אחרי שערן יעקב הסיר את מועמדותו: אלו המועמדים לתפקיד מנכ"ל איגוד חברות הביטוח

מנהל רשות המסים לשעבר הודיע בסוף השבוע לראשי איגוד חברות הביטוח כי הוא מוותר על התפקיד • ועדת האיתור תתכנס היום, כשבין המועמדים מזכיר הממשלה לשעבר ישראל מימון, מנכ"לית נשיאות המגזר העסקי וח"כית לשעבר

מי ייבחר לתפקיד מנכ''ל איגוד חברות הביטוח / צילום: Shutterstock
מי ייבחר לתפקיד מנכ''ל איגוד חברות הביטוח / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור למציאת מנכ"ל לאיגוד חברות הביטוח תתכנס היום (א') לדון במועמדותם של ארבעה להחליף את ד"ר גיא רוטקופף, שהודיע בחודש שעבר על סיום תפקידו. זאת לאחר שהמועמד המוביל לתפקיד, מנהל רשות המסים לשעבר ערן יעקב, הודיע בסוף השבוע כי הוא מסיר את מועמדותו.

בלעדי | בקרוב: הבנקים הקטנים יוכלו למכור לכם ביטוח. כך זה יעבוד
ההצעה להגדלת המס על רווחי הבנקים: זה הסכום שייכנס לקופת המדינה  

המועמדים להתמנות לתפקיד הם מזכיר הממשלה לשעבר ישראל מימון; מנכ"לית נשיאות המגזר העסקי (לשעבר נשיאות הארגונים העסקיים) הגר יהב; חברת הכנסת לשעבר קרן ברק ונדב שיינברגר שהיה יועץ בכיר לשר האוצר לשעבר משה כחלון וכיום עובד כיועץ בקבוצת פובליסיס בנושא רגולציה וממשל.

כאמור, וכפי שפורסם אמש בגלובס, יעקב ויתר על התפקיד והודה לראשי האיגוד על כך שחברות הביטוח פנו אליו והציעו לו להתמנות לתפקיד. על מנת להתמנות לתפקיד היה צריך מנהל רשות המסים לשעבר לקצר את תקופת הצינון שעומדת על שנה לאחר עזיבת הרשות.

על פי ההערכות יעקב העדיף לוותר על התפקיד כדי שלא לדון בסוגיית קיצור הצינון שלו בשלב זה. לא פעם בעלי תפקידים בשירות הממשלתי שביקשו לקצר את תקופת הצינון זכו לביקורת ציבורית ועד שקיבלו את האישור לקצרה התפקיד אויש, כך שיעקב ביקש לחסוך זאת ולהעביר את החודשים הקרובים, עד לתומה בספטמבר הבא, רחוק מעין הסערה ולהמתין להזדמנויות נוספות בהמשך.

יעקב הוא לא המועמד הראשון אליו פנה ענף הביטוח שהחליט שלא להתמודד על התפקיד, כשקדם לו ח"כ לשעבר יצחק כהן.