על רקע ההפרטה והמאבק על פיטורי היו"ר: הדואר השיק את סוכנות הביטוח

"דואר ביטוח" תשווק בשלב הראשון ביטוחי רכב ונסיעות לחו"ל באתר ובסניפי הדואר • הסוכנות תקבל עמלה זהה מכל חברות הביטוח ולכן מתבססת על מודל אובייקטיבי • על הפניה לקבלת רישיון מרשות שוק ההון דווח לראשונה בגלובס בדיוק לפני שנתיים

מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל / צילום: שחר פליישמן
מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל / צילום: שחר פליישמן

חברת דואר ישראל השיקה היום (ג') את סוכנות הביטוח "דואר ביטוח" שתציע בשלבים הראשונים להשקה ביטוחי רכב ונסיעות של חברות הביטוח המובילות בישראל, ובהמשך תתרחב לתחומים נוספים. גלובס היה הראשון שדיווח כבר בפברואר 2022 על הפנייה של הדואר לרשות שוק ההון לקבלת רישיון סוכן, והיום כאמור השיק הדואר את הסוכנות.

כך השתמש חמאס במנהרות מתחת לבתי החולים בעזה 
ניתוח | הולנד מצטרפת לאיטליה, ספרד ובלגיה: מסרבת למכור חלקי חילוף ונשק לישראל 

סוכנות הביטוח של הדואר פועלת במודל 'סוכן אובייקטיבי', המאפשר לצרכן לבחור בין הצעות רלוונטיות מכמה חברות ביטוח בתחום הביטוח האלמנטרי, מבלי שלדואר יש אינטרס לקדם או לשווק חברה מסוימת בשל תגמול אחיד מחברות הביטוח. כלומר, הסוכנות של הדואר תקבל עמלה זהה מכל חברות הביטוח לגבי כל סוג ביטוח שהיא תמכור וכך לא תהיה מוטה לחברה כזו או אחר. כך, הלקוח נהנה מחברות שמתחרות עליו באופן אובייקטיבי, ללא אינטרסים של תגמול כזה או אחר שהן מציעות לסוכנות הביטוח.

סוכנות הביטוח תתמקד בשלבים הראשונים בביטוחי רכב ובקרוב גם בביטוחי נסיעות ולאחר מכן ייכמרו ביטוחים נוספים דוגמת ביטוח דירה. המשמעות של מכירת ביטוחי רכב היא שהדואר יציע שירות משלים לפעולות המתבצעות בסניף, בהן העברת בעלות על רכב והיערכות לנסיעה לחו"ל בעת רכישת מט"ח במזומן ובכרטיסים נטענים.

הביטוחים יימכרו החל מהיום דרך האתר של הדואר, עם אפשרות לקבל הצעה לביטוחי רכב מהמוקד הטלפוני של 'דואר ביטוח', לקובעים תור להעברת בעלות על רכב בכל אחד מסניפי הדואר ברחבי הארץ. לקוח אשר יבחר למלא פרטי התקשרות ולקבל פניה טלפונית ממוקד "דואר ביטוח", יקבל את ההצעה המשתלמת ביותר מבין כמה הצעות מותאמות אישית של מספר חברות ביטוח, בהן מגדל, הראל וכלל. בימים הקרובים יצטרפו חברות ביטוח נוספות אשר יתחרו עם החברות הללו.

בהמשך החודש תורחב הפעילות גם לסניפי דואר נבחרים בהם יוצע ללקוחות לקבל הצעת מחיר מותאמת ממוקד 'דואר ביטוח' בטווח זמן מיידי. בשלב הבא, המהלך יורחב לכל 400 סניפי הדואר.

דוד לרון, מנכ"ל דואר ישראל: "בימים אלו חברת דואר ישראל נמצאת בעיצומו של הליך להפרטת החברה, לאחר שנת הבראה, שינויים דרמטיים בפעילות ובשירות, וחודשים לא שגרתיים של פעילות מלאה בכל הארץ גם בימי מלחמה. בהשקת סוכנות הביטוח אנחנו ממנפים את הגודל, הפריסה והנגישות של הדואר, לטובת כוח צרכני לציבור עצום ומגוון שפוגש אותנו יום יום, אל מול חברות הביטוח".

הפרטת הדואר ושאלת היו"ר

הדואר נמצא בימים אלו בהליך הפרטה, שאמנם הושק כבר באמצע 2023 אך לאחר תקופה מנומנמת התעורר ההליך בחודש שעבר. כך לדוגמה התכנסה הוועדה למכירת מניות המדינה כדי לאשר את פתיחת חדרי המידע למתמודדים על רכישת הדואר מידי המדינה.

הסוכנות מושקת גם על רקע ניסיונות ההדחה של יו"ר הדואר, מישאל וקנין על ידי שר התקשורת שלמה קרעי והממונה על רשות החברות דודי אמסלם. השרים אף הודיעו לבית המשפט העליון כי הם דוחים את המלצת השופטים לבטל את פיטורי יו"ר הדואר. זאת, לאחר שפיטוריו של וקנין נעצרו על-ידי בית המשפט כבר בספטמבר עד להחלטה הסופית בעתירה.