פורטפוליו | ראיון

הוא פיתח מערכת לשוק הנדל"ן, היום הצבא והמשטרה מסתערים עליו

"לכוחות הראשונים בשטח לא היו מפות, הם השתמשו בגוגל", מספר מנכ"ל Simplex 3D, שממדלת יישובים בתלת־ממד, "היום נעזרים במערכת שלנו, על בסיס יומי, מאות משתמשים מהצבא, המשטרה, הימ"מ ופיקוד העורף" • שיחה קצרה עם אבי אפללו

אבי אפללו, מנכ''ל Simplex 3D / צילום: באדיבות: SIMPLEX 3D
אבי אפללו, מנכ''ל Simplex 3D / צילום: באדיבות: SIMPLEX 3D

אישי: נשוי + 2, גר ברמת גן
מקצועי: מנכ"ל Simplex 3D, הממפה יישובים בתלת-ממד ומעניקה פתרונות לכיתות כוננות

ילדות ומשפחה: נולדתי ברמלה, ילד שני לאחות גדולה, וכשהייתי בן שנתיים הוריי התגרשו ועברנו עם אמא שלי לקיבוץ עין השופט. אמא שלי גדלה שם ומשפחתה אף הייתה ממקימיו. אני זוכר את הלינה המשותפת כחוויה מורכבת, אבל נהניתי לגדול בקיבוץ, אהבתי את תחושת האחווה, החופש, המרחבים והחברים שהם כמו משפחה. גרתי שם עד הגיוס.

פורטפוליו | המלחמה הפכה את החברה שלו לכוכבת בבורסה, עכשיו הוא מזהיר ממלחמת רחפנים
פורטפוליו | מנכ"ל בית החולים אסותא באשדוד מספר על הרגע שבו הגיעו למיון מחבלים
פורטפוליו | אחרי 16 שנים בחברת אל על הוא בטוח: "אם יהיה צורך נפעיל את כל המטוסים בשבת"

צבא: הייתי סמל מחלקה בעורב נח"ל, מהחיילים ש"זכו" לנעול את השער ביציאה מלבנון. חוויתי גם את המערב הפרוע של יהודה ושומרון בימי האינתיפאדה השנייה.

לימודים: אחרי טיול של שנה בדרום אמריקה ניהלתי בארה"ב במשך שנתיים חווה חקלאית לגידול תבלינים שהייתה שייכת לישראלי. כשחזרתי לארץ למדתי לתואר ראשון ושני בכלכלה ומנהל עסקים באוניברסיטה העברית. במקביל הרציתי בקורסים לכלכלה במכללת אריאל (היום אוניברסיטה), ועבדתי בחברות ייעוץ עסקי בירושלים.

תחילת הקריירה: אחרי סיום התואר השני עברנו, אשתי ואני, לרמת גן, שם התחלתי לעבוד בחברת איקרוס, שעסקה בצילום יישובים ממטוסים. שם הכרתי שני מדענים מהטכניון, ד"ר שחר ברנע וד"ר זיו שרגאי, שיהיו בהמשך שותפיי להקמת סימפלקס 3D.

סימפלקס 3D: הקמנו את החברה ב-2013, והתנהלנו ללא משקיעים, עד שלפני קצת יותר משנה קרן פורטיסימו השקיעה בנו 40 מיליון דולר. המוצר שלנו, שיועד במקור לאקו־סיסטם של הנדל"ן, ממפה יישובים בתלת-ממד. ניתן לתכנן באמצעותו את כל המערך ההנדסי הנדרש בתכנון עירוני ופרויקטים בתחום הבינוי. עוד לפני המלחמה פעלנו גם מול השוק הביטחוני, אבל מאז יש עלייה דרמטית בביקוש למערכת שלנו מצד גורמים כמו הצבא, המשטרה, הימ"מ ופיקוד העורף. נוספו לנו מאות משתמשים בחודש האחרון, שנעזרים במערכת על בסיס יומי. החברה מעסיקה כיום 55 עובדים.

7 באוקטובר: באותה השבת, כשהתחילו לצאת הסרטונים עם המראות הקשים מהדרום, פתחנו את המערכת לכל דורש בכוחות הביטחון. מאחר שיש לנו קשרי עבודה עם רבים מהם שלחנו הודעות עם לינק מאובטח להרשמה וכניסה למערכת, על כל המפות, המודלים ושכבות המידע הקיימות בה. יישובי העוטף עצמם לא היו ממודלים בתלת־ממד, כי זו פעולה שמבצעים כלי טיס ולא היה אישור לטוס שישה ק"מ מהגבול, אבל היו לנו כל הערים בקו השני - אופקים, שדרות ונתיבות. לכוחות הראשונים בשטח לא היו בכלל מפות, הם צילמו זה מזה בטלפון איזו מפה שמישהו הצליח להוריד בגוגל.

כיתות הכוננות: כשבוע לאחר מכן הבנו שבכל הארץ יש גופים מקומיים שרוצים להגן על היישובים, אבל אין להם שום כלי גיאוגרפי שמאפשר לתכנן, ליצור שפה משותפת בשטח ולראות איפה כל אחד נמצא. הוספנו פיצ'רים כמו זיהוי מיקום של כל אחד מחברי הכיתה וכפתור מצוקה לתושבים, שמאפשר לדווח על אירועים. עד כה פנו אלינו כמעט 200 כיתות כוננות מכל הארץ, הספקנו להעניק פתרון לכ־150 מהן.

360 מעלות: היתרון הראשון של המערכת הוא שהיא מאפשרת לראות את נקודת מבטו של כל חייל, איש כיתת כוננות או להבדיל מחבל, ממש מה שהוא רואה. היא גם מציגה 360 מעלות. היתרון השני הוא שהמערכת יכולה להראות איך יישובים או אזורים נראו בנקודות זמן שונות. רשות המסים למשל יכולה להשתמש במערכת כדי לראות בדיוק איך בתים שנפגעו נראו לפני. זה חוסך המון זמן וגם ויכוחים מיותרים בתהליך.

משבר: יש לנו פרויקטים ארוכי טווח מול עיריות, ואנחנו ממשיכים לעבוד גם עם לקוחות בחו"ל. אבל שוק הנדל"ן קשה מאוד כרגע, אנחנו בעיצומו של רבעון מורכב כלכלית. עם זאת, אנחנו תורמים כל מה שאנחנו יכולים, כמו כולם. כשנשרף הבית לא מתווכחים על מחיר הצינור. כרגע אנחנו מספקים בחינם את כל הכלים הטכנולוגיים והשירותים שלנו לכוחות הביטחון, העיריות וכיתות הכוננות. בהמשך נראה אם ואיזה מודל תשלום יהיה כאן. אנחנו רואים במערכת שלנו חלק בלתי נפרד מהפק"ל של כל כיתת כוננות.