חטופים | סיקור שוטף

שביתות, הפגנות ועצרת בת 24 שעות: ישראל מציינת 100 ימים בשבי

בכיכר החטופים מתקיימת עצרת בת 24 שעות, עד השעה 20:00 היום, בקריאה לשחרור 136 הישראלים שחטופים בעזה • בשעה 11:00 חברות רבות במשק עצרו את פעילותן לאות הזדהות עם החטופים • מורן סטלה ינאי, שחזרה משבי החמאס: "איך אחרי 100 ימים אפשר עוד למצוא תקווה?"

שלי, אמא של עומר שם טוב שחטוף בעזה נואמת בעצרת / צילום: מטה המשפחות
שלי, אמא של עומר שם טוב שחטוף בעזה נואמת בעצרת / צילום: מטה המשפחות

ברחבי הארץ מציינים היום (א') 100 ימים לזוועות ה-7 באוקטובר, לתחילתה של המלחמה ולכך ש-136 ישראלים עדיין חטופים בעזה. בכיכר החטופים מתקיימת עצרת בת 24 שעות בקריאה לשחרור החטופים שהחלה אמש ותימשך היום עד השעה 20:00.

20:53 - תמה העצרת שנמשכה 24 שעות תחת הכותרת ״100 ימים של גיהנום"

תמה העצרת שנמשכה 24 שעות תחת הכותרת ״100 ימים של גיהנום": 24 שעות רצופות של עצרת הזדהות עם משפחות החטופים, אותה פקדו, על פי מטה המשפחות 300,000 אזרחים שהגיעו לחזק את המשפחות.

כיכר החטופים, היום בערב / צילום: מטה המשפחות
 כיכר החטופים, היום בערב / צילום: מטה המשפחות

20:30 - נועם פרי, ביתו של חיים פרי שנחטף מביתו בקיבוץ ניר עוז
אני מסתכלת פה על הבת שלי וחושבת איך אנשים יגדלו פה ילדים? איך יבנו בתים? אדוני ראש הממשלה וחברי הקבינט - מדינה שמפקירה את אזרחיה אינה יכולה להיקרא מדינה״. 

כרמית פלטי קציר, אחותו של אלעד קציר שנחטף מביתו שבקיבוץ ניר עוז
״לפני 50 ימים חזרה אליי מן השבי, אימי חנה קציר. חזרתה מספרת לנו שתי עובדות ברורות: האחת היא שהוכחנו שניתן לבצע עסקה והשנייה היא שכעת אנחנו יודעים איך נראים החיים הקשים מאוד בשבי. זוהי חובתה הבסיסית של המדינה, להגן על אזרחיה ולפעול בנחישות לחזרתם בחיים.״

עלי אלזיאדנה, אח של יוסף ודוד של חמזה שחטופים בשבי חמאס, ודודם של בילאל ועיישה שחזרו מן השבי
״אנחנו פונים מפה לנתניהו: עליך להיות חזק ואמיץ כדי להחזיר אותם. תיעזר בשרי הקבינט ותחזיר את כל החטופים! דיי סתם להבטחות!".

יצחק הורן, אביהם של יאיר ואיתן הורן שנחטפו מקיבוץ ניר עוז
"אני עברתי שלב, אני כבר לא מבקש ולא מתחנן, עכשיו אני דורש. אני לא רוצה לשמוע שאני גיבור, אלא דורש מקבינט המלחמה המורחב שאל מול עיניהם יהיו יהיו אך ורק החטופים."

יפעת זיילר, בת דודתה של שירי ביבס שנחטפה מביתה שבקיבוץ ניר עוז עם שני ילדיה: כפיר שחוגג בימים אלו את גיל שנה בשבי ואריאל בן ה4. גם בעלה ירדן נחטף ומוחזק בשבי חמאס
״התמונה של כפיר מתנוססת מול בית המשפט בהאג. הסיפור המשפחתי שלנו עוזר להראות לעולם כמה אכזר ארגון חמאס ואת הזוועות שעברנו בשבעה באוקטובר ולהצדיק את הלחימה הממושכת אל מול טענות העולם. כפיר למעשה מגן על המדינה שלנו בהאג".

מירב לשם גונן, אמה של רומי גונן שנחטפה ממסיבת הנובה ברעים
״אני רוצה להתחיל בלהגיד לכם תודה רבה, תודה לשלוש מאות אלף האנשים שהגיעו לכאן ב-24 שעות האחרונות. תודה שאתם לידנו ולצדנו ושאתם הולכים איתנו בדרך הזאת, לא היינו מצליחים לעשות את זה לבד. ביחד החזרנו כבר חלק מהחטופים לארץ, זה היה של כולנו ביחד. גם עכשיו, אנחנו עומדים ביחד ומחזקים את עצמנו כעם וזוכים להיות שוב עם מאוחד שפועל למען הדבר שהכי חשוב לו - חיי אדם. חיי האהובים שלנו״.

20:10 - נשיא המדינה לחטופים: אנחנו לא מוותרים עליכם

נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג נאם בעצרת המרכזית ופנה לחטופים: "אחינו ואחיותינו, למי מכם ששומע אותנו: אנחנו לא מוותרים עליכם. אנחנו לא שוכחים אתכם. כולנו פועלים ונמשיך לפעול כאן בארץ ובכל העולם 24/7 כדי להשיבכם הביתה. כל עם ישראל אתכם! 

"משפחות יקרות, באתי לכאן הערב כנשיא מדינת ישראל כדי לומר לכן בשם האומה כולה, ובשם המונים בכל רחבי תבל: אתן לא לבד, ולא ניתן לכן להיות לבד. לא עכשיו, ולא אף פעם. הגבורה שלכן וזקיפות הקומה נותנות לכולנו כוח במאבק האיתנים להשיב את בנותינו ובנינו מידיו של אויב אכזרי וחסר אנושיות. אתן החוסן הלאומי שלנו. עם שלם מאוחד ומלוכד יחד אתכן, סביב החובה: להשיב את כל החטופות והחטופים הביתה. ולהשיב את הביטחון לכלל אזרחי ישראל. השבת החטופים היא מעל לכל ויכוח. מעבר לכל מחלוקת. זהו צו מוסרי עמוק - צו של עם, וצו של מדינה". 

במהלך נאומו, זכה הרצוג לקריאות מהקהל שהפריעו לו להמשיך בנאום.

19:44 - יאיר לפיד: "עד שהחטופים לא יחזרו, החוזה הישראלי נשבר".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד נאם בעצרת בערב: "כל יום שואלים אותי אותה שאלה: האם מדינת ישראל עושה מספיק כדי לשחרר את החטופים. התשובה היא לא. היא לא עושה מספיק. כי הם עוד לא חזרו הביתה. 

אחרי הטבח הנורא של ה-7 לאוקטובר מדינת ישראל הציבה לעצמה שתי מטרות. הראשונה היא למוטט את החמאס, השנייה היא להחזיר את החטופים. אלו שתי מטרות שוות בחשיבותן, אבל לא בדחיפותן. להחזיר את החטופים היא המטרה הדחופה יותר. את יחיא סינוואר אנחנו יכולים להרוג גם בפברואר. אנחנו נהרוג אותו, במוקדם או במאוחר. את החטופים צריך להחזיר הביתה עכשיו. החטופים לא נשבו בקרב. הם נמצאים שם מפני שמדינת ישראל נכשלה והפקירה אותם. זה הכישלון הנורא בתולדות המדינה, וזה לא הכישלון שלהם. זה הכישלון של הממשלה וכוחות הביטחון ועכשיו זו חובתה של הממשלה וחובתם של כוחות הביטחון להחזיר אותם הביתה". 

19:00 - אביבה סיגל, שחזרה משבי חמאס: "כל רגע שעבר היינו בטוחים שזה הרגע האחרון"

אביבה סיגל, שחזרה משבי חמאס ובעלה קית עדיין בשבי סיפרה בעצרת: "הייתי עדה לזוועות ולאלימות פיזית, מילולית ומינית. אסור לנו לתת ל-136 חטופים להמשיך את הגיהנום הזה. תוציאו אותם משם".

"בשביעי באוקטובר החיים שלנו ושלי השתנו. הפכתי בשנייה אחת להיות חטופה, להיות שייכת לחמאס. בלי שום זכויות. הייתי שם בתחושה שכל רגע אני יכולה למות, שקית יכול למות. שם איתם היה אסור להרגיש, אסור לבכות, אסור לדבר רק ללחוש וגם זה בקושי. קית ואני עברנו 13 מקומות. באחת הפעמים הורידו אותנו למנהרה חשוכה ומפחידה. לא ראינו את הדרך, אחרי שהגענו לחלל קטן וצר, המחבלים השאירו אותנו שם לבד, כי לא היה להם מספיק חמצן. במשך 15 שעות נשארנו שמה לבד. כל רגע שעבר היינו בטוחים שזה הרגע האחרון. הייתי עדה לזוועות, אלימות פיזית מילולית ומינית שאי אפשר לדמיין שבכלל קיימים. עברתי 51 ימים של גיהינום".

18:52 - הגר ברודץ שחזרה משבי החמאס: "שעון החול של החטופים הולך ואוזל"

הגר ברודץ, שחזרה משבי החמאס לאחר 51 ימים, יחד עם שלושת ילדיה, נאמה בעצרת: "בשבת השחורה נחטפתי יחד עם שלושת ילדי הקטנים. במשך 51 ימים חשבתי שבעלי אביחי נרצח בידי המחבלים שפרצו לביתינו, בזמן שהוא נלחם בחירוף נפש בכדי להגן עלינו.

"ב-7 לעשירי הופקרנו על ידי מדינת ישראל. לא נוכל להמשיך ולקיים את החוזה עם המדינה עד החזרת כל החטופים. הקהילה היקרה שלי, קהילת כפר עזה קברה יותר משישים מחבריה. אנחנו לא מוכנים שעוד מחברי הקהילה היקרה שלנו יחזרו מעזה בארונות.

"כמי ששבה מהתופת, אני יכולה להגיד שהחטופים בעזה מתמודדים עם רעב תמידי, ניכור, קור בלתי נסבל, געגוע בלתי פוסק וטרור פסיכולוגי שמתקיים בכל דקה. ההפצצות של צה"ל מסכנות את החטופים ומעמידות אותם בסכנה ממשית. שהייתי בשבי עם ילדי, נחשפנו למראות קשים של חטופים שפצועים קשה שאבריהם נכרתו בשבי והם אינם מטופלים. שעון החול שלהם הולך ואוזל. הנפש של ילדי ושלי לא תוכל להתחיל בתהליך של ריפוי עד שכל החטופים שהשארנו מאחור ישובו לביתם. 136 ארונות קבורה, הם לא תמונת ניצחון. קבינט המלחמה חייב לשים את שחרור החטופים בראש סדר העדיפויות ולהסכים לכל עסקה שתחזיר אותם הביתה. אין להם עוד זמן".

18:27 - לפחות 300 אלף משתתפים בעצרת

על פי הערכת מטה המשפחות, לפחות 300 אלף משתתפים הגיעו לעצרת לציון 100 ימים בשבי, שנמשכת 24 שעות ברציפות.

18:00 - העצרת נמשכת ברצף מאתמול בערב

העצרת נמשכת ברצף מאתמול בערב. דניאל וייס מבארי, שאביו שמוליק נרצח ואמא יהודית נחטפה ונרצחה בשבי שר בעצרת את השיר "את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק".

בשעה 19:50 נשיא המדינה בוז'י הרצוג ישא נאום בכיכר החטופים והזמר עומר אדם יופיע כמחווה לעידן עמדי.

15:50 - "מקווה שאספיק לראות אותה לפני יומי האחרון"

ליאורה ארגמני, אמה של נועה ארגמני שנחטפה עם בן זוגה אבינתן ממסיבת הנובה, נמצאת בשלבים מתקדמים של מחלת הסרטן. היא קראה לשחרורה המהיר של בתה כדי שתספיק לראותה לפני שיחמיר מצבה. "נועה נמצאת בשבי חמאס כבר 100 ימים ואני לא מבינה איך זה יכול להיות, איך היא עדיין שם. אני רוצה להגיד תודה לעם ישראל, העזרה שלכם מחממת לי את הלב. תודה לכם, אני אוהבת אתכם מאוד. אני מקווה שאני אספיק לראות אותה לפני יומי האחרון".

14:40 - "אנחנו דורשים בכל רגע להשיב את האמון שנשבר בינינו"

העצרת המרכזית נמשכת ומשפחות החטופים והשבים משבי החמאס ממשיכים בקריאות לממשלה לפעול לשחרור כל החטופים. שרון שרעבי, אחיהם של יוסי ואלי שרעבי שנחטפו כל אחד מביתו בקיבוץ בארי ומוחזקים בשבי חמאס. אשתו ובנותיו של אלי נרצחו נאם בעצרת:
"אני רוצה לפנות לכל העם, ולהגיד לכם שעם ישראל חי בזכותכם. בזכות זה שאתם עומדים לצידינו כל יום כבר מאה ימים. מקבלי ההחלטות, אנחנו לא נוותר לכם. אנחנו לא נשקוט. אנחנו דורשים בכל רגע להשיב את האמון שנשבר בינינו ויוחזר אך ורק כשהחטופים ישובו הביתה בשלום. עם ישראל יעמוד זקוף תמיד כדי להילחם על הקיום שלו. אנחנו עושים את זה כבר 75 שנה ואנחנו נעשה את זה לנצח נצחים".

ד״ר איילת לוי שחר, אמה של נעמה לוי שמוחזקת עדיין בשבי חמאס:
"אנחנו חייבים להיות הקול של הבת שלי, של נערה צעירה שמוחזקת מאה ימים אצל חמאס. ילדה שהפכה להיות ילדה של כולנו. אני עדיין מאמינה שמנהיגי העולם, קטאר וארה"ב, לא יתנו לזוועה להימשך. לא יתנו לנעמה ולאף שבוי אחר להינמק שם. אני גם מאמינה שאנחנו עם שיודע להתאחד ולפעול ביחד, שההנהגה שלנו תדע לפעול במנהיגות ובאחריות ובדחיפות הנדרשת. שתקבל את ההחלטות הברורות, הקשות והכואבות לקדם עסקה שתביא את החטופים חזרה אלינו מיד. לא יהיה מחיר גבוה יותר".

ניצה קורנגולד, אמו של טל שוהם שנחטף מביתו בקיבוץ בארי ועדיין מוחזק בעזה:
"בשביעי באוקטובר נחטפו 7 מבני משפחתנו ושלושה מהם נרצחו. באיזו מדינה אנחנו חיים? כל יום שעובר אנחנו שומעים עוד ועוד עדויות מהחטופים ששבו הביתה המספרים על התנאים הקשים שחוו בשבי, על התעללות פיזית ונפשית, השפלה ולוחמה פסיכולוגית קשה ביותר. אסור לתת לחיים להמשיך כרגיל. אני מבקשת מכל אחד ואחת מכם לדבר על החטופים כל הזמן".

הוריו של טל שהם, החטוף בעזה, בעצרת / צילום: מטה המשפחות
 הוריו של טל שהם, החטוף בעזה, בעצרת / צילום: מטה המשפחות

רובי חן, אביו של איתי חן שמוחזק בשבי החמאס: "אני רוצה לומר תודה למשק שעצר למאה דקות כאות הזדהות איתנו. אני רוצה להרכין ראש בשם המשפחה שלי על כל אחד מהחיילים שהיו והגנו בגופם על הקיבוצים, המושבים, המסיבה. אני יודע שכעת גם בעזה, חיילים מחפשים את הבן שלי. הייתי רוצה לדבר על חוזה בלתי כתוב שיש בין האזרחים פה לבין המדינה. אנחנו בסך הכל מצפים מהמדינה להגן עלינו ולתת לנו ביטחון. אך חוזה זה הופר ובכדי להחזיר אותנו לאמון במדינה, בו החזקנו לפני ה7 באוקטובר, נדרש תיקון".

13:20

ברשות שדות התעופה ונתב"ג ציינו את היום במייצגים. בנתב"ג עצרו את הפעילות למשך 100 דקות. תמונות החטופים הוצגו על המסכים באולם קבלת המזוודות לצד הכיתוב Bring Them Home. בנוסף, עובדי רשות שדות התעופה קיימו הבוקר תהלוכת הזדהות עם החטופים. גם בחברת בזק נעצרה העבודה ל-100 דקות. העובדים שתלו פרחים ב-100 אדניות ויצרו את המספר 100. האדניות הוצגו ברחבת הכניסה למטה החברה ובהמשך יוצבו בכיכר החטופים. בנוסף, בית בזק יואר היום בצהוב לאות הזדהות. המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט סימן את 100 הימים ביציאה לגשר בדרך נמיר, חברי הסגל המנהלי נשאו שלטים ובלונים צהובים. קמפוס לוינסקי עצר את הלימודים החל מהשעה 14:30 לשעה וחצי על מנת לאפשר לסטודנטים להגיע לכיכר החטופים.

ב-NSO קיימו שיחה עם ימית אשכנזי, אחותה של החטופה דורון שטיינברכר ויצאו לכיכר החטופים בהרצליה; בחברת הסטארט אפ הייבוב גם עצרו את הפעילות ויצאו לכיכר החטופים לעצרת המרכזית; המכללה האקדמית הדסה ירושלים עצרה את הפעילות וקיימה טקס בו קראו להשבתם של החטופים.

12:38 - "100 ימים של הפקרה"

מורן סטלה ינאי, שחזרה משבי החמאס, נאמה בעצרת: "עצרו הכל עכשיו. צאו מהעבודה.
בואו להיות איתנו, ולהגיד לממשלה - אסור לפספס את ההזדמנות. אין שום דבר יותר דחוף. אלו 100 ימים של בדידות. 100 ימים של פחד. 100 ימים של אימה. 100 ימים של רעב. 100 ימים בלי לישון. 100 ימים של מאבק להחזיק אמונה, 100 ימים של אלימות, 100 ימים של התעללות נפשית, 100 ימים של הפקרה. איך אחרי 100 ימים אפשר עוד למצוא תקווה?

"מהרגע שחזרתי אני מסתובבת עם רגשות אשמה והם מפעילים אותי ומדכאים אותי.
אשמה היא הרגשה נוראית. היא שורפת את הנשמה. אבל האשמה גם שומרת על החטופים. כי כל מי שאיתנו יודע שאם נוותר, ולא נחזיר את מי שנשאר בעזה, האשמה הזו לא תלך. אני מבקשת לנצל את הבמה הזו כדי לפנות למי שעוד מוחזק שם בעזה.
לא שכחנו אתכם. אנחנו איתכם. תחזיקו מעמד! אל תאבדו תקווה ואמונה. אל תאבדו אמון בנו".

סבה של נעמה לוי החטופה בעזה בצעדת הסטודנטים בבאר שבע / צילום: תניא ציון וולדקס
 סבה של נעמה לוי החטופה בעזה בצעדת הסטודנטים בבאר שבע / צילום: תניא ציון וולדקס

12:19- יו"ר ההסתדרות: "אנחנו עוצרים ומזדהים. ללא ננוח עד שאחרון החטופים יחזור"

בכיכר החטופים אלפי בני אדם בעצרת שחלקה מתקיימת בגשם שוטף. בין המשתתפים, בני משפחות החטופים, וחטופים שחזרו מהשבי. "חשוב שהכיכר תהיה הומה אדם שלא יהיה מקום לגפרור. זה נותן לנו חום ואת האופציה להמשיך" אמר בן דודה של שירי ביבס שנחטפה עם בעלה ירדן וילדיה כפיר ואריאל.

יו"ר ההסתדרות נאם בעצרת: "עד הרגע האחרון, קיוויתי שיקרה נס ולא נצטרך לעמוד כאן היום. שהכל ייגמר, שנגיע לעסקה. אבל מאה ימים שהם עדיין שם. היום, בשעה הזו, אנחנו עוצרים ומזדהים. יוזמת ההסתדרות לעצור את הכול למאה דקות, כאות הזדהות הפכה לתצוגת תכלית של סולידריות מכל קצוות המשק". עוד אמר בר דוד: "אנחנו כאן כדי להזכיר לכל העולם ש-136 ישראלים וישראליות שנחטפו באכזריות, עדיין מוחזקים בשבי החמאס בעזה. להזכיר למשפחות החטופות והחטופים, שכל המדינה - כולנו - תמיד איתן ולא ננוח עד שאחרון החטופים יחזור הביתה; לזכור את בנינו ובנותינו שנרצחו על ידי מחבלים צמאי הדם ולחבק את המשפחות השכולות. כן, אנחנו כאן גם בשבילן; אנחנו כאן כדי לחזק את צה"ל. את החיילות והחיילים, את משרתי המילואים שעזבו הכול כדי לשמור על כולנו. את המשפחות שמתגעגעות אליהם. את צה"ל שאנחנו אוהבים אותו כל כך". הוא סיכם כי "אם נצליח לשמור על האחדות והסולידריות כמו היום, נתגבר על הכול ונבנה מחדש את כל מה שניסו להרוס לנו. נעשה את זה טוב יותר".

12:13 - הפגנות מתקיימות בשעה זו לאורך צמתים וכבישים מרכזיים בהם בכפר סבא, צומת רעננה, מחלף הסירה הרצליה, קרית טבעון, ברחובות צעדה ממכון ויצמן למרכז העיר ובבאר שבע מאות סטודנטים בעצרת באוניברסיטת בן גוריון.

11:43 - עצירת המשק ל-100 דקות

בשעה זה אוניברסיטאות, מוסדות לימוד, חברות גדולות במשק עיריות ומועצות מקומיות עוצרים ומזדהים עם המאבק להשבת החטופים. אל על מציינת את היום בשינוי שמה של הטיסה המזוהה ביותר עמה, LY001 שהמריאה מתל אביב לנמל התעופה JFK שבניו יורק, לטיסת LY100. בעצרת בכיכר החטופים עמדו 100 שניות בפתח העצרת.

בשעה 11:00 חברות רבות במשק עצרו את פעילותן לאות הזדהות עם החטופים, וכעת מתקיימים טקסים והפגנות ברחבי הארץ.

הבוקר עלו לנגן בזריחה הדי ג'ייס סקאזי וירין בנימינוב (ארטיפקס) שניגן את אותה המוזיקה שניגן בפסטיבל הנובה לפני 100 ימים. בפסטיבל המוזיקה נרצחו 364 בני אדם על ידי החמאס ומאות נפצעו. 40 נחטפו לרצועת עזה.

ניסן קלדרון: "חייבים לעשות הכל למען חזרתם"

בעצרת הוקרנה עדותה של גבריאלה ליימברג ששוחררה משבי חמאס לאחר 53 יום. גבריאלה הוחזקה בשבי החמאס 53 יום עם בתה מיאה בת ה-17, אחיה פרננדו, אחותה קלרה ובן זוגה לואיס. "אני לא יכולה לדמיין איך אנחנו יכולים להמשיך להתקיים ולחשוב שנמשיך כחברה ומדינה מבלי שנחזיר את כל החטופים כמה שיותר מהר".

היא מתארת את הימים בשבי: "הימים היו נורא ארוכים, המון הפצצות. זה רולטה רוסית שכל רגע זה יכול לקרות. זה היה פחד, בעיקר בלילות. הייתה לנו את הכלבה, אז בלילות הייתי עם בלה, חיבקתי אותה. הייתי נשארת ערה ומסתכלת כל הזמן מי נכנס ומי יוצא. זה סכנה. זה להרגיש כל רגע שזה נגמר. הפחד היה מאוד גדול. גם אסור שידעו שיש פה ישראלים כי העזתים יכולים לבוא ולרצוח אותנו".

בעצרת דיברו בני משפחות החטופים שקראו להשבתם. באשיר אלזיאדנה, קרוב משפחתם של יוסף וחמזה אלזאידנה שנחטפו מקיבוץ חולית אמר: "המשך הלחימה מסכן את החטופים, מסכן את החיילים, מסכן את התדמית של מדינת ישראל בקהילה הבינלאומית. הדרך היחידה לשחרר את החטופים היא לעשות את המעשה האמיץ באמת, וזה להגיע לעסקה. ראינו את זה בשבועות האחרונים - הסכמים מצילים חיים"

יעלה דוד, אחותו של אביתר דוד שנחטף ממסיבת הנובה אמרה: "היום עוברים מאה ימים- ונמאס לי. עשיתי הכל. אלו 100 ימים שאני אומרת, חוזרת ומספרת וקוראת לכולם לעשות הכל, ועדיין איכשהו עברו 100 ימים. אני מנסה להבין למה אחרי 100 ימים עדיין צריך לשכנע אנשים שאין דבר יותר קריטי מלשחרר את החטופים בראש ובראשונה. אבל לאנשים אחרים- החיים ממשיכים. איילון נהיה פקוק יותר מיום ליום, פוסטים ברשתות על החיים היפים חזרו, אנשים חוזרים לעבודות שלהם.

אביתר הלך לחגוג את החיים, עם עוד חברים, ומצא את עצמו בגיהנום. אני חלק מדור העתיד פה, ואני רוצה לבטוח במדינה שלי. לא תהיה לנו זכות להתקיים פה ללא השבתם בחיים".

ניסן קלדרון, אחיו של עופר קלדרון שנחטף מביתו בקיבוץ ניר עוז אמר: "בדיוק בשעה הזאת לפני 100 ימים דיברתי בפעם האחרונה עם עופר. תחשבו מה היה קורה אם זה היה קורה לכם, אם זה הייתם אתם אי שם בעזה, אם זה היה אחיכם שנחטף מביתו, אם זו הייתה הבת שלכם, הנכדה שלכם, סבא שלכם... אני רוצה לנצל את הבמה הזו ולהביע את הערכתנו ואהבתנו לחיילי צה"ל, שעושים ימים כלילות במלחמה על הבית. חייבים לעשות הכל למען חזרתם של כולם כולל כולם, כולל את החיילות, החיילים, הגופות, כולם. ללא רשימות ללא סלקציה. הופקרנו 22 שנה, הופקרנו ב7 לאוקטובר, והם מופקרים כבר 100 ימים והזמן שלהם אוזל".

רותם קלדרון, בנו של עופר קלדרון אמר: "אני מבקש וקורא לכם, קבינט המלחמה, לפעול בכל דרך כדי להגיע להסכמות במשא ומתן. בלי לומר זה לא הזמן זה לא המקום. אני דורש שהמטרה הראשונה והעליונה במלחמה הזאת תהיה החזרתם של אבא שלי ושל כל החטופים. המדינה חייבת את זה לנו משפחות החטופים וחייבת את זה לחטופים עצמם, זו הדרך היחידה להחזיר את האמון שלי ושל עוד המון במדינת ישראל!"