מירי רגב | בלעדי

באמצע המלחמה: שרת התחבורה מירי רגב נערכת לטיסה לסרי לנקה

בתזמון שמעלה שאלות, תטוס שרת התחבורה למספר ימים לסרי לנקה, במטרה לחתום על הסכמי תעופה עם המדינה • גורמים בענף אומרים שניתן לחתום על הסכמי תעופה גם מבלי להעדר מישראל - במיוחד בתקופה רגישה מבחינה בטחונית

מירי רגב, שרת התחבורה / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
מירי רגב, שרת התחבורה / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

לגלובס נודע כי שרת התחבורה מירי רגב צפויה לטוס לסרי לנקה ביום שלישי למספר ימים, כולל לינה בשבת. במהלך הטיסה השרה מיועדת לחתום על הסכמי תעופה עם סרי לנקה.

ראיון | המתמודד על ראשות התנועה הקיבוצית: "המדינה מתעמרת בחקלאים"
בלעדי | סמוטריץ' קיבל אישור משפטי: אלה הכספים הקואליציוניים שייכנסו לתקציב 

תזמון הטיסה מעלה את השאלה, האם סיבה זו מצדיקה היעדרות של שרה וחברת קבינט בזמן המלחמה בעזה, והאם לא ניתן היה לדחות או לבטל את הטיסה. הסכמי תעופה נחתמים באופן תדיר בין ישראל למדינות זרות, והם גם עמדו כסיבה המרכזית שבגינה טסה רגב למרוקו בתחילת השנה, בצעד שעורר ביקורת ציבורית עזה. זאת למרות שגורמים בענף מסבירים שניתן לחתום על הסכמי תעופה גם מבלי להעדר מישראל, במיוחד בתקופה רגישה מבחינה בטחונית.

משדרים עשייה

במשרד התחבורה תחת כהונת רגב ומאז פרוץ המלחמה מנסים לשדר עשייה; המשרד השיק קמפיין ייעודי בעלות המוערכת במאות אלפי שקלים, העובדים נדרשו לתעד את משימותיהם "ליום שאחרי", אך בפועל פרויקטי התשתית שאמון עליהם המשרד תקועים בעקבות המחסור בידיים עובדות לנוכח ההחלטה להגביל העסקת עובדים פלסטינים בישראל שענף התשתיות נשען עליהם, ובעקבות כשלים בניהול הפרוייקטים גם קודם למלחמה.

בחודש מאי האחרון רגב ספגה ביקורת ציבורית על נסיעתה ל"סיור מקצועי" במרוקו שכלל פגישות וחתימה על הסכמים וכן אטרקציות תירותיות שונות וכלל גם אז לינה בשבת, הסיור שהוגדר מקצועי נערך בלוח זמנים "מאוורר" והצטרפו אליו גם בכירים שמינתה בחברות הממשלתיות.

מלשכת שרת התחבורה לא התקבלה תגובה עד למועד פרסום הכתבה.