הקרן האמריקאית שגייסה מעל ל-100 מיליון דולר להשקעה בהייטק הישראלי

IBEX INVESTORS הכריזה על סגירת הקרן הרביעית שלה בישראל, Ibex Israel VC II LP, בסך 106 מיליון דולר, לטובת השקעה בסטארט-אפים ישראלים בשלבים מוקדמים • מאז השקת הקרן הראשונה שלה בישראל בשנת 2012, ביצעה אייבקס 40 השקעות בסטארט-אפים ישראלים בשלבים מוקדמים

צוות אייבקס הישראלי / צילום: רועי שור
צוות אייבקס הישראלי / צילום: רועי שור

קרן ההשקעות האמריקאית IBEX INVESTORS הודיעה היום (ד') על סגירת הקרן הרביעית שלה בישראל, Ibex Israel VC II LP, זאת בסך 106 מיליון דולר, לטובת השקעה בסטארט-אפים ישראליים בשלבים מוקדמים. מלבד השקעה בסטארט-אפים צעירים, משקיעה IBEX גם בחברות ישראליות ציבוריות באמצעות קרנות הגידור שלה. מאז השקת הקרן הראשונה שלה בישראל בשנת 2012, ביצעה אייבקס 40 השקעות בסטארט-אפים ישראלים בשלבים מוקדמים. בין חברות הפורטפוליו של Ibex בישראל ניתן למנות חברות כמו BeamUp Appwrite, Honeycomb, Visionary.ai ו-Weka.

תשלם קנס של חצי מיליארד אירו? אפל מסתבכת עם הנציבות האירופית 
אבק הכוכבים של אנבידיה: לחברת השבבים הספיק דיווח אחד כדי להקפיץ שורת מניות 

הקרן הקודמת של אייבקס, גם היא יועדה להשקעה בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים, נסגרה בשנת 2020 ועמדה על סך של 100 מיליון דולר.

"המשקיעים שלנו מזהים את ההזדמנות לתשואות גדולות במיוחד"

ג'סטין בורוס, מייסד ומנכ"ל אייבקס, מסר כי "הכפלת ההשקעות שלנו בישראל מדגישה את מחויבותנו לאקוסיסטם הישראלי כשוק מוביל טכנולוגי. למרות המלחמה המתמשכת והמאקרו כלכלה הגלובלית המאתגרת, המשקיעים שלנו מזהים את ההזדמנות לתשואות גדולות במיוחד". עוד מסר כי "רוב החידושים הגדולים בעולם מגיעים כתוצאה ישירה של מלחמה וסכסוך ואנחנו מאמינים שהפעם זה לא יהיה שונה".

בראיון עבר לגלובס, משנת 2022, אמר בורוס כי "אנחנו יודעים שההשקעות הכי סקסיות ומעניינות בישראל הן בחברות צמיחה טכנולוגיות פרטיות וציבוריות". עוד במסגרת אותו ראיון אמר כי "אנחנו אוהבים לנוע בין השקעות פרטיות לציבוריות". בורוס גם סיפר כי בעקבות ביקור בן ארבעה ימים בישראל ב־2011, בהשראת הספר "סטארט־אפ ניישן", החל להזרים את כספה של הקרן לישראל: "היה בישראל את כל מה שאהבתי בחברות הקטנות - פחות משקיעים מתעניינים והפוטנציאל לרווח גדול יותר. בנוסף, בשעה שהסטארט־אפים בעמק הסיליקון פיתחו אפליקציות שמצלמות חתולים, בישראל החברות פתרו בעיות משמעותיות".

ניקול פריאל, שותפה ב-Ibex Investors, מסרה: "למה ישראל? למה דווקא עכשיו? התשובות לא יכולות להיות ברורות יותר. אנו מאמינים באמונה שלמה כי היזם הישראלי ניחן בתחושה מולדת של דחף, יצירתיות והתמדה הנדרשים כדי להפוך רעיונות למציאות. אנו משוכנעים כי זהו זמן נכון לייסד חברות ולהשקיע בהן ואנו מחויבים לשותפות מלאה עם יזמים שאפתניים מהשלב הראשוני של הקמת המיזם תוך בניית החברות של מחר".

את צוות אייבקס בישראל מובילים ניקול פריאל, שותפה המתמקדת בהשקעות בשלבים מוקדמים, וגל גיטר, שותף המתמקד בהשקעות בשלבי צמיחה כמו גם בהשקעות סקנדרי, בשלל ענפי הייטק כמו סייבר, אבטחת ענן, פינטק, אינשור-טק ותחומים נוספים.

אייבקס עצמה נוסדה על ידי בורוס בשנת 2003 ומשקיעה בחברות ציבוריות ופרטיות כאחד, זאת במגוון ורטיקלים בתחומי הטכנולוגיה השונים. מטה המשרד נמצא בדנבר, קולורדו, כמו גם משרד בתל אביב. הסכום הכולל אותו מנהלת הקרן כיום עומד על כמיליארד דולר.