן סיוע ועזרה בארגון ללוויה ולשבעה. משפחות וקרובי הנופלים יכולים להזמין דרך המיזם את כל הציוד הנדרש, כגון אוהלים, שולחנות, כיסאות וכיבוד.

לפניות במייל: Hashivaa.info@gmail.com

אקולוגיה לקהילה מוגנת

מפעל מחזור הפסולת האלקטרונית, הממוקם במשגב וכ-80% מעובדיו הם בעלי מוגבלויות, מציע שיתוף פעולה לחברות מהתעשייה, מוסדות ציבור, מוסדות ממשלתיים ועמותות, שבמסגרתו ייאספו מחשבים ניידים ונייחים ומכשירי חשמל אחרים שיצאו מכלל שימוש, ויועברו למפעל. שם הם יעברו מיון, חלקם יתוקנו וייתרמו לתושבי העוטף, ואלו שיצאו מכלל שימוש ימוחזרו בצורה נאותה.

לתיאום איסוף: 04-6129999

המרכז לרכיבה טיפולית בתל מונד

החווה, המופעלת על ידי העמותה לרכיבה וכלבנות טיפולית, מספקת טיפולי רכיבה פרטנית על סוסים וטיפול בעזרת כלבים לתושבי הדרום והצפון, שפונו מבתיהם וחשים חרדה ומצוקה נפשית בצל המלחמה. כל הטיפולים מוענקים בחינם.

טלפון החווה: 09-796-5880

ניתן גם להשאיר הודעה פרטית בעמוד הפייסבוק של החווה: https://www.facebook.com/trci.telmond

PwC

פירמת PwC ישראל הקימה את פרויקט "עזרה הדדית", שבמסגרתו כל אזרח הזקוק לסיוע יוכל לפנות באמצעות אתר ייעודי, ולבקש סיוע בתחומים כמו בישול, בייביסיטר, תחזוקת הבית, טיפול בבעלי חיים, עזרה בקניות, מפגשים חברתיים, אירוח, סיוע טלפוני ועוד. אנשי הפירמה פרוסים בכל רחבי הארץ.

לפניות: https://pwcisrael.activetrail.biz/pwc_volunteer

ישראייר

חברת ישראייר יזמה כיתוב על מטוס החברה #bringthemhome בשילוב עיטור סרט צהוב, זאת במטרה להעלות את מודעות השבויים והחטופים בכל יעד שאליו החברה טסה, בארץ ובעולם.

מטוס ישראייר עם הכיתוב bring them home / צילום: באדיבות ישראייר
 מטוס ישראייר עם הכיתוב bring them home / צילום: באדיבות ישראייר

בנוסף, ממשיכה החברה (שלאחרונה עבר תקציבה למשרד הפרסום ראובני פרידן) במבצע "קרובים ללב", שבמסגרתו היא מציעה כרטיסים לאילת במחיר של 69 שקל לכיוון, למשפחות המפונים המבקרים את קרוביהם בעיר הדרומית, כמו גם לתושבי העוטף המגיעים לתל אביב וחוזרים בחזרה לאילת, ולצוותים רפואיים המגיעים בכדי לסייע בטיפול במפוני העוטף.