האתר שמציע לקנות בית פרטי בזול בכפר עזה, ואז מגלה את האמת

ב־Gaza Village מציעים הזדמנות השקעה נדל"נית, אך בחינת הפרטים לעומק מגלה בתים שהושחתו ע"י ארגון הטרור חמאס • רן עובדיה, יוזם המהלך: "חשוב לעורר את המודעות לטבח ה־7.10" • ישראל מתגייסת

בית משפחת גולדשטיין באתר Gaza village / צילום: צילום מסך
בית משפחת גולדשטיין באתר Gaza village / צילום: צילום מסך

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

במבט ראשון, האתר של Gaza Village מציע הזדמנות נדל"נית נהדרת באזור ירוק ליד הים התיכון, שניתן לנצל רק למשך זמן קצוב. שעון העצר מפציר בלקוחות הפוטנציאליים להזדרז. שורה של בתים בכפר עזה עומדת למכירה בסכומים זולים למדי, וכל מה שצריך הוא להיכנס להתמחרות בסגנון "מכירה פומבית". אחד הבתים מצא חן בעיניכם? הקליקו עליו, ותקבלו עוד פרטים. 

ישראל מתגייסת | מיזם הטיפול הנפשי לחיילים שהקימה אמו של סרן יהל גזית ז"ל
ישראל מתגייסת | גוגל, אמדוקס ואוניברסיטת רייכמן משיקות בית ספר להייטק בשדרות

אלא שבהקלקה מתגלים פרטים קשים: היום הבית היפה כלל לא נראה ככה. משורה של תמונות עולה שהוא הרוס לגמרי, בעקבות מתקפת ארגון הטרור חמאס. האדם שגר בו נרצח. למעשה, באותה מתקפה בכפר עזה נרצחו 79 אזרחים. מאז ה־7 באוקטובר החמאס רצח 1,400 בני אדם, חלקם אזרחים של מדינות כמו צרפת, תאילנד, ארה"ב, אוקראינה, רוסיה ועוד.

הבית ההרוס לאחר מתקפת חמאס / צילום: רן עובדיה
 הבית ההרוס לאחר מתקפת חמאס / צילום: רן עובדיה

לא בכדי מופיעים כל הפרטים הללו. מדובר בקמפיין שנועד להציג לצעירים מכל העולם את האמת על חמאס, לזעזע ולעורר מודעות. מאחורי המהלך עומדים רן עובדיה, יזם ובעלי סוכנות הקריאייטיב פיבוט 2.0, ואיש היח"צ רן עוזר, והוא מתקיים בתמיכת משרד התפוצות והמלחמה באנטישמיות.

כדי להגיע לאתר המדובר, פורסמו מודעות בפייסבוק ובאינסטגרם באנגליה, גרמניה, איטליה, אוקראינה וארה"ב, שקראו לרכישת נדל"ן להשקעה ב־Gaza Village. המסר היה שמדובר במקום פסטורלי ויפה במזרח התיכון, שיותר מ־200 משפחות כבר התאהבו בו - לא רחוק מהאמת, עד ה־6 באוקטובר.

"התכחשות לצד תמיכה"

"אני זוכר שנתקלתי בכתבה על נדל"ן באוקראינה בזמן המלחמה, והכותרת הייתה 'האם כדאי להשקיע שם בנדל"ן דווקא עכשיו'. זה סיקרן אותי, וחשבתי לקחת את הסקרנות הזאת ולהפוך אותה למיזם הסברתי שיסייע לישראל", מספר עובדיה על הולדת המהלך.

לדבריו, תהליך העבודה על המהלך היה מורכב, ודרש אישורים ושיתוף פעולה של משפחות מכפר עזה. בשלב הבא יצאו לצילומים בקיבוץ, ביחד עם תושב המקום זוהר שפק. לאחר מכן הוקם האתר הייעודי. מהתגובות שהתקבלו הבין כי "צעירים בחו"ל לא היו מודעים לכל מה שהתרחש ב־7 באוקטובר. הם ראו עד כה רק את הזווית של הצד השני.

"היו כמובן תגובות שליליות, שעלתה מהן התכחשות לעובדה שבוצע טבח בישראל, לצד ניסיון לגרום לנו להפסיק לשתף את האמת. אבל היו גם תגובות תומכות, בעיקר בהודעות פרטיות. המיזם שותף יותר מ־1,500 פעמים, ואנחנו רק בהתחלה. הקמפיין ממשיך לרוץ, ובקרוב גם משפיענים מישראל יפיצו אותו אצלם ברשתות. חשוב לנו לקבל את העזרה של כולם בהפצת הקישור לאתר, כי חשוב לעורר את המודעות לטבח של ה־7.10".

בנוסף ל־79 האזרחים שנרצחו בכפר עזה, 18 אזרחים נחטפו לעזה, כ־300 נפצעו בדרגות שונות ו־140 בתים ניזוקו משמעותית, חלקם אף נשרפו לגמרי.

לאתר הפרויקט לחצו כאן

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

עיריית כפר סבא

עיריית כפר סבא יזמה קורס גלישה עבור חיילי מילואים שהשתחררו לאחרונה מהשירות, במטרה לספק להם מעטפת תמיכה. הקורס, בשיתוף מועדון הגלישה SURFWAY בהרצליה, כולל שמונה מפגשי גלישה מדי יום שישי, שלאחריהם מתקיים שיח רגשי עם עובד סוציאלי שהוא פסיכותרפיסט וקב"ן במילואים. המהלך מופעל באמצעות מינהל קהילה וחברה והרשות העירונית לביטחון קהילתי.

משתתפי קורס הגלישה שיזמה עיריית כפר סבא לחיילי וחיילות המילואים / צילום: עיריית כפר סבא
 משתתפי קורס הגלישה שיזמה עיריית כפר סבא לחיילי וחיילות המילואים / צילום: עיריית כפר סבא

לדברי ראש העיר, רפי סער, "יצרנו מעטפת תמיכה נרחבת בחיילות ובחיילים, בסדיר ובמילואים, לרבות תמיכה וסיוע למשפחותיהם. הם מוזמנים לפנות אלינו". העירייה תפתח קבוצות נוספות בהתאם לדרישה

להצטרפות לקורס ניתן למלא פנייה מקוונת באתר העירייה או בטלפון: 09-7638838

רולדין ועמותת המרכז לחיילים בודדים

רשת רולדין, ביחד עם עמותת המרכז לחיילים בודדים, מובילה את מהלך "לבבות אסתר" זו השנה השישית. במסגרת המיזם, שמתרחש השנה בצל המלחמה, יוצעו למכירה מארזי עוגיות "לבבות אסתר", כשעבור כל מכירה של מארז תתרום רולדין 10 שקלים לטובת חיילות בודדות.

התרומה תסייע במתן מעטפת תמיכה הכוללת סיוע במזון, פתרונות מגורים, ליווי נפשי, טיולים ועוד.
את שיתוף הפעולה עם העמותה מנהלת דפנה גיא-שטגמן מחברת התוכן אג'נדות, העוסקת בפיתוח אג'נדות חברתיות, בניית שותפויות אסטרטגיות בין עסקים לקהילה ומינופן שיווקית.

המארז ניתן לרכישה בכל סניפי הרשת

רשת אמית, אסטרהזניקה, מרכז פרס לשלום וחדשנות וקופת חולים כללית

מרכז פרס לשלום ולחדשנות ערך את אירוע "נשים מובילות מדע", שבו לקחו חלק כ-120 תלמידות שפונו מבתיהן מקרית שמונה ושדרות, לצד תלמידות מאשדוד וצפת. במסגרת הפעילות ליוו את התלמידות כ-50 מנטוריות, במטרה לפתח מיזמים הקשורים בתחום הבריאות. האירוע נערך בשיתוף רשת אמית, חברת הפארמה אסטרהזניקה, וקופת חולים כללית מחוז תל אביב-יפו.

בין המיזמים שעלו באירוע הייתה אפליקציה שהציעו תלמידות מתיכון אורט דנציגר בקרית שמונה, בעקבות אירועי הטרדות שחוו ילדות ונערות שפונו למלוניות במלחמה. "יש מי שיש לה קושי להתלונן בדרכים הרגילות, והאפליקציה אמורה להשאיר את הפונה באנונימיות ולאפשר לנפגעות לקבל מידע ותמיכה מ-bot שיתוכנת לכך", הסבירו התלמידות.

תלמידות כיתות ח מתיכון אמיתי באשדוד הציעו לפתח תוכנית שיקום לפצועי המלחמה, בעזרת משקפי VR תוך בניית אווטאר של הפצוע. בנוסף יתאפשר לנטר את כלל הפעולות השיקומיות של הפצוע, ולסייע לו להתקדם במהלך השיקום ולאחריו.

צוות השופטים כלל את ליאור עמוסי, סמנכ"ל אמית, ענת טל סמנכ"לית אסטרהזניקה, נטע גרובר מהרשות לחדשנות, גליה קדמי, מנהלת היזמות של אמית, מיטל מורדי ממרכז פרס, לאה מלוב ממשרד החינוך, אוהד גולדברג, מנכ"ל אסטרהזניקה, ד"ר שרה יניב מכללית ולירון זוהר ממשרד הבריאות.

קפה גרג

בהמשך לפוסט שפורסם בפייסבוק בעמוד ההנצחה של התצפיתנית רוני אשל ז"ל, שנפלה בקרבות ה-7 באוקטובר במוצב בנחל עוז שבעוטף, שיתפו הוריה אייל ושרון אשל את אהבתה לבישול וקולינריה. בין היתר, המשפחה העלתה תמונות ומתכונים של המנה הכי אהובה על רוני שנהגה להכין בבית: חלת בריוש עם ביצת עין.

ברשת קפה גרג הוחלט להוסיף את המנה לתפריט תחת השם "הכריך של רוני", והיא תוגש החל מה-17.3.24 ועד 30.5.24 בכ-100 סניפי הרשת. לצד המנה יופיע בתפריט סיפור נפילתה של אשל ז"ל.