כפי שנחשף בגלובס: זו החברה החדשה בוועדה לבחירת שופטים

עו"ד יונית קלמנוביץ נבחרה ע"י המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין לנציגת הוועדה לבחירת שופטים לצד מוחמד נעאמנה, יו"ר מחוז הצפון • קלמנוביץ: "עיניו של הציבור וכלל ציבור עוה"ד נשואות לועדה לבחירת שופטים ולא בכדי. אני מתחייבת למלא את התפקיד במקצועיות, בחריצות ובנאמנות לערכי המשפט ולדמוקרטיה"

עו''ד יונית קלמנוביץ
עו''ד יונית קלמנוביץ

המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין בחרה היום (ראשון) אחר הצהריים את עו"ד יונית קלמנוביץ לנציגת הוועדה לבחירת שופטים לצד מוחמד נעאמנה, יו"ר מחוז הצפון. מועמדותה נחשפה לראשונה בגלובס. קלמנוביץ נבחרה ברוב של 30 קולות מול 1, כאשר מולה התמודדה עו"ד תמר ארבל.

ללא התייצבות ישראלית: בית הדין בהאג ידון ב"חוקיות הכיבוש"
האח, האישה, הדירה והפסיקה של בית הדין הרבני 

ביום שלישי צפויה הוועדה לבחירת שופטים להתכנס ולבחור לראשונה מאז הקמת הממשלה שופטים לבתי המשפט המחוזי והשלום.

קלמנוביץ עובדת בלשכת עורכי הדין כיום כאחראית התחום הבינלאומי. בשנים 2022-2023 שימשה כסמנכ"לית והיועצת המשפטית של חברת ווטרג'ן, המפתחת מערכות טכנולוגיות בתחום המים והשתייה. לפני כן היתה היועצת המשפטית של התעשייה הצבאית לשעבר (היום נצר השרון בע"מ). בתחילת דרכה עבדה במשרדי עורכי הדין עמית פולק מטלון, במשרד ישראל שלו ושבלת.

עו"ד יונית קלמנוביץ: "עיניו של הציבור וכלל ציבור עוה"ד נשואות לועדה לבחירת שופטים ולא בכדי. אני מתחייבת למלא את התפקיד במקצועיות, בחריצות ובנאמנות לערכי המשפט ולדמוקרטיה על מנת לשמור על מערכת משפט עצמאית, איכותית ומקצועית".

עו"ד עמית בכר, ראש לשכת עורכי הדין, מסר: "עו"ד קלמנוביץ הינה אשת מקצוע ותיקה ומנוסה ובחירתה תעזור לנו לממש את החזון ואת ההבטחה שלנו, לשמור על מערכת המשפט עצמאית וחזקה, לשמור על בחירה מקצועית של שופטים ולהילחם על דמותה וצביונה של מדינת ישראל".