תעלומה בוול סטריט: מה הביא חברה ישראלית לזנק ב-30% בשבוע?

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • אאוטבריין זינקה בחדות לאחר שבלקרוק הפכה לבעלת עניין בחברה • נאייקס השלימה זינוק של כ-30% תוך שבוע • ומניית אלטיס USA צללה בחדות על רקע מגמה שלילית שנרשמה בסקטור התקשורת

ירון גלאי ודיוויד קוסטמן (אאוטבריין), יאיר נחמד (נאייקס), פטריק דרהי (Altice) / צילום: נועם גלאי, יח''צ נאייקס, טל יפרח
ירון גלאי ודיוויד קוסטמן (אאוטבריין), יאיר נחמד (נאייקס), פטריק דרהי (Altice) / צילום: נועם גלאי, יח''צ נאייקס, טל יפרח

המסחר בוול סטריט התנהל במגמה חיובית בימים חמישי ושישי. במצטבר, בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע, מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.3%, מדד S&P 500 עלה ב-2.3% ומדד נאסד"ק עלה ב-3.1%, על רקע דוחות חיוביים של חברות טכנולוגיה. גם כמה חברות ישראליות (או כאלה שקשורות לישראל) בלטו במסחר בימים אלה.

מטא נסקה בזכותה, אפל ירדה: התלות המסוכנת של ענקיות הטכנולוגיה בסין 
מ-6 מיליארד דולר לשווי של כמעט 0: כך התרסק אחד הסטארט-אפים המבטיחים בעולם 

אאוטבריין: בלקרוק הפכה לבעלת עניין

מניית אאוטבריין עלתה ביום שישי ב-4.4% בנאסד"ק, אולם מתחילת שנת 2024 המניה רושמת תשואה שלילית של כ-7%. אאוטבריין, בניהולם של המנכ"לים המשותפים ירון גלאי ודיוויד קוסטמן, מספקת המלצות תוכן לגולשים באינטרנט והיא נסחרת בשווי של 204 מיליון דולר. ביום שישי דיווחה ענקית ההשקעות בלקרוק על החזקה במניות אאוטבריין: בלקרוק מחזיקה 5.3% מהמניות, ששווין הנוכחי מגיע לכ-11 מיליון דולר. קודם לכן בלקרוק לא הייתה בעלת עניין בחברה. אאוטבריין הגיעה לוול סטריט בשנת השיא של הטכנולוגיה כשהונפקה בקיץ 2021 לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר, וכמו רוב גדול של חברות הטכנולוגיה שהגיעו איתה לשוק הציבורי גם היא איבדה חלק ניכר משוויה ונסחרת במחיר מניה שנמוך ב-79.7% ממחיר ההנפקה.

נאייקס: המגמה החיובית נמשכת

מניית נאייקס ממשיכה במגמה החיובית שלה ללא סיבה נראית לעין ובלי כל דיווח מהותי מצד החברה. ביום שישי היא קפצה בנאסד"ק ב-9.2% במחזור מסחר קטן ובכך השלימה עלייה של 27.7% בשבוע ושל 39% מתחילת השנה. שווי השוק של החברה מגיע כעת ל-881 מיליון דולר.

נאייקס מהרצליה, המנוהלת על-ידי המייסד המשותף יאיר נחמד, הונפקה בבורסה בתל אביב במאי 2021 במודל של הנפקה בינלאומית והצטרפה למסחר בנאסד"ק ב-2022. החברה מספקת פתרונות תשלום עבור מפעילי מכונות אוטומטיות. בשבוע שעבר נאייקס דיווחה על מינויו של אהרון גרינברג לתפקיד מנהל האסטרטגיה הראשי.

אלטיס USA: מניות הסקטור נחלשו

חברת התקשורת אלטיס USA נמצאת בשליטתו של פטריק דרהי, שהוא גם הבעלים של חברת התקשורת הישראלית הוט. מניית אלטיס USA נסחרה ביום שישי בבורסת ניו יורק בירידה חדה של 11.3% וסיימה את השבוע עם ירידה של 17.9%, למחיר מניה של 2.2 דולר המשקף לחברה שווי שוק של 1 מיליארד דולר. מתחילת 2024 המניה איבדה כמעט שליש מערכה.

הירידה ביום שישי לא הייתה ייחודית לאלטיס, ומניות נוספות מהתחום נחלשו, כמו לדוגמה מניית קומקאסט שירדה ב-3.5%, וזאת על רקע דוחות מאכזבים שפרסמה ספקית התקשורת בכבלים Charter Communications שמנייתה צנחה ב-16.5%.

אלטיס דיווחה לאחרונה על הנפקת אג"ח בהיקף כולל של 2.05 מיליארד דולר הנושאות ריבית שנתית של 11.75% ומיועדות לפירעון בינואר 2029.