החטופים ששוחררו הגיעו לבתי החולים - וייפגשו עם משפחותיהם

הושלמה הפעימה הראשונה בעסקה: קשישות, אימהות וילדים שנחטפו ב-7 באוקטובר - שוחררו משבי חמאס • בין המשוחררים: יפה אדר שנחטפה על קולנועית, אוהד בן ה-9 שחגג יום הולדת בשבי, ודניאל שהופיעה בסרטון חמאס • לאחר עיכוב של שעות: הועברה לישראל רשימת החטופים שצפויים להשתחרר מחר - ובה יותר ילדים מהיום • כל העדכונים

אחד מרכבי הצלב האדום מגיע למעבר גבול רפיח / צילום: Reuters, Mohammed Talatene
אחד מרכבי הצלב האדום מגיע למעבר גבול רפיח / צילום: Reuters, Mohammed Talatene

עדכונים שוטפים

13 המשוחררים הישראלים - הרשימה המלאה

דורון כ"ץ אשר, בת 34

אביב כ"ץ אשר, בת שנתיים

רז כ"ץ אשר בת ארבע

דניאל אלוני , בת 44

אמיליה אלוני, בת 5

קרן מונדר, בת 54

אוהד זכרי-מונדר, בן 9

רותי מונדר, בת 78

יפה אדר, בת 85

מרגלית מוזס, בת 77

חנה קציר, בת 77

עדינה משה, בת 72

חנה פרי, בת 79

22:57 - משרד הבריאות מעדכן כי 11 האזרחים הזרים ששוחררו הגיעו כעת לבית החולים אסף הרופא.

22:40 - המשוחררים נחתו בבתי החולים

22:28 - חלק מהחטופים המשוחררים בדרכם לשניידר

לפני זמן קצר המריאו במסוק חלק מהחטופים ששוחררו לבתי החולים, בהם 4 ילדים שצפויים להגיע לטיפול רפואי בבית החולים שניידר, בליווי האימהות שלהן. המסוק צפוי לנחות בבית החולים בעוד דקות בודדות.

22:00 - לאחר עיכוב של כמה שעות: התקבלה רשימת המשוחררים למחר

רשימת החטופים שצפויים להשתחרר מחר, שהתעכבה שעות ולא הועברה עד כה, התקבלה כעת בידי הגורמים הרלוונטיים בישראל. זאת, לאחר שדווח כי חמאס הציבו תנאי שהיא תועבר רק לאחר שאחרון המחבלים המשוחררים ישוחררו לחופשי לביתם מהכלא בישראל כחלק מהפעימה הראשונה.

הרשימה מחר צפויה לכלול מספר דומה להיום - 13, ובה יותר ילדים משוחררים מהערב. הרשימה נבדקת כעת, ובהמשך המדינה צפויה להודיע למשפחות אם יקיריהן נמצאים בה.

21:25 - מקרון: מברך על שחרור החטופים מהרצועה

נשיא צרפת עמנואל מקרון בירך על שחרור החטופים מהשבי בעזה: "אנחנו נשארים מגויסים לצד המתווכים כדי להבטיח את שחרורם של כל שאר החטופים. אנו חושבים במיוחד על החטופים הצרפתים ומשפחותיהם, הם יכולים לסמוך על הנחישות שלנו".

21:15 - ביידן: מצפים לשחרור של חטופים נוספים, מחויבים לפעול לשחרור של כולם

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר הערב בהצהרה: "אני רוצה להודות לאמיר קטר, לנשיא מצרים א-סיסי וראש הממשלה נתניהו. השחרור של היום - התחלה של תהליך. מצפים לשחרור של חטופים נוספים בימים הקרובים". על העיכוב בהעברת רשימת החטופים שצפויים להשתחרר מחר אמר: "צפויה להישלח בשעה הקרובה".

עוד הוסיף הנשיא האמריקני: "אנחנו זוכרים את אלה שנשארים מאחור, ומחויבים לפעול לשחרורם. בהם, גם אביגיל בת ה-4, לא נפסיק לעבוד עד שנחזיר את כולם הביתה. ההפסקה בלחימה - היא גם הזדמנות להכנסת תרופות ודלק לעזה. ג'יל ואני חושבים על המשוחררים שמתחילים מסע ארוך של ריפוי".

"לחמאס לא אכפת מהאזרחים שלו, ואנחנו צריכים לראות כיצד אנחנו מפסיקים את מעגל האלימות. אני חושב שצריך ללכת קדימה עם פתרון 2 המדינות, כדי לראות איך הישראלים והפלסטינים חיים יחד 2 מדינות לשני עמים. חמאס פוגע בקידום החזון. העתיד עם אלימות כזו - בלתי מתקבלת על הדעת", אמר ביידן.

20:59 - משרד הבריאות: שתי חטופות ששוחררו הגיעו לוולפסון; השאר יועברו לשניידר ואסף הרופא

לאחר ש-24 הישראלים והתאילנדים ששוחררו מהשבי בעזה, הם יועברו לטיפול רפואי בבתי החולים ברחבי הארץ. משרד הבריאות מעדכן כי שתי נשים יועברו לטיפול רפואי בבית החולים וולפסון, ו-22 האחרים יועברו לבתי החולים שניידר ואסף הרופא.

20:49 - החטופים ששוחררו הגיעו לחצרים - ובעוד זמן קצר ייפגשו עם משפחותיהם

13 הישראלים ו-11 התאילנדים ששוחררו הערב משבי החמאס הגיעו לבסיס חצרים. הם ישהו במקום במשך כשעה, - ומשם ימשיכו באופן מוסק ורכוב לקבלת טיפול רפואי בבתי חולים ברחבי הארץ - וייפגשו עם משפחותיהם.

דובר צה"ל אישר: "האזרחים והזרים השבים מלווים על ידי גורמי אגף כוח האדם וגורמי רפואה של צה"ל. נציגי צה״ל מלווים את משפחותיהם בבתי החולים ומעבירים להם עדכונים שוטפים. צה"ל, גופי הביטחון ומערכת הבריאות ערוכים להמשך קליטת חטופות וחטופים נוספים על פי המתווה שסוכם, לצד מוכנות צה״ל להמשיך לפעול ברצועת עזה".

בקולות הקשר של טייסי חיל האוויר נשמעים רגעי היציאה למשימה להבאתם: " בשם צה"ל כולו, אנו לוחמי חיל האוויר יצאנו למשימה מיוחדת. אנו גאים ומתרגשים להחזיר את אחינו ואחיותינו הביתה - נמשיך עד להשבת כל החטופים".

20:25 - דובר צה"ל על המשך העסקה: "ימים מורכבים לפנינו, שום דבר לא סגור עד שהוא לא מסתיים"

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר הערב בהצרה לאחר שחרור החטופים: "כולם עברו הערכה רפואית ראשונית, לא נשקפת סכנה לחייהם. הם בזמן הקרוב יגיעו לבסיס חצרים, ייפגשו עם משפחותיהם וישלימו בדיקות רפואיות. כל אחד ואחת ששבו הערב הביתה - עולם ומלואו. חזרתם היא חובתנו המוסרית והערכית. אסור לנו לשכוח הערב שלכל אחת ואחד מהשבים הביתה, יש עדיין בן משפחה או קרוב שנרצח, שנמצא בשבי בעזה. זהו עצב גדול המהול בשמחה והתרגשות". על רקע הפסקת האש הזמנית, הגרי הבהיר: "צה"ל נערך לשלבים הבאים בלחימה".

"ליבינו עם החטופות והחטופים המוחזקים בעזה", המשיך דובר צה"ל. "אנחנו מחבקים את משפחות החטופים - הם לנגד ענינו כל הזמן. אנחנו רק בתחילתו של התהליך, אנחנו נערכים למימוש מתווה החזרת החטופים. הימים לפנינו - מורכבים. שום דבר לא סגור עד שהוא לא מסתיים. לא שכוחים לרגע שחמאס הוא אויב אכזרי. חנה קציר היקרה ששבה היום הביתה, לאחר שארגוני הטררו טענו שהרגו אותה לפני מספר ימים, לכן יש להסתמך על דיווחים של גורמים רשמיים בלבד".

20:01 - רשימות החטופים המשוחררים שצפויים להשתחרר מחר עוד לא הועברו לישראל

קטר עוד לא העבירה לישראל את רשימת החטופים שצפויים להשתחרר מחר. על פי הערכות, צפויים להשתחרר 13-10 חטופים. הסיבה לעיכוב: סיכום שלפיו עד שאחרון המחבלים המשתחררים לשטחי יהודה ושומרון ומזרח ירושלים ישוב לביתו - אז תועבר הרשימה. הרשימה לא צפויה להישלח בשעה הקרובה.

20:00 - גורמים בישראל: יש לחמאס אינטרס להשלים את שחרור 50 החטופים בימים הקרובים

בישראל מרוצים מהאופן שבו התנהלה הפעימה הראשונה היום, וגורמים ישראלים אומרים כי יש לחמאס אינטרס להשלים את שחרור 50 החטופים במהלך ארבעת הימים הקרובים. במקביל, חמאס הודיע לקטר שהוא יודע איפה נמצאים 80-75 חטופים מהקטגוריה של העסקה הנוכחית - נשים, אימהות וילדים.

19:49 - החטופים ששוחררו הגיעו לחצרים

13 הישראלים ששוחררו הערב משבי החמאס הגיעו לחצרים, וייפגשו עם משפחותיהם. הם ישהו במקום במשך כשעה, ומשם ימשיכו לקבלת טיפול רפואי בבתי חולים ברחבי הארץ.

19:20 - נתניהו: "השלמנו את החזרת ראשוני חטופינו"; גלנט: "עשינו צעד ראשון וחשוב"

ראש הממשלה נתניהו אמר הערב לאחר שחרור 13 החטופים: "השלמנו עכשיו את החזרת ראשוני חטופינו. ילדים, האימהות שלהם ונשים נוספות. כל אחד ואחת מהם עולם ומלואו". עוד הוא הדגיש כי יש מחויבות להחזרת כל החטופים: "זוהי אחת ממטרות המלחמה ואנחנו מחויבים להשיג את כל מטרות המלחמה".

שר הביטחון גלנט הוסיף: "עשינו צעד ראשון וחשוב - נמשיך ונעשה את כל הנדרש כדי להשיב את החטופים הביתה. זוהי חובתנו עבור החטופים, עבור בני המשפחות ועבור מדינת ישראל".

19:00 - הנשיא הרצוג: "מחבק ומחזק את החוזרים הביתה"

נשיא המדינה יצחק הרצוג בירך על שחרור הישראלים משבי החמאס ואמר כי הוא "מתפלל לשובם המהיר והבטוח של כלל החטופות והחטופים".

"אני מחבק ומחזק את החוזרים הביתה וכן את משפחותיהם של כלל החטופות והחטופים, ומתפלל לשובם המהיר והבטוח של בנותינו ובנינו שעדיין בידי האוייב. ליבנו איתם כל דקה ביום. בשם העם כולו אני מודה לכל מי שעוסקים במלאכת הקודש של השבת בנינו ובנותינו הביתה. חשוב לזכור כי המלאכה לא תמה עד שכל החטופים ישובו לישראל", הוסיף הרצוג.

עוד הוסיף הנשיא: "אני רוצה לחזק את האנשים שעוסקים במשא ומתן, כלל כוחות הביטחון, הכוחות הלוחמים בשטח, קהיליית המודיעין הישראלית, אנשי המינהלת של החטופים והנעדרים, צוותי הפסיכולוגיה, העובדות והעובדים הסוציאליים, כוחות הרפואה, ההצלה והשיקום ומטה משפחות החטופים ולצידם הגורמים הבין-לאומים הרלוונטיים".

18:53 - החטופים השבים ארצה מלווים על ידי צה"ל - ונמצאים כעת בשטח ישראל

יחידה מובחרת של צה״ל וכוח של השב"כ מלווים כעת את החטופים השבים ארצה, לאחר שעברו הערכה ראשונית של מצבם הרפואי בשטח ישראל. הכוחות מלווים את השבים עד להגעתם לחיק משפחותיהם בבתי החולים ברחבי הארץ.

"מפקדי צה״ל וחייליו מצדיעים ומחבקים את החטופים השבים עם חזרתם הביתה. נמשיך לפעול יחד עם גופי מערכת הביטחון להחזרתם של כל החטופות והחטופים", מסר דובר צה"ל.

18:47 - משפחת כ"ץ אשר מאשרת: דורון, אביב ורז - שוחררו מהשבי

דורון כ"ץ אשר, בת 34, אביב בת שנתיים ורז בת ה-4 - שוחררו הערב מהשבי. דורון נחטפה עם בנותיה - אביב, בת השנתיים וחצי ורז בת ה-4.5 - מבית הסבתא בניר עוז. דורון נולדה בניר עוז ועזבה בבגרותה לגנות הדר. הסבתא אפרת כץ נרצחה, ואילו בן זוגה, גדי משה מוזס חטוף וכך גם אחיה של דורון - רביד.

אבי המשפחה, יוני אשר, נשאר בבית ולא הצטרף לביקור בניר עוז. הוא קיבל לידיו סרטון שהתפרסם גם בתקשורת, בו רואים את אשתו ושתי בנותיו יחד בשבי חמאס.

18:42 - חנה קציר זוהתה גם היא, לאחר שהג'יהאד הכריז על מותה

חנה קציר, בת 77, היא בין הנשים המשוחררות הערב משבי החמאס. קציר שנחטפה מביתה בקיבוץ ניר עוז, הוכרזה על ידי הג'יהאד האיסלאמי בהודעת שקר - כמתה.

18:41: קרן אוהד ורותי מונדר שוחררו גם הם הערב משבי החמאס

קרן מונדר, בת 54, אוהד זכרי-מונדר, בנה בן ה-9, ורותי מונדר בת ה-78, הם בין המשוחררים הערב משבי החמאס.

מרב רביב, בת דודתה של קרן שזיהתה אותם, שיתפה לחדשות 12: "אני לא יכולה להסביר כמה אנחנו מתרגשים. דוד שלי נמצא עדיין בשבי החמאס, אנחנו לא רגועים. כמה שזה נשמע שמח, הם חוזרים למציאות מאוד קשה. הם לא יודעים מה עבר עלינו ועל הקיבוץ במשך השבת הזאת ובכל התקופה הזו".

18:34 - תושבי ניר עוז זיהו: דניאל אלוני ובתה אמיליה שנחטפו מהקיבוץ ביום מתקפת הפתע.

דניאל, בת 44, ובתה אמיליה בת ה-5, התארחו אצל אחותה של דניאל בניר עוז. שתיהן נחטפו יחד עם המשפחה.

18:25 - גורם ממשלתי שמעורב בהחזרת החטופים: "הילדים והאימהות בסדר"

18:11 - תושבי ניר עוז זיהו 2 מהמשוחררות: מרגלית מוזס ועדינה משה

מרגלית מוזס בת ה-77, ועדינה משה בת ה-72, שתי תושבות ניר עוז שהוחזקו בידי חמאס במשך 49 ימים - זוהו בידי תושבי הקיבוץ ברכב של הצלב האדום שתועד בדרכו למצרים.

17:45 - אמבולנסים של הצלב האדום עם החטופים במעבר רפיח; הם נבדקו ותושאלו

שיירת אמבולנסים של הצלב האדום הגיעה למעבר רפיח. גורם ישראלי: 13 החטופים עברו תשאול ראשוני ובדיקת עיניים ראשונה באמבולנסים לאחר ששהו בחושך זמן רב; ניתן להם מים מינרליים, הוחלפו להם תחבושות ובגדים, וכעת הנסיעה למצרים - עומדת בפני סיום. יש להדגיש שמדובר בנסיעה איטית מאוד שכללה בדיקות רבות, וייקח זמן עד שיגיעו למפגש עם המשפחות בחצרים.

 

17:30 - דיווח: התאילנדים ששוחררו - גברים; צפויים להשתחרר אזרחים תאילנדים נוספים

ברויטרס דווח כי 12 החטופים התאילנדים ששוחררו בשעה האחרונה מעזה - הם גברים, ויש צפי לשחרור תאילנדים נוספים מהרצועה כבר בימים הקרובים. מדובר בעסקה נפרדת מישראל, בתיווך קטר ומצרים.

17:12 - גורמים בבית הלבן: עוקבים מקרוב אחר שחרור החטופים

גורמים בבית הלבן מסרו ל-CNN כי הם עוקבים מקרוב אחר העברת החטופים לישראל. לדבריהם, יש חשיבות רבה להצלחת השחרור היום - לסלילת הדרך לשחרור חטופים נוספים בימים הקרובים. בנוסף הגורמים עדכנו שאין אזרחים אמריקנים ברשימת החטופים המשוחררים היום.

מעבר רפיח - בהמתנה להעברת החטופים הישראלים לצלב האדום / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA
 מעבר רפיח - בהמתנה להעברת החטופים הישראלים לצלב האדום / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

16:59 - גורם ישראלי: 13 החטופים הועברו לצד המצרי

כחצי שעה לאחר שהועברו מחמאס לצלב האדום, גורם ישראלי מאשר כי החטופים הגיעו למעבר רפיח - והועברו לידי מצרים. משם הם יועברו לידיים ישראליות. המידע על מצבם הועבר לישראל, ויועבר גם למשפחות.

16:50 - דיווח בעזה: אמבולנסים של הצלב האדום ובתוכם החטופים - בדרכם למעבר רפיח 

16:42 - המשפחות ממתינות לחטופים בחצרים

לאחר שהחטופים ההועברו לצלב האדום ועושים דרכם למעבר רפיח, משפחותיהם ממתינות להם בחצרים. משם, יתפזרו יחד עם החטופים לבתי החולים.

16:30 - רשימת המשוחררים הבאה טרם הועברה לישראל

עיכוב בקבלת הרשימות: רשימת חטופים נוספים שמוחזקים בידי חמאס וצפויים לעבור מחר כחלק מהעסקה, עוד לא הועברה לישראל.

16:26 - החטופים הישראלים הועברו לידי הצלב האדום

13 החטופים הישראלים הועברו מחמאס לידי נציגי הצלב האדום שהמתינו להם בבית החולים בח'אן יונס שבדרום הרצועה, ועושים דרכם כעת למעבר רפיח - שם יועברו לידי ישראל וישוחררו רשמית.

16:23 - מצרים: החטופים מועברים כעת לידי הצלב האדום.

16:10 - מצרים: בעוד זמן קצר נקבל את החטופים הישראלים; החטופים התאילנדים שוחררו.

במצרים ממשיכים לעדכן שהחטופים הישראלים צפויים בזמן הקרוב לעבור לידיהם מנציגי הצלב האדום. במקביל, ראש ממשלת תאילנד הודיע: קיבלנו אימות ש-12 האזרחים שלנו החטופים שוחררו מהשבי בעזה.

16:06 - בשעה זו המסוקים ממריאים מבסיס חצרים. לפי דיווחים החטופים התאילנדים ישוחררו קודם לשחרור החטופים הישראלים.

16:00 - ראש הממשלה ושר הביטחון יעקבו אחר מבצע השחרור מהקריה

בזמן מבצע "דלתות שמיים", ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט יהיו בחדר המבצעים של אמ"ץ, בקריה בתל אביב. נתניהו וגלנט יעקבו מקרוב על ניהול אופרצית המבצע להבאת הישראלים ששוחררו משבי חמאס לארץ. עוד ישהו לצידם: ראש המל"ל צחי הנגבי ומזכירו הצבאי של נתניהו אלוף אבי גיל, מזכירו הצבאי של גלנט תת-אלוף גיא מרקיזנו וראש המטה שלו שחר כץ.

15:43 - מצרים נערכת לקבלת החטופים

הממשלה המצרית הודיעה שנציגיה ממתינים במעבר רפיח כדי לקבל את 13 החטופים הישראלים, זאת לאחר שיועברו בידי נציגי הצלב האדום. ראש ממשלת ספרד במסיבת עיתונאים במעבר רפיח מגנה את האלימות של חמאס ואת רצח האזרחים על ידו. "שוחחתי עם נתניהו ואמרתי לו שהגיע הזמן לעצור את מעגל האלימות שאופף את האזור הזה במשך עשורים - הגיע הזמן לשלום וליציבות", הדגיש.

בנוסף, שר החוץ של בריטניה שמבקר כעת בישראל, דיוויד קמרון, התייחס להפוגה בלחימה ואמר: "אנחנו מקווים לראות היום את שחרור החטופים הישראלים, ואני מבקש מכל הצדדים להמשיך לעבוד על שחרורם של כל החטופים".

15:30 - דיווח במצרים: 12 חטופים תאילנדים ישוחררו גם הם

12 תאילנדים שנחטפו לרצועה בזמן מתקפת הפתע - ישוחררו היום גם הם בנוסף ל-13 החטופים הישראלים. על פי הדיווחים, הם צפויים להשתחרר בשעה הקרובה.

15:19 - משבי החמאס - לקראת המעבר לידי הצלב האדום

בזמן הקרוב ייפגשו 13 החטופים עם נציגי הצלב האדום בשטח דרום הרצועה, שם הם הוחזקו. הם יתרכזו בבית חולים בח'אן יונס, ייפגשו את הצלב האדום - ומשם יועברו לידיים ישראליות. משפחותיהם התבקשו להגיע לבתי החולים בישראל כדי לקבל אותם.

15:19 - מהחמאס - לקראת המעבר לידי הצלב האדום

בזמן הקרוב ייפגשו 13 החטופים עם נציגי הצלב האדום בשטח דרום הרצועה. מהם - יועברו לידיים ישראליות.

14:48 - ראש הלשכה המדינית של חמאס: מחויבים להפסקת האש

על רקע הפסקת האש הזמנית, איסמעיל הנייה נאם בניסיון להדהד נרטיב של ניצחון: "מדגישים את מחויבותנו להסכם הפסקת האש, כל עוד ישראל תעמוד בו. עמנו נלחם במערכה לשחרור בחזית איתנה בעזה, מזרח ירושלים ובכל מקום".

14:30 - על רקע הפסקת האש הזמנית, ההוראה ללוחמי צה"ל בעזה: לפעול נגד כל איום

גורם בכיר בפיקוד הדרום: "כל מי שמהווה איום על כוחותינו ייפגע. ביטחון כוחותינו בעדיפות עליונה, כך נהגנו וכך נמשיך לנהוג". עוד הוסיף כי "התמרון וההישגים המבצעיים הפעילו לחץ על חמאס והנהגתו, ושימשו כלי הכרחי ליצירת תנאים למימוש המתווה להשבת חלק מהחטופים". לדבריו, "את עיקר הזמן ננצל לטובת מוכנות ותכנון המשימות הצפויות לנו מיד עם סיום ההפוגה. אנחנו נערכים להמשיך לתקוף בכל הכוח מיד בסיום ההפוגה".

מפקד פיקוד הדרום אלוף ירון פינקלמן קיים אתמול הערכת מצב לכוחות ברצועה, במהלכה ערך תדריך ואישור תוכניות להיערכות המבצעית בקווי ההפוגה:

14:26 - האסירים הביטחוניים שישוחררו הועברו מבתי הסוהר דמון ומגידו לכלא עופר, ממנו יועברו באוטובוסים של הצלב האדום

14:24 - אימהות ללוחמים בפנייה לרמטכ"ל: דווקא בהפסקת האש, תן הוראות פתיחה באש ברורות לחיילינו

קבוצת אימהות ללוחמים פנו לרמטכ"ל הרצי הלוי בבקשה כי הוראות הפתיחה באש יהיו "חדות וברורות" כלקח מאירועי עבר. הן הזכירו את אירועי 1 באוגוסט 2014 ברפיח במהלך מבצע צוק איתן, שזכו לכינוי "יום שישי השחור", במהלכם נחטפה גופתו של סגן הדר גולדין ונהרגו הלוחמים רס"ן בניה שראל וסמ"ר ליאל גדעוני. "אנחנו דורשות כי הוראות הפתיחה באש לחיילנו יהיו ברורות ואף יוחמרו ויהיו חדות וברורות - כל אזרח שמתקרב לחיילנו ינוטרל, כל סכנה לכוחותינו - תיענה בכל האש ומיידית".

13:15 - דיווחים פלסטיניים: שב"ס מעביר לכלא עופר את האסירים הביטחוניים שמיועדים לשחרור כחלק מעסקת החטופים

12:35 - מבצע "דלתות שמיים" יוצא לדרך: הושלמה ההיערכות לקליטת החטופים

צה"ל השלים ביממה החולפת את היערכותו לקליטת 13 החטופים שישובו ארצה מרצועת עזה - במבצע שקיבל את השם "דלתות שמיים". בשיתוף משרדי הממשלה וארגוני הביטחון, גובש הליך לקליטה מהירה של השבים, תוך מתן ליווי נדרש. במסגרת ההיערכות, הוקמו והוכשרו נקודות קליטה ראשוניות, בהן תסופק מעטפת רפואית באם תידרש וליווי. לאחר מכן, השבים ימשיכו לבתי החולים, שם ייפגשו עם בני משפחותיהם.

כלל השבים יקבלו אוזניות רעש מיוחדות, שמתאימות גם לילדים, על מנת לרכך את חווית הטיסה חזרה ארצה. על כל מסוק (ארבעה בסך הכול - שלושה יסעורים וינשוף) יעלה צוות רפואי של יחידת החילוץ 669 ויכלול מפקד, שלושה לוחמים ושני רופאים מטפלים. בנוסף, יחד עם השבים, יעלו נציגים מאגף כוח האדם שילוו אותם בתהליך. צוות המסוקים אשר ייקח את השבים, תודרך לבצע את משימתו באדיבות, צניעות, סבלנות ובגובה העיניים. להציג את עצמם בשם, בפנים גלויות ובחיוך, לשמור על קשר עין ועל מרחק על מנת לאפשר למטפלים ולמלווים לעשות את עבודתם בצורה הטובה ביותר.

מתי ישוחררו החטופים ומה יקבל חמאס? כך תיראה העסקה
הטיפול הרפואי והתשאול הביטחוני: מה צפוי לחטופים כשיחזרו לישראל
ראיון | עמוס גלעד מעריך: זה מה שחמאס מנסה להשיג בעסקת החטופים

12:22 - מחבל בג'יהאד האיסלאמי חוסל ביריחו

בפעילות כוחות צה"ל ביריחו ועל בסיס מידע מודיעיני מדויק של שב"כ, חוסל מחמד חנאוי, מחבל חמוש שמשויך לארגון הג'יהאד האיסלאמי. חנאוי גייס חוליה צבאית וביצע מספר פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל בחודשים האחרונים. ברכבו של חנאוי נמצא נשק מסוג M16, מחסניות, תחמושת וציוד צבאי.

כמו כן, נעצרו עשרה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, שניים מתוכם מחבלים בארגון הטרור חמאס, בפעילות משותפת לצה"ל, שב"כ ומג"ב. פרט לכך, במהלך הלילה כוחות הנדסה של צה"ל ומג"ב פעלו בכפר רומנה והרסו את בית המחבל כמאל אבו בכר שביצע את פיגוע הירי בתל אביב בתחילת אוגוסט, בו נרצח חבר הסיירת העירונית חן אמיר ז"ל.

12:02 - ההתרעה על חדירת כלי טיס עוין באילת - זיהוי שווא

בהמשך להתרעה על חדירת כלי טיס עוין באילת, דובר צה"ל עדכן כי מדובר בזיהוי שווא ואין חשש לאירוע ביטחוני.

11:57 - למרות אזהרת צה"ל, העזתים נוהרים לצפון הרצועה

עשרות אלפי תושבים עזתים תועדו נעים לכיוון צפון הרצועה, בין היתר לאזור בית להיא, בחסות הפסקת האש הזמנית וחרף אזהרות צה"ל.

פלסטינים שבים לצפון הרצועה, היום / צילום: Reuters, Ibraheem Abu Mustafa
 פלסטינים שבים לצפון הרצועה, היום / צילום: Reuters, Ibraheem Abu Mustafa

11:53 - חשש לחדירת כלי טיס עוין באילת

בעקבות הפעלת התרעה על כניסת כלי טיס עוין לשמי ישראל, מפיקוד העורף נמסר כי האירוע הסתיים.

11:30 - בבתי הסוהר נערכים לשחרור האסירים הביטחוניים

במסגרת עסקת החטופים בשב"ס נערכו לשחרור של אסירות ביטחוניות ואסירים ביטחוניים מתחת לגיל 18. בין היתר, נערכים לתת מענה לאירועי הסתה והפרת סדר בבתי הכלא הביטחוניים.

במסגרת ההיערכות נציבת השב"ס, רב גונדר קטי פרי, הגיעה הבוקר לבית הסוהר "דמון" כדי לעמוד מקרוב על שחרור האסירות הביטחוניות: "זו המשימה שלנו, למען החזרת החטופים הביתה, ואנחנו נעשה אותה על הצד הטוב ביותר. לפנינו ימים ארוכים ואנחנו נהיה בכל העת בדריכות".

9:40 - משאיות דלק וגז הוכנסו לרצועת עזה

מתאם פעולות הממשלה בשטחים עדכן כי ארבע מיכליות סולר וארבע מיכליות גז בישול הועברו הבוקר ממצרים לארגוני סיוע הומניטריים של האו"ם בדרום רצועת עזה דרך מעבר רפיח, באישור הדרג המדיני. הכנסת הציוד סוכמה במסגרת הפסקת האש הזמנית ומתווה שחרור החטופים. גורמי הביטחון הישראלים הדגישו - הדלקים וגז הבישול מיועדים להפעלת תשתיות הומניטאריות חיוניות ברצועת עזה.

9:05 - דיווח: משלחת מצרית תקבל את האסירים הפלסטינים שישוחררו

משלחת ביטחונית מצרית תגיע היום לירושלים⁩ ולרמאללה, כדי לקבל את האסירים הפלסטינים המתוכננים להשתחרר מבתי הכלא הישראליים. המשלחת תפקח על "עמידה ברשימת השמות שממשלת ישראל הציגה למתווכים, ואושרה בידי חמאס במסגרת הסכם הפסקת האש הזמנית", כך מסר מקור ביטחוני ל"אל-שרק".

07:41 - צה"ל הזהיר את העזתים: אל תנועו לצפון הרצועה

בצל הפסקת האש, תושבי עזה תועדו חוזרים לבתיהם. בצה"ל הזהירו את העזתים מחזרה לצפון הרצועה ופיזרו כרוזים: "הפסקת האש ההומניטרית היא זמנית. צפון הרצועה הוא אזור מלחמה מסוכן ואסור לנוע בו. החזרה צפונה אסורה ומסוכנת מאוד".

מוקדם יותר דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, פנה גם הוא ברשתות החברתיות לתושבי הרצועה. "המלחמה עדיין לא הסתיימה", אמר אדרעי. "למען ביטחונכם, עליכם להישאר באזור ההומניטרי שבדרום הרצועה. ביכולתכם לעבור רק מצפון הרצועה דרומה - דרך ציר סלאח א-דין. גורלכם וגורל משפחותיכם בידיכם".

07:39 - הושמדה המנהרה שנחשפה בבית החולים שיפא, צה"ל: "השלמנו את ההיערכות המבצעית בקווי ההפוגה"

כוחות צה"ל השלימו את היערכותם המבצעית בקווי ההפוגה. בשעה האחרונה, רגע לפני כניסתה של הפסקת האש לתוקף, כוחות צה"ל בפיקוד אוגדה 36 וכוחות מיחידת יהל"ם השמידו תוואי מנהרות תת-קרקעיות וכמה פירי מנהרות במרחב בית החולים שיפא. במהלך היממה האחרונה המשיכו הכוחות ביבשה, באוויר ובים להשמיד מטרות טרור ולפעול בשטחים השונים לאיתור ולסריקת מבנים חשודים תוך היתקלות עם מחבלים והושמדו תוואי מנהור שזוהו בימים האחרונים.

07:16 - אזעקות הופעלו בעין השלושה ובכיסופים שבעוטף, רבע שעה לאחר כניסת הפסקת האש לתוקף

04:38 - שעתיים וחצי לפני הפסקת האש: צבע אדום בעוטף עזה

אחרי יותר מ-13 שעות ללא ירי, אזעקות נשמעו בניר עם.

03:50 - דובר נתניהו לתקשורת הזרה ל-CNN: "צריכים להיות מוכנים לדברים בלתי צפויים מצד חמאס"

ב-CNN ציטטו "יועץ בכיר לנתניהו" שאמר כי הסכם בני ערובה שברירי ועל כן הוא "מחזיק אצבעות". את הדברים אמר מארק רגב, דובר ראש הממשלה לתקשורת הזרה ולשעבר שגריר ישראל בבריטניה. עוד הבהיר רגב: "אנחנו צריכים לחכות ולראות. אנחנו יודעים עם מי יש לנו עסק. חמאס הוא ארגון טרור אכזרי וחסר רחמים ואנחנו צריכים להיות מוכנים לדברים בלתי צפויים".

02:49: 103 אזרחים רוסים שפונו מעזה חזרו למוסקבה

משרד החירום הרוסי עדכן כי מטוס מיוחד העביר 103 חטופים למוסקבה. בהודעה שפרסם המשרד בערוץ הטלגרם שלו נכתב כי ב-24 השעות האחרונות פונו 101 אזרחים רוסים מעזה למצרים. לפי רויטרס, עד כה יותר מ-650 הוטסו חזרה לרוסיה, בהם יותר מ-300 ילדים.

02:30 - במצרים מעריכים: 130 ליטר דלק יועברו לעזה מדי יום

ב"רויטרס" מדווחים על הערכות במצרים, לפיהן מדי יום יועברו לרצועת עזה ארבע משאיות גז - ובהן כ-130 אלף ליטרים של דלק. ראש שירות המידע הממלכתי של מצרים, דיע רשוואן, הבהיר בהצהרתו כי כבר בבוקר ייכנסו לעזה עשרות משאיות סיוע הומניטרי.

01:15 - הפגנת ענק פרו-פלסטינית בקובה

עשרות אלפי קובנים פתחו בצעדה מול שגרירות ארה"ב בהוואנה והאשימו את ישראל ב"רצח עם" נגד הפלסטינים בעזה - כך לפי סוכנויות הידיעות בעולם. הצעדה, שהתקיימה בהובלת הנשיא מיגל דיאס-קאנל, נעה לאורך כביש החוף של הוואנה, שבו ממוקם בין היתר המטה הדיפלומטי של ארה"ב.

00:10 - דובר צה"ל: מטוסי קרב תקפו מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון

במסגרת התקיפה שהושלמה, תקפו הכוחות והשמידו עמדות שיגור אשר מהן בוצע ירי לעבר שטח הארץ בימים האחרונים ואתרים צבאיים מהם פעלו מחבלי הארגון. כמו כן, בשעות אחר הצהריים זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחבים שונים בצפון הארץ. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

23:55 - דיווחים בעזה: צה"ל תקף ברפיח

23:50 - דיווח באל-ערבי אל-ג'דיד: חמאס ישחרר 23 בני ערובה תאילנדים ללא תנאי לאחר שיחות בתיווך איראן

לפי הדיווח, חמאס ישחרר 23 בני ערובה תאילנדים שהוא מחזיק בעזה ללא כל תנאים. שחרור בני הערובה התאילנדים ייעשה ללא קשר לעסקה אליה הגיעו ישראל וחמאס, של שחרור החטופים הישראלים. ההודעה מגיעה לאחר שיחות בתיווך אירן בין חמאס לבין ממשלת תאילנד.

23:39 - שעות לפני הפסקת האש: ראש הממשלה וחברי קבינט המלחמה בדיון בקריה

בשעה 7:00 בבוקר צפויה להכנס לתוקפה הפסקת האש כחלק מעסקת שחרור החטופים. הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בדיון בקריה יחד עם חברי קבינט המלחמה המצומצם ועם ראשי מערכת הביטחון.

22:04 - צה"ל ושב"כ חיסלו את מפקד הכוח הימי של ח'אן יונס בחמאס

עמר אבו ג'אללה, מפקד הכוח הימי של חמאס בח'אן יונס, ומחבל נוסף מהכוח הימי של הארגון חוסלו במתקפה של חיל האוויר. אבו ג'אללה היה מעורב מתחילת הלחימה בשילוח פיגועים ימיים, שסוכלו על ידי כוחותינו.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12