בעוד כ-10 שבועות: טרמינל 1 בנתב"ג יחזור לפעילות

במשרד התחבורה החליטו להיערך לפתיחת טרמינל 1 שנסגר עם פרוץ המלחמה • במהלך הקיץ צפויות לפעול בנתב"ג למעלה מ-60 חברות תעופה שיטוסו ליותר מ-100 יעדים • רק בשבוע שעבר חברת הלואו קוסט ריינאייר חזרה בה מההחלטה לחדש את הטיסות לישראל ביוני, וביטלה את טיסותיה עד אוקטובר 2024 על רקע סגירת טרמינל 1

טרמינל 1 בנתב"ג / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'
טרמינל 1 בנתב"ג / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'

לאור הצפי לגידול משמעותי בהיקף הפעילות של נתב"ג בקיץ, בפגישה שהתקיימה במשרד התחבורה הוחלט להיערך לפתיחת טרמינל 1 שנסגר עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל". 

ניתוח | טרמינל 1 סגור, חברות לואו קוסט לא מגיעות, וכרטיסי הטיסה מתייקרים
אלה חברות התעופה שהודיעו רשמית על חזרה לישראל. מה הן מציעות? 

על-פי נתוני רשות שדות התעופה, בחודשים האחרונים חלה עלייה מתמדת בהיקף הנוסעים לחו"ל, וכן נרשמת חזרה משמעותית לנתב"ג של חברות תעופה בינלאומיות זרות. במהלך חודשי הקיץ צפויות לפעול בנתב"ג למעלה מ-60 חברות תעופה בינלאומיות שיטוסו ליותר מ-100 יעדים. בין החברות שחידשו את פעילותן נמנות וויז אייר, סייפרוס, אייר אינדיה, יונייטד איירליינס, ITA, ברסלס איירליינס, אייר פראנס, אתיופיאן, פליי דובאי ולופטהנזה.

כזכור, בשבוע שעבר חברת הלואו קוסט האירית ריינאייר חזרה בה מההחלטה לחדש את הטיסות לישראל ביוני הקרוב, וביטלה את טיסותיה בנתב"ג עד אוקטובר 2024, על רקע סגירת טרמינל 1 שאילצה את החברה לפעול בטרמינל 3 במקום, שם גביית מיסי הנמל גבוהה יותר.

מספר הנוסעים היומי בחודשי הקיץ צפוי להיות מוכפל, כיום מספר הנוסעים היומי עומד על כ-35 אלף נוסעים, ובחודשי הקיץ הוא צפוי לגדול משמעותית לכ-70 אלף נוסעים ביום.