חברת הסייבר הישראלית שהשלימה גיוס ענק של 116 מיליון דולר

חברת סילברפורט (Silverfort), אשר מפתחת פלטפורמה של הגנת סייבר לארגונים, הודיעה שהשלימה גיוס של 116 מיליון דולר • בעקבות השלמת המהלך, סך גיוסיה של החברה עד היום מתקרב לרבע מיליארד דולר

מנכ''ל סילברפורט הד קובץ והנהלת החברה
מנכ''ל סילברפורט הד קובץ והנהלת החברה

במציאות בה חברות סייבר אמונות על סיפוק הגנה לשלל גופים מפני התקפות עויונות, נדמה כי תקופות משבריות חריפות הן כר פורה לשגשוג בעבורן. בצל מלחמת "חרבות ברזל", ולצד גלי הפיטורים והירידה חדה בהיקף ההשקעות בשנת 2023, חברת סילברפורט (Silverfort) הישראלית מודיעה על השלמת גיוס של 116 מיליון דולר.

החברה מת"א שענקית הסייבר האמריקאית רוצה לקנות בכ־80 מיליון דולר
קרן ההשקעות רד דוט מגייסת 250 מיליון דולר לחברות טק ישראליות
השותפות הצמודה של הסייבר הישראלי מסתיימת בטונים צורמים

החברה, שהוקמה על־ידי שלושה יזמים ישראלים יוצאי יחידת 8200, מספקת הגנה על זהויות משתמשים לארגונים. זהו סבב הגיוס הרביעי של החברה, מה שמביא את סך גיוסיה עד היום לסכום המתקרב לרבע מיליארד דולר.

את הגיוס הנוכחי הובילה קרן ההשקעות האמריקאית Brighton Park Capital, לצד משקיעים קיימים בחברה, ביניהם קרנות כמו גרין פילד פרטנרס, זאת לאחר שנה בה הציגה החברה צמיחה של מעל 100% במכירות. "המצב הכלכלי העולמי הוא מאתגר ואליו מצטרף המצב בישראל", אומר לגלובס הד קובץ, מייסד שותף ומנכ"ל החברה. "ראינו שמשקיעים זהירים יותר בתקופה הנוכחית ועושים בדיקות מעמיקות יותר. לצד זאת, אנחנו רואים שהמשקיעים מאמינים בשוק הישראלי".

"עלייה של עשרות אחוזים בכמות מתקפות הסייבר"

הפלטפורמה שסילברפורט מפתחת מאפשרת ללקוחותיה להפעיל אימות וגישה מאובטחים לעובדים, זאת באופן אחיד ומקיף החל על כלל המערכות הקיימות ברשת הארגונית ובענן, כולל מערכות שלא היה בהם מענה הגנתי לפני כן. קובץ מסביר כי "משברים ותקופות קשות בעולם הם קרקע פוריה לפעילות האקרים. תקופות כאלו מגדילות את כמות התקיפות, כמו גם את הניצול של המצב הקשה".

עוד אמר קובץ כי "עוד מאז הקורונה ראינו עלייה במתקפות סייבר, אז בשל העובדה כי אנשים רבים עבדו מהבית ובעצם זה אפשר להאקרים לנסות ולהתחבר מכל מקום. זהויות דיגיטליות הפכו בעצם לקו ההגנה האחרון של הארגון. בשנה האחרונה, אני חושב שיש עלייה של עשרות אחוזים בכמות של המתקפות". קובץ הוסיף כי "מעל 80 אחוז מהדרכים שבהם האקרים מנסים לפרוץ לארגונים הינן דרך גניבת זהויות דיגיטליות של עובדים. עד היום הפתרונות לאותן המתקפות היו מאוד מוגבלים ובנויים כמעין איים בודדים בכל מערכת ובכל סביבה. החידוש שלנו זה שבעצם בנינו פלטפורמה שיכולה לאחד באופן רוחבי ושלם את ההגנה שהיא מספקת".

לדבריו של קובץ, לסילברפורט לקוחות גדולים מסביב לעולם, כמו גם ארגונים רבים בישראל, חלקם ארגונים רגישים שרמת ההגנה הנדרשת בהם היא גבוהה. קובץ ציין כי מתקפות הסייבר אף הופכות למתוחכמות יותר ויותר, כשגם האקרים מנצלים את יכולות הבינה המלאכותית. הוא הסביר כי הטכנולוגיה של החברה, אשר מוגנת בפטנט, מאפשרת זיהוי התקפות באמצעות בינה מלאכותית, כמו גם תגובה בזמן אמת ע"י אימות רב־שלבי או חסימת גישה לא מורשית. כמו כן, הפלטפורמה מספקת מיפוי והגנה של זהויות לא אנושיות המשמשות לתקשורת בין מחשבים.

החברה שהוקמה ב־2016 על־ידי הד קובץ, ירון קסנר ומתן פטאל, מעסיקה כיום 280 עובדים בכ־15 מדינות מסביב לעולם, זאת כאשר מעל מחצית מהעובדים ממוקמים בישראל. בצל מלחמת "חרבות ברזל", רבים מעובדי סילברפורט גויסו גם הם למילואים. בהקשר לכך, אמר קובץ כי "למרות האתגרים שאנחנו מתמודדים איתם בצל המלחמה, אנחנו מכירים בחשיבות של התעשייה המקומית בכלל ותעשיית ההייטק בפרט, ואת החשיבות של להמשיך להצליח ולחזק את המשק".