ישראל במלחמה | סיקור שוטף

אלפים מפגינים נגד הממשלה בת"א: "החזירו את המנדט לעם"

מפגינים ברחבי הארץ קוראים לבחירות • ישראל הסכימה להצעת פשרה אמריקנית הנוגעת למספר האסירים הפלסטינים שישוחררו בעסקה • רס"ל עילי דוד גרפינקל נפל במהלך המצוד שהתנהל אחר מחבל שירה לעבר אוטובוס ישראלי בשטחי יהודה ושומרון • שורת אזעקות בגליל העליון מחשש לחדירת כלי טיס עוין • עדכונים בולטים

אלפים קוראים לשחרור החטופים / צילום: שב''פ @sha_b_p
אלפים קוראים לשחרור החטופים / צילום: שב''פ @sha_b_p

20:09 - מפגינים בקריאה לשחרור החטופים: "לא חוזרים מקטאר בלי עסקה"

אלפי מפגינים הערב (ש') ב-40 מוקדים ברחבי הארץ בדרישה להקדמת הבחירות. מפגינים חסמו את כביש 2 בגשר נמיר בקריאה לקיום "בחירות עכשיו". יעל, אחות שכולה ודודה של אופיר אנגל שנחטף לעזה והוחזר בעסקה, נאמה על בימת ההפגנה המרכזית בת"א: "אי אפשר לשתוק יותר, החזירו את המנדט לעם".

שער בגין / צילום: איתן שליי, Eitan Schley
 שער בגין / צילום: איתן שליי, Eitan Schley

הפגנה בכיכר החטופים מתקיימת הערב בסימן המשלחת הישראלית ששוהה בקטאר, תחת הכותרת "לא חוזרים בלי עסקה". בעצרת ידבר בין השאר השר לשעבר יזהר שי, אביו של סמ"ר ירון אורי שי שנפל בקרב ב-7 באוקטובר. השבוע קרא שי לשחרר מחבלים, כולל זה שרצח את בנו, בעבור החטופים החיים שמוחזקים בעזה. במקביל, חסמו כמה מפגינים את דרך בגין סמוך לקריה בקריאה לשחרור החטופים.

הפגנת משפחות החטופים מול שער בגין / צילום: דפי כהן, Dafi Cohen
 הפגנת משפחות החטופים מול שער בגין / צילום: דפי כהן, Dafi Cohen

"הודענו השבוע, אמא ואני, שאם צריך לשחרר את חלאת המין האנושי, את התת אדם שגרם למותך ההירואי, אם צריך להחזיר אותו כדי שיצטרף אל אחיו הרוצחים המתועבים אי שם בקן הצרעות שלהם בעזה, אנחנו - אמא ואבא של החייל הגיבור סמ"ר ירון אורי שי - אנחנו ניתן גיבוי, מוסרי וערכי, לשרי הממשלה ולעומד בראשם, שיקבלו את ההחלטה הכואבת הזו", אמר השר לשעבר שי והוסיף: "אין ניצחון, יש רק הפסד אחד גדול כל עוד לא חזרו הביתה כולןם, כל החטופות וכל החטופים".

19:44 - ראש השב"כ לשעבר, יורם כהן: "כל גורם מקומי שייקח את המושכות בעזה - אינטרס שלנו"

יורם כהן, ראש השב״כ לשעבר בפגוש את העיתונות: "ההתעקשות של ישראל בסוגיית היום שאחרי לא במקום וגם לא חכמה. כל גורם מקומי שמוכן לקחת את המושכות, והוא לא חמאס או ג'יהאד, זה אינטרס שלנו".

19:35 - התקדמות במו"מ לשחרור חטופים: ישראל השיבה בחיוב לפשרה האמריקנית, חמאס טרם השיב להצעה

המשלחת האמריקנית הניחה על השולחן הצעת פשרה הנוגעת למפתחות השחרור, קרי היחס בין מספר החטופים הישראלים שישוחררו למספר האסירים הפלסטינים שישוחררו. ישראל השיבה בחיוב להצעה האמריקאית - ועתה מחכים לתשובת חמאס.

18:40 - הותר לפרסום: רס״ל עילי דוד גרפינקל נהרג בפיגוע בבנימין

רס"ל עילי דוד גרפינקל, לוחם דובדבן, נהרג אתמול (ו') במהלך המצוד שהתנהל אחר מחבל שירה לעבר אוטובוס ישראלי סמוך לדולב בשטחי יהודה ושומרון - כך התיר לפרסום הערב דובר צה"ל. במהלך המצוד, שהסתיים בחיסולו של המחבל, נפצעו קשה קצין ולוחם מגדוד רם. תחקיר ראשוני: המחבל התקמם באזור בלילה, ירה לעבר האוטובוס ואותר על ידי כוחות צה"ל - שחיסלו אותו לבסוף בסיוע מסוק קרב.

גרפינקל ז״ל, בן מושב סתריה שבמועצה האזורית גזר, הוא בנם של עומר ושירלי, אח ליהונתן, עדי, נעמה והלל, אביגיל, בניה ושירה, נכד לאברהם וסימונה. בוגר תיכון אית"ן ובית ספר גוונים ומדריך אהוב בשבט הצופים של סתריה. מועד הלוויתו יפורסם בהמשך.

18:10 - בכמה מוקדים לאורך הגבול: צה"ל תקף מבנים צבאיים ועמדת תצפית של חיזבאללה

כוח צה"ל מיחידה 869 זיהה באמצעות רחפן מחבל שנכנס למבנה צבאי של חיזבאללה בכפר כילא שבדרום לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המבנה.

בא-נקורה ועייתא א-שעב מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור. במקביל, הותקפה באלחיאם עמדת תצפית של הארגון.

מדובר צה"ל נמסר כי בשעות הצוהריים התקבלו דיווחים על שברי כלי טיס שזוהו בשני מוקדים במרחב כפר בלום, אין נפגעים. במהלך היום זוהו גם כמה שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב הר דב, מרגליות ושומרה.

15:20 - בפעם השנייה בהפרש של שעות - חשד לחדירת כלי טיס עוין לגליל העליון

12:35 - אזעקות בגליל העליון מחשש לחדירת כלי טיס עוין

12:00 - פשיטה מהירה וקרבות פנים אל פנים - בלב שיפא

לוחמי צה"ל איתרו אמצעי לחימה רבים בלב בית החולים ונלחמו במחבלים בהיתקלויות - פנים אל פנים. בתיעוד שמפרסם דובר צה"ל נראים לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 בבית החולים. כוחות נוספים שלחמו לצדם פתחו במבצע מיוחד למעצר מחבלים שחזרו לפעול מתוך שיפא. במהלך הפשיטה הממוקדת, חיסלו הכוחות מחבלים רבים, עצרו חשודים ופשטו על מבנים שבהם הוחבאו אמצעי לחימה.

11:19 - מעצר החמושים בפצאל: מתחקור ראשוני עולה שהיו בדרכם לבצע פיגוע ביפו

אתמול רכז הביטחון ביישוב פצאל תפס שני חשודים חמושים בקלאצ'ניקוב. החשודים נעצרו ללא התנגדות והועברו לחקירה, אין נפגעים. מתחקור ראשוני עולה כי היו בדרכם לבצע פיגוע ביפו. לפי שעה השניים עדיין נחקרים בשב"כ.

04:02 - מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, צפוי לבקר היום בגבול מצרים עם עזה בניסיון לקדם הפסקת אש

תסתכלו על מחיר הנפט ותבינו למה ארה"ב תזיע כדי למנוע מלחמה בצפון 
כלי הטיס הישראלי שהחל את דרכו בצוללת ועבר לטנקים ולנגמ"שים 

03:40 - צבא ארה"ב: כוחות פיקוד המרכז של ארה"ב השמידו ארבעה כלי טיס בלתי מאוישים באזורים שבשליטת החות'ים בתימן

מצבא ארה"ב עוד נמסר כי במהלך פרק הזמן הזה, החות'ים שיגרו ארבעה טילים נגד ספינות מתימן לעבר ים סוף - לא דווח על פציעות או נזק. בנוסף, כוחות הצבא האמריקני ביצעו תקיפות של שלושה מתקני אחסון תת-קרקעיים של החות'ים בתימן.

 

20:10 - צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב אלחיאם ובמרחב עייתא א-שעב. מבנה צבאי נוסף של הארגון הותקף במרחב א-טייבה.

19:10 - חשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון

אזעקות הופעלו בשורת יישובים בגליל העליון בעקבות חשש לחדירת כלי טיס עוין: דפנה, שאר ישוב, שניר, קיבוץ דן, ע'ג'ר והגושרים.

18:00 - המשלחת הישראלית המריאה לקטאר, בלינקן הזהיר את חברי הקבניט

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן נפגשו היום (שישי). נתניהו הבהיר שישראל תצא לפעולה ברפיח, כדי לפרק את גדודי חמאס שנותרו. בלינקן הביע דאגה מהמצב ההומניטרי ברצועה והזהיר שללא תוכניות ל"יום שאחרי" המלחמה ובצל האפשרות של פעולה ברפיח - ישראל עשויה למצוא את עצמה בבידוד בין-לאומי. שעות ספורות לאחר מכן יצאה המשלחת הישראלית, ובה ראש המוסד דדי ברנע לקטאר.

לפני עלייתו למטוס בנתב"ג, בלינקן הוסיף: "אין פרטים חדשים על עסקת החטופים. צמצמנו את זה לפערים מסוימים, אבל ככל שמתקרבים לסיום זה נהיה יותר ויותר קשה. אנחנו נחושים לעשות כל מה שאפשר כדי להגיע לשם".

במקביל, המריאה המשלחת הישראלית לפסגה בקטר כחלק מהמגעים לעסקה מול חמאס. במהלכה, ייפגש ראש המוסד עם ראש ה-CIA ובכירים קטריים ומצרים. לכתבה המלאה

 הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12