אותנטיות מנצחת: החקלאי מקיבוץ נירים הופך את הפרסומת לתפוצ'יפס לאהובה ביותר

בזמן שכותרות "החקלאות במשבר" עדיין מהדהדות על המסך, עמוס לביא מקיבוץ נירים בעוטף זוכה לאהדת הצופים - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת של פרטנר מבוססת על שיר מחאה, ובאלפרו מנצלים היטב את כל היתרונות של נונו

עמוס לביא בקמפיין תפוצ'יפס / צילום: צילום מסך מיוטיוב
עמוס לביא בקמפיין תפוצ'יפס / צילום: צילום מסך מיוטיוב

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל לרבות החברה הערבית.

אחת לכמה זמן עולה קמפיין שמתבסס על "האנשים האמיתיים" שקשורים למוצר שמנסים למכור לנו, בבחינת "בואו תראו מי באמת עובד בשביל שתהיו מרוצים", ולא רק מתאפר ומחייך למצלמה. בתקופת המלחמה עלו כמה קמפיינים אלה, אבל רק אחד הצליח להפוך לאהוב ביותר.

״פיגוע כלכלי״: למה חברות התעופה הזרות לא שבות לטוס? 
דור ה־Z במלחמה: מעדיפים מותגים תוצרת ישראל שתורמים למדינה 

מדובר בפרסומת החדשה לתפוצ'יפס של עלית, בכיכובו של עמוס לביא, חקלאי מקיבוץ נירים בעוטף, שבאמת מגדל תפוחי אדמה לטובת החטיף - ומשמש כפרזנטור שלו כבר כמה שנים. בזמן שכותרות "החקלאות במשבר" עדיין מהדהדות על המסך, עם הסברים שאין עובדים, היבולים לא נקטפים והמשקים קורסים - החיבור לחקלאי אמיתי מתקבל כאותנטי. כן, גם אם תפוחי האדמה שלו עוברים עיבוד מלאכותי לפני שהם מגיעים לצרכן.

ליתר ביטחון, הוסיפו בפרסומת גם חיילים - ברוח התקופה. כנראה שאי אפשר בלי: עובדה, הפרסומת של בנק מזרחי־טפחות עם המילואימניק היא הזכורה ביותר זה השבוע הרביעי ברציפות. גם בפרטנר הוסיפו לפרסומת שצולמה לפני מספר חודשים קטעי צילום המשלבים חיילי מילואים, והופ, יש לנו פרסומת מזמרת בלי להתנצל.

סטטיק בקמפיין פרטנר / צילום: צילום מסך מיוטיוב
 סטטיק בקמפיין פרטנר / צילום: צילום מסך מיוטיוב

הפרסומת מקדמת את שירותי סלולר דור 5 של החברה, שהיתרון שלהם הוא בעיקר במקומות הומי אדם שבהם יש עומס על תשתיות התקשורת - והיא מתברגת בדירוג מייד עם עלייתה לאוויר (מקום שלישי בזכירות). נראה שהאהדה הציבורית לסטטיק, הצמא לבידור בשלב זה של המלחמה והשימוש בשיר מקפיץ עושים את שלהם - וזאת למרות שהפרסומת מבוססת על שיר שמזוהה עם המחאה נגד המהפכה המשפטית, כלומר עם צד מסוים במפה הפוליטית.

אגב, לפי אחת השורות בשיר הפרסומת, "הלייב משיזפון זוחל כמו טירון", כביכול עוד סיבה לכך שכדאי לחיילים לעבור לשירותי החברה. אלא שלפי תגובות מהשטח, חיילים התלוננו דווקא על הקליטה החלשה של פרטנר בבסיס. העיקר שסטטיק שמח.

שמחת חיים מתפרצת למסך גם באמצעות הפרסומת החדשה של אלפרו, בכיכובה של נונו. הפרסומת מנצלת היטב את כל היתרונות של הזמרת - מהמוזיקה דרך המראה ועד התנועות - מתאפיינת בארט מושקע ומדויק, והופכת משקה שנתפס כתחליף, לדבר האמיתי. התוצאה מהנה מאוד לצפייה, גם בלי קשר להעדפות קולינריות.

נונו בקמפיין אלפרו / צילום: צילום מסך מיוטיוב
 נונו בקמפיין אלפרו / צילום: צילום מסך מיוטיוב

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, חברת פלאפון השקיעה השבוע את התקציב הגדול ביותר, כ־1.2 מיליון שקל, בפרסומת שמקדמת את סדרת גלקסי 24 החדשה עם הנחת טרייד אין. במקום השני מבחינת השקעה נמצא מפעל הפיס עם הפרסומת המשעשעת בכיכובה של שני כהן (כ־1.1 מיליון שקל), ובמקום השלישי נמצאת חברת כרטיסי האשראי MAX בקמפיין שמציע מוצר חדש לעצמאים (כמיליון שקל). שלושת המפרסמים לא מתברגים בדירוג.

 

משקיעים יותר

ההשקעה בפרסום עולה מ־27 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־30 מיליון שקל השבוע

המשרד האהוב

שני משרדים אחראים לפרסומות האהובות ביותר: אדלר חומסקי & ורשבסקי (תפוצ'יפס של עלית ובזק) וגליקמן שמיר סמסונוב (ביטוח 9, פרסומת ישנה)