מנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים מתפטרת

לאחר שניסתה לבצע שורה של מהלכים משמעותיים, פורשת רוזנבוים מהרשות ומוסרת למקורביה: ״לא אשב בשורה הראשונה ואצפה בהרס החברות הממשלתיות״

מיכל רוזנבוים מתפטרת / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת
מיכל רוזנבוים מתפטרת / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

מנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים הודיעה הערב על התפטרותה. רוזנבוים, שמונתה לתפקיד במרץ 2022, מתפטרת כעת לאחר שניסתה לבצע שורה של מהלכים משמעותיים ברשות, אולם יחסיה עם השר דודי אמסלם עלו על שרטון והגיעו להתנגשות של ממש. 

במסר לראש הממשלה אמרה: ״כשכך פועל ראש הממשלה, אין להתפלא שלא קם אף גורם אחר שירסן את השר ויפעל להגנת השירות הציבורי". 

למקורביה הסבירה את הצעד ואמרה: ״לא אשב בשורה הראשונה ואצפה בהרס החברות הממשלתיות. מהרגע שנפרץ הסף אינני יכולה עוד למלא את משימתי ולשמור על החברות הממשלתיות.

ברקע החלטת רוזבוים נמצא המהלך של אמסלם, שהושלם לאחרונה, להעביר את שליטת רשות החברות למשרד לשיתוף פעולה אזורי החל חודש ינואר, מה שמבחינתה מהווה סימן להשלמת השתלטותו על רשות החברות, ומרגע זה מבחינתה לא היתה לה אפשרות למלא את משימתה ולעמוד על המשמר. רוזנבוים ניסתה לעצור מספר מהלכים של אמסלם כמו פיטורי יו״ר הדואר וכן לקדם רפורמות מבניות כמו תשלום דיבידנד משמעותי של החברות הממשלתיות. מנגד הואשמה על ידי השר ומספר מעובדיה בהתנהלות בעייתית.

בתגובה למהלך, אמר שר הפנים משה ארבל: ״אני מצר מאוד על התפטרותה של הגב' מיכל רוזנבוים מהנהלת רשות החברות הממשלתיות. מיכל היא עובדת ציבור מסורה אשר בעבר אף ניהלה בהצלחה רבה את היחידה לחיוב אישי במשרד הפנים. אני סמוך ובטוח כי מיכל תמשיך ותתרום מכישרונה ומיכולותיה למען אזרחי ישראל בהמשך״.