הדירוג שחושף: מה קרה למספר עורכי הדין במשרדים הגדולים?

דירוג Duns 100 מציג את 25 המשרדים הגדולים בישראל לשנת 2024 • חמשת המשרדים הגדולים בישראל שמרו על דירוגם, אך מספר עורכי הדין בגולדפרב גרוס זליגמן ובמיתר ירד • משרד עורכי הדין מרקמן טומשין נכנס לראשונה לרשימה

בכירי 25 משרדי עורכי הדין המובילים ובכירי דן אנד ברדסטריט / צילום: ניב קנטור
בכירי 25 משרדי עורכי הדין המובילים ובכירי דן אנד ברדסטריט / צילום: ניב קנטור

דן אנד ברדסטריט פרסמה היום (ג') את דירוג Duns 100 של 25 משרדי עורכי הדין הגדולים בישראל לשנת 2024, ואת מספר עורכי הדין בכל אחד מהמשרדים. לראשונה אחוז השינוי הממוצע של מספר עורכי הדין הכולל בקרב 25 המשרדים הגדולים הוא שלילי.

לראשונה מהקמת הממשלה: מונו 17 שופטים
המחוזי דחה את דרישת וסטו לחייב את בכיריה לשעבר ב־770 מיליון שקל  

שילה זברו וייס מדן אנד ברדסטריט מסבירה כי יש לסייג נתון זה בשל העובדה שמדי שנה נספרים גם מתמחים שעוברים את בחינת ההסמכה בדצמבר ונשארים במשרד כעורכי דין. השנה, לאור המלחמה, מועד הבחינה נדחה מחודש דצמבר לחודש פברואר 2024 ובהתאם לא נספרו המתמחים שצפויים להצטרף למשרדים. יחד עם זאת, זברו וייס מדגישה כי גם "אם היו נספרים המתמחים כבכל שנה, הרי שעדיין היינו רואים סטגנציה במספר עורכי הדין במשרדים (בממוצע) לעומת רצף של שנים בהן היה גידול". 

חמשת המשרדים הגדולים בישראל שמרו על דירוגם: גולדפרב גרוס זליגמן, מיתר, הרצוג, ארנון ופישר. לצד זאת, מספר עורכי הדין ירד בהשוואה לשנה שעבר בשני המשרדים הגדולים בארץ - בגולדפרב גרוס זליגמן היו בשנה שעברה 533 עורכי דין לעומת השנה 498. ואילו במיתר ירד מספרם מ-472 ל-469 השנה. גם במשרד שבלת ופירון נרשמה ירידה קלה במספר עורכי הדין. יש לציין כי המספרים של עורכי הדין במשרדים צפויים לעלות עם קבלתם של המתמחים, שנבחנו החודש בבחינות הלשכה, שנדחו בשל המלחמה.

משרד גורניצקי טיפס למקום השישי מהמקום התשיעי עם 271 עורכי דין ועקף את שבלת (עם 269 עורכי דין) ופירון (עם 267 עורכי דין). מי שיצא מהרשימה הם משרד וקסלר ברגמן ששנה שעבר היה במקום ה-25 עם 56 עורכי דין. 

"ענף עריכת הדין הוא בבואה של המצב במשק"

משרד עורכי הדין מרקמן טומשין המתמחה בתחום הנזיקין והביטוח הלאומי נכנס לראשונה לרשימה למקום ה-18 עם 100 עורכי דין. המשרדים שסוגרים את הרשימה הם משרד אפשטיין רוזנבלום מעוז במקום ה-25 עם 59 עורכי דין ושרקון בן עמי אשר במקום ה-24 עם 62 עורכי דין. 

הפרמטר הקובע את המיקום בדירוג, לפי דן אנד ברדסטריט, הוא מספר עורכי הדין שהועסקו במשרד נכון ליום 31 בדצמבר 2023, זאת בנוסף לתנאי סף, של מגוון ובולטות, בהם עיסוק המשרד לפחות ב-5 תחומים, מתוך נישות הדירוג ודירוג המשרד בטירים 1-2 בשלושה תחומים לפחות. 

לדברי זברו וייס, "ענף עריכת הדין הוא בבואה של המצב בכל המשק. על כן ככל ותהיה התאוששות בענף ההייטק, אולי במחצית השנייה של שנת 2024, נראה גם פריחה של הענף בתוך משרדי עורכי הדין. בתחילת ינואר כבר הודיעו כמה משרדים גדולים על מהלכי התרחבות. חיזוק של תחומי פעילות שלהערכתם ייווצר בהם ביקוש לאחר המלחמה, כמו לדוגמה חדלות פירעון ותשתיות. בנוסף משרדים הקימו ומקימים בימים אלה תחומי פעילות חדשים, בהם בולט בעיקר תחום ה-AI המתפתח. המשרדים כן נוקטים בגישה שמרנית אבל עדיין דואגים לא לעמוד על הגדר וכן לפתח תחומי פעילות חדשים".