יואב קצבוי יעמוד בראש תאגיד אנרגיה מוניציפלי שתקים דוראל

התאגיד הוקם על רקע הכרזת משרד האנרגיה ומשרד הפנים לאפשר לרשויות המקומיות להקים תאגידי אנרגיה עם המגזר הפרטי • פעילות זו תאפשר ליצור מודלים חדשים ודינמיים שיציפו ערך לרשויות המקומיות ויאיצו את המעבר לאנרגיות מתחדשות

יואב קצבוי / צילום: ארן דולב
יואב קצבוי / צילום: ארן דולב

דוראל הודיעה אתמול (ג') על הקמת זרוע מוניציפאלית שתפעל עם רשויות מקומיות בשיתוף-פעולה עם תמנת אנרגיה שמחזיק אלוף (מיל') ישראל זיו. בראש התאגיד יעמוד יואב קצבוי, מי שכיהן כמ"מ יושב ראש רשות החשמל בשנים 2020-2022.

אמסלם מינה את יו"ר רמ"י למנהל הזמני של רשות החברות הממשלתיות - אחרי התפטרות מיכל רוזנבוים
השר ברקת הבטיח להיאבק ביוקר המחיה עם כניסתו ללשכה. מה נעשה מאז?

התאגיד הוקם על רקע הכרזת משרד האנרגיה ומשרד הפנים על פרסום חוזר מנכ"ל אשר יאפשר לרשויות מקומיות להקים תאגידי אנרגיה, בשיתוף חברות מהמגזר הפרטי. הפעילות המשותפת תאפשר ליצור מודלים חדשים ודינמיים שיציפו ערך לרשויות המקומיות ויאיצו את המעבר לאנרגיות מתחדשות. באמצעות תאגידי האנרגיה תוכלנה הרשויות לקדם בשטחיהן מתקנים סולאריים, מתקני אגירת חשמל, עמדות טעינת רכבים, מערכות לניהול חכם של ייצור האנרגיה וצריכתו ועוד, וליהנות ממנוע צמיחה כלכלי, חיסכון בעלויות צריכת האנרגיה, עצמאות אנרגטית ושיפור בביטחון האנרגטי.

המהלך יאיץ את המעבר לאנרגיות מתחדשות

לאחרונה, דוראל זכתה במכרז שפרסמה המועצה האזורית עמק יזרעאל ונערכת להקמת תאגיד אנרגיה במשותף עם המועצה. באמצעות הזרוע המוניציפלית, החברה מתכוונת לפעול להעמיק את פעילותה בכל רחבי הארץ. לדוראל כבר יש שותפויות ארוכות שנים עם יותר מ-240 קיבוצים ומושבים ברחבי הארץ, כשבימים אלו החברה משלימה פרויקטים סולאריים בשילוב אגירה בהספק מצטבר של מאות מגה-וואט.

"אני שמח מאוד להיכנס לתפקיד בנקודת זמן משמעותית כל כך למשק האנרגיה בישראל ולהצטרף לדוראל שנמצאת בחזית התחום. אנו מזהים כאן מנוע צמיחה משמעותי, הן עבור הרשויות והן עבור דוראל", אמר יואב קצבוי, מנכ"ל הזרוע המוניציפאלית. "יש כאן מודל שיכול להאיץ את השילוב של אנרגיות מתחדשות במשק והוא Win-win ממנו יצאו נשכרים הרשויות, התושבים, היזמים וכלל המשק".

יקי נוימן, מנכ"ל קבוצת דוראל: "הקמת מיזמים חדשניים של אנרגיה מתחדשת ברשויות המקומיות הינה צו השעה, כאשר דוראל יכולה לחלוק את יכולותיה הרבות עם הרשויות המקומיות להקמת מיזמים איכותיים בדגש על אגירת אנרגיה, אספקת חשמל לרבות טעינת רכבים חשמליים ועד לטכניקות חדשניות לטיפול בפסולת עירונית. אני מברך על הצטרפותו של יואב, אשר מביא איתו ניסיון והיכרות מעמיקה עם תחום האנרגיה. הניסיון רב השנים של דוראל, לצד היותה מובילת שוק בתחום האגירה ואספקת החשמל ישמשו על מנת לקדם פרויקטים ושותפויות חדשות גם במגזר המוניציפלי. הצטרפותו של יואב לעמוד בראש הזרוע המוניציפלית תהווה מכפיל כוח משמעותי עבורנו".