זו המועמדת המובילה של לשכת עוה"ד לוועדה לבחירת שופטים

אחראית התחום הבינלאומי בלשכת עורכי הדין, עו"ד יונית קלמנוביץ, היא המועמדת המרכזית לוועדה לבחירת שופטים וזוכה בתמיכתו של ראש הלשכה, עו"ד עמית בכר • מועמדת נוספת היא עו"ד תמר ארבל מטעם האופוזיציה במועצה

עו''ד יונית קלמנוביץ
עו''ד יונית קלמנוביץ

לשכת עורכי הדין תבחר ב-19 בפברואר את נציגת הוועדה לבחירת שופטים במקומה של אילנה סקר שכיהנה במשך שלוש תקופות ברצף. הגשת המועמדות פתוחה לעורכי דין עד היום (ב') בשעה 14:00.

עוברת למשרד עורכי דין פרטי: התפקיד החדש של פרקליטת מחוז ירושלים
בלעדי | באמצע המלחמה: שרת התחבורה מירי רגב נערכת לטיסה לסרי לנקה
כותרות העיתונים בעולם | המלכודת שחמאס מכין לישראל, והלבנת הענק של איראן בבריטניה

עו"ד יונית קלמנוביץ היא המועמדת המובילה על-פי ההערכות, והיא זוכה בתמיכתו של ראש הלשכה, עו"ד עמית בכר. הנציג הנוסף בוועדה לבחירת שופטים הוא עו"ד מוחמד נעאמנה, והוא חבר הוועדה הוותיק ביותר מבין כלל חבריה כיום מאז 2020.

קלמנוביץ משמשת היום כאחראית על התחום הבינלאומי בלשכת עורכי הדין. בשנים 2022-2023 היא שימשה כסמנכ"לית והיועצת המשפטית של חברת ווטרג'ן, המפתחת מערכות טכנולוגיות בתחום המים והשתייה. בשנים 2015-2022 הייתה היועצת המשפטית של התעשייה הצבאית לשעבר (נצר השרון בע"מ). קודם לכן עבדה במשרדי עורכי הדין עמית פולק מטלון בליווי עסקאות בינלאומיות וייעוץ לפרויקטים נדל"ניים, במשרד ישראל שלו ובמשרד שבלת.

מועמדת נוספת שמתמודדת מטעם האופוזיציה בלשכה היא עו"ד תמר ארבל, בעלת משרד פרטי בתחום הרשלנות הרפואית ונזקי גוף. ארבל היא פעילה לקידום הרפורמה המשפטית, השתתפה בשידורי האולפן הפתוח לסיקור משפט נתניהו של כנרת בראשי ואלי ציפורי וממקימי "מטה 64", אשר לפי אתר הארגון "מאגד תחתיו את פעולותיהם של כלל הארגונים ועמותות התומכים ברפורמה משפטית".

הוועדה לבחירת שופטים צפויה להתכנס ארבע פעמיים בחודשים הקרובים - 20.2, 29.2, 5.3, 12.3 - ולבחור שופטים לערכאות הנמוכות - לבתי משפט השלום, המחוזי ובתי הדין לעבודה. בנוסף, הוועדה צפויה להמשיך לדון בבחירת שופטים לבית המשפט העליון ונשיא קבוע לבית המשפט העליון.

נציגי סיעת "יוזמה - ציונות משפטית" ביקשו לבחור נציגת אופוזיציה

עו"ד ערן בן ארי, יצחק נטוביץ וענת קאופמן, נציגי סיעת "יוזמה - ציונות משפטית", במועצה הארצית פנו בשבוע שעבר לראש הלשכה וביקשו לבחור נציגה מטעם האופוזיציה בלשכה לוועדה לבחירת שופטים, כזו שתשקף את הגישה התומכת ב"תיקונים במערכת המשפט" והשווו את הבקשה לכך שהנציגים מהכנסת הנבחרים מהקואליציה והאופוזיציה. הם הוסיפו כי הם פונים כפניה מוקדמת, בטרם נקיטת בהליכים.

ראש הלשכה בכר סירב והשיב כי דרכם פתוחה להגיש מועמדות. "נציגי הלשכה מבטאים את הקול המקצועי, ומכאן שהנוהג שהשתרש בכנסת אינו רלוונטי לאופן בחירת נציגי הלשכה בוועדה. ממילא כידוע לכם היטב, מעולם לא הייתה חלוקה של 'נציג קואליציה' ו'נציג אופוזיציה' בבחירת נציגי הלשכה בוועדה".

בכר הוסיף כי הסיעה של בן ארי, נטוביץ וקאופמן זכתה לשלושה מושבים במועצה מתוך 44 מושבים, וכי "המצב שבו לשלושה חברים יהיה 50% מנציגי הלשכה בוועדה הוא מצב מעוות, שלא נאמר מופרך וקיצוני".

"בבחירות ללשכת עורכי הדין, הגיעו להצביע לראשונה עשרות אלפי עורכי דין, אשר מאסו בקו אותו הובלתם שנים רבות בלשכת עורכי הדין, קו של פוליטיזציה והיעדר ערכיות. להעניק לשלושתכם זכות וטו על בחירת נציגת הלשכה בוועדה היא לעג לרוב העצום של קהילת עורכי הדין שהתנגדו למהפכה המשטרית, שאתם ושותפכם הפוליטיים עדיין מנסים לקדם, ובליבה ניסיון להפוך את בחירת השופטים לפוליטית, ולכרסם בעצמאותה של מערכת המשפט".